winterkousen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

winterkousen

Post by Phille81 »

Ik ben op zoek naar een goed merk / type van winterkousen.

Gisteren heb ik (door technische panne met de MTB) een serieus lange LSD-training gedaan op de koersfiets van net geen 5 uren en mijn voeten deden echt pijn van de kou :-(

Ik heb een tijd terug speciaal winterschoenen gekocht om minder koude voeten te hebben : Shimano MW-80.
Image
Voor de regen zijn deze schoenen heel goed (nog nooit natte voeten gehad), maar voor de kou schieten ze toch iets tekort heb ik gisteren moeten vaststellen.
Ik draag daarin (voorlopig nog) gewone sportkousen (Puma).

Heeft er iemand een hint voor warme/thermische kousen (die niet te dik zijn) ?

Qua dikte liefst zoiets als een normale sportsok (dus niet van die dikke alpine-kousen waarbij ge een maat groter van schoen nodig hebt).

Alvast bedankt voor de tips en eventuele websites waar ze te vinden zouden zijn !
baeyb
Mountainbiker

Post by baeyb »

Zat ook met dit probleem, ik heb dan maar meteen goeie overschoenen gekocht. (spat)waterdicht en gevoerd met fleece, heb nu geen koude voeten meer :wink:
Herder Timmy
Mountainbiker

Post by Herder Timmy »

Image

http://www.sealskinz.com/socks/thick-mid-length-sock

aub :wink: schitterende kousjes, niet echt goedkoop maar doen wel schitterend hun werk !
zelfs in combo met zomerschoenen perfect voor herstweer
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

ferme uitverkoop van winterschoenen bij van eyck! dacht dat het 125 was voor die winterschoenen idpv 200 euro

koopje dus
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Mijn zomerschoenen zijn er van GES.
De Shimano's heb ik begin oktober (speciaal voor de winter) gekocht (bij Van Eyck met goei korting ;-)).

Ik heb ook overschoenen (BBB ultrawear) maar het moet toch mogelijk zijn om (zonder overschoenen) toch warme voeten te hebben :-)

Ja :-) ik weet dat ik mijn overschoenen gisteren had kunnen aandoen maar ik was het vergeten :oops: en ik had nooit gedacht dat het zo koud ging zijn aan mijn voeten.

Ik ga me toch eens een (of meer) fatsoenlijk paar kousen bestellen.
Die Sealskinz zijn idd niet goedkoop, amai, maar waarschijnlijk zijn geld meer dan waard.
Of zijn er nog andere gelijkaardige merken die zulke warme kousen hebben ?
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

Niet twijfelen : sealskinz aanschaffen.
Let wel op, je hebt daar ook verschillende uitvoeringen bij naargelang de omstandigheden.
Ik gebruik die met het donkerblauwe bandje, speciaal gevoerd met merinowol.Geen koude voeten meer.
Hopelijk heb je geen knellende voeten in je schoenen want ze zijn redelijk dik :wink:
Phille81
Mountainbiker

Post by Phille81 »

black levi wrote:Hopelijk heb je geen knellende voeten in je schoenen want ze zijn redelijk dik :wink:
Aangezien ik redelijk brede voeten heb, moet ik oppassen dat het niet gaat knellen.
Ik zie dat ze Sealskinz hebben bij VE, dus ga ik daar eens langs om te testen/passen.

Een vraagje voor de mensen met brede voeten : welke winterschoenen hebben jullie ?
Ik heb bij VE in oktober verschillende modellen gepast en alleen de MW-80 paste mij...
bartike
Mountainbiker

Post by bartike »

misschien dit iets?

zou ze zelf ook wel durven kopen

http://bbbcycling.com/bike-wear/socks/BSO-14/
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Phille81 wrote:
black levi wrote:Hopelijk heb je geen knellende voeten in je schoenen want ze zijn redelijk dik :wink:
Aangezien ik redelijk brede voeten heb, moet ik oppassen dat het niet gaat knellen.
Ik zie dat ze Sealskinz hebben bij VE, dus ga ik daar eens langs om te testen/passen.

Een vraagje voor de mensen met brede voeten : welke winterschoenen hebben jullie ?
Ik heb bij VE in oktober verschillende modellen gepast en alleen de MW-80 paste mij...
Northwave schoenen zijn breed
capino
Mountainbiker

Post by capino »

het zelfde verhaal als met de handschoenen : een degelijke 'basis'winterschoen,in combinatie met gewone winterfietskousen en van die dunne korte nylon-kousen, ja, die van de 'madam',en je komt de winter door zonder koude voeten :-)
Post Reply