2 Kettingen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
2 Kettingen
Na veel lezen heb ik toch twee kettingen gekocht om mijn tandwielen te sparen. NATUURLIJK ben ik zo dom geweest om een ander merk van ketting bij te kopen. Ik heb dus nu 1 shimano ketting (XT) en 1 connex 900 ketting gekocht.
Is dit een probleem om die twee door elkaar te gebruiken of is dit af te raden?
Bestaan er snelsluiting voor die shimano ketting
Groeten
Stijn
Is dit een probleem om die twee door elkaar te gebruiken of is dit af te raden?
Bestaan er snelsluiting voor die shimano ketting
Groeten
Stijn
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
ja er bestaat een sluiting voor die shimano ketting.
Die connex 900 heb ik ook gehad.
op mijn laatste mountainbike heb ik deze op 10 minuten tijd 2 keer gebroken (was nieuw). (gewoon opengeplooid) tijdens een wedstrijd
(te veel pk's waarschijnlijk
)
nu rij ik met een sram-ketting en tot nu toe geen problemen en deze worden geleverd met goldlink.
Die connex 900 heb ik ook gehad.
op mijn laatste mountainbike heb ik deze op 10 minuten tijd 2 keer gebroken (was nieuw). (gewoon opengeplooid) tijdens een wedstrijd
(te veel pk's waarschijnlijk
nu rij ik met een sram-ketting en tot nu toe geen problemen en deze worden geleverd met goldlink.
Bedankt, ik was daarstraks bij Van Eyck in de geburen van Tessenderlo, en dieje pee vertelde mij dat er GEEN snelsluittoestanden waren voor shimano!!!!! Hij zei dat ik mij ketting terug moest sluiten met zo een pinneke en da koste 1.40 euro. Als het bestaat ben ik zwaar afgezet en gaan ik mijn nieuwe ketting terugdoen.
Maar is het nu een probleem om deze twee kettingen door elkaar te gebruiken of niet?
Groeten
Maar is het nu een probleem om deze twee kettingen door elkaar te gebruiken of niet?
Groeten
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
kan je mij eens verklaren waarop je een connex ketting gekocht hebt? in principe geen probleem maar shimano en sram zijn toch bekender en zekerder van kwaliteit.
voor schimano kettingen kan je de powerlink van sram nemen (er bestaan alternatieven maar niks klopt de powerlink, behalve dat linkje van kmc dan maar dat is een nagemaakte powerlink)
ik rij nu met een sram-ketting net als mijn vorige (originele was shimano) en ben daar zeer tevreden over. de vorige ziet er wel niet meer uit, overal speling op de schakels, uitgerokken,... maar ik mag niet klage, tenslotte zorgden de afgesleten tandwielen voor de problemen.
van mijn shimano keting ook tevreden, maar niet lang mee gereden, de ketting was nog goed maar de tandwielen waren waard en snel afgesleten en automatisch de ketting veranderd.
voor schimano kettingen kan je de powerlink van sram nemen (er bestaan alternatieven maar niks klopt de powerlink, behalve dat linkje van kmc dan maar dat is een nagemaakte powerlink)
ik rij nu met een sram-ketting net als mijn vorige (originele was shimano) en ben daar zeer tevreden over. de vorige ziet er wel niet meer uit, overal speling op de schakels, uitgerokken,... maar ik mag niet klage, tenslotte zorgden de afgesleten tandwielen voor de problemen.
van mijn shimano keting ook tevreden, maar niet lang mee gereden, de ketting was nog goed maar de tandwielen waren waard en snel afgesleten en automatisch de ketting veranderd.
Antwoord is vrij simpel:
Ik ga mijn mijn ketting in de hand naar de fietsenmaker (Van Eyck) en zeg dat ik zo een snelsluitdingtoestand voor die ketting moet hebben. Antwoord van die kerel. Dat gaat niet!!!! Ik had dus wel graag zo een snelsluitsysteem gehad op mijn mtb ........ en die kerel raade mij die connex aan. Maar met wat ik nu te weten ben gekomen ben ik dus redelijk in de zeik gezet. Morgen even teruggaan en mijn uitleg is doen!!
Dus ik kan zonder probleem enkel en alleen zo een snelsluitstuk kopen voor mijn shimano XT ketting kopen? Zo ja, hoe noemt dit, dan kan ik morgen een welonderbouwde uitleg doen :D
Mannen ne vriendelijke bedankt
Greetz
Stijn
Ik ga mijn mijn ketting in de hand naar de fietsenmaker (Van Eyck) en zeg dat ik zo een snelsluitdingtoestand voor die ketting moet hebben. Antwoord van die kerel. Dat gaat niet!!!! Ik had dus wel graag zo een snelsluitsysteem gehad op mijn mtb ........ en die kerel raade mij die connex aan. Maar met wat ik nu te weten ben gekomen ben ik dus redelijk in de zeik gezet. Morgen even teruggaan en mijn uitleg is doen!!
Dus ik kan zonder probleem enkel en alleen zo een snelsluitstuk kopen voor mijn shimano XT ketting kopen? Zo ja, hoe noemt dit, dan kan ik morgen een welonderbouwde uitleg doen :D
Greetz
Stijn
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
dat snelsluitstuk heet powerlink en is in alle sram mtb kettingen te vinden. Maar het is idd niet van shimano zelf. wat de kwaliteit van connex betreft zou ik niet weten, ik ken het merk trouwens nietStinoske wrote:Antwoord is vrij simpel:
Greetz
Stijn
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Bij van eyck kan je de powerlink niet afzonderlijk krijgen.
Bij decathlon wel. (te koop per 2), kost wel 4 of 5 € voor 2 links.
Dan begin je al te twijfelen of je geen pc 59 of PC 99 wil kopen hé!
Bij decathlon wel. (te koop per 2), kost wel 4 of 5 € voor 2 links.
Dan begin je al te twijfelen of je geen pc 59 of PC 99 wil kopen hé!