Google Street View, spots me and my bike.

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Google Street View, spots me and my bike.

Post by Serge R »

Google heeft gisteravond de Belgische versie van Street View gelanceerd ;
Met die functie van Google Maps kun je virtueel door de straten wandelen.
Dus ff uitproberen die handel en waar moet je dan beginnen, Juist ja, in uw buurt want daar herken je het meteen. Tot mijn verwondering zag ik mijzelf op de MTB rijden!
Ik meen mij te herinneren dat ik ooit een wagen passeerde met apparatuur op zijn dak waarvan ik dacht dat het snuffelapperatuur voor de luchtkwaliteit te meten was :oops:
Zepstraat 17, pandputweg Halen is de place of crime scene :wink

Zie

En hoe zit dat met jullie collega's bikers ook al gespot?
Last edited by Serge R on Wed 23 Nov 2011 12:03, edited 2 times in total.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Heb ook net gekeken. Idd very nice!
Ik ben 'm ook ergens tegen gekomen, maar weet niet meer waar.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Hééél leuk.
Is een knappe functie, die Streetview...

Beelden zijn wel al tamelijk oud. Bij ons in 't straat is het zeker al 3 jaar geleden...
Maaike
Mountainbiker

Post by Maaike »

Wel leuk soms zit je in een straat, schijnt de zon; je loopt iets verder in de straat en er ligt sneeuw...
Of je kijkt naar een huis, het heeft een dak, je loopt iets verder in de straat en dat dak is eraf gehaald (verbouwingen).
Op sommige plekken zijn er dus beelden vanop verschillende tijdstippen gecombineerd.

Die functie is leuk, maar echt nuttig vind ik ze voorlopig niet.
Maar Google zal binnenkort wel met een gps op de markt komen waar die streetview in verwerkt is zeker?

Zijn er mensen die dit echt nuttig vinden? Zo ja voor wat ga je dit dan gebruiken? Of is het voornamelijk gewoon leuk...?
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Mijn huis is in 2 gesneden en de auto van de vorige eigenaars staat nog op de oprit :P :roll: (Dus ook zeker al 3 jaar oud)
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Re: Google Street View, spots me and my bike.

Post by Streets »

Serge R wrote:Google heeft gisteravond de Belgische versie van Street View gelanceerd ;
Met die functie van Google Maps kun je virtueel door de straten wandelen.
Dus ff uitproberen die handel en waar moet je dan beginnen, Juist ja, in uw buurt want daar herken je het meteen. Tot mijn verwondering zag ik mijzelf op de MTB rijden!
Ik meen mij te herinneren dat ik ooit een wagen passeerde met apparatuur op zijn dak waarvan ik dacht dat het snuffelapperatuur voor de luchtkwaliteit te meten was :oops:
Zepstraat 17, pandputweg Halen is de place of crime scene :wink

Zie

gevaarlijk
ge zou beter voor u kijken als de met de fiets rijd.
zo bots je nog ergens tegen :):):)

streets

En hoe zit dat met jullie collega's bikers ook al gespot?
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Maaike wrote:Wel leuk soms zit je in een straat, schijnt de zon; je loopt iets verder in de straat en er ligt sneeuw...
Hier wil ik wel eens een voorbeeldje van hebben :-D
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

De beelden zijn inderdaad al van enige tijd geleden.

Ze combineren duidelijk beelden van verschillende tijdstippen :
aan het industrieterrein in Webbekom is nog steeds het kruispunt met lichten te zien, terwijl dit ondertussen een groot rond punt is geworden waar ze toch wel 2 jaar aan gewerkt hebben.
Maar als ge dan "verder wandelt" zie je ineens de werken en de omleidingen :-)

Deze 2 beelden liggen slechts 20 meter van elkaar verwijderd maar er zitten wel enkele maanden tussen :-)
beeld 1
beeld 2

Sommige (kleinere) straten kan je zelfs nog niet bekijken met StreetView :-k
Icebreaker
Mountainbiker

Post by Icebreaker »

De beelden zijn een 3-tal jaar oud, google heeft lang gewacht met het lanceren ervan in België omdat ze eerst wat zaken te regelen hadden ivm privacy. Daarbij kwam dat ze (al dan niet perongeluk) gegevens hadden opgevangen van wifi, waarin ze laatst een schikking troffen. Dus nu die zaken van de baan zijn kan het eindelijk online. En je begrijpt dat het laten rondrijden van wagens door elke straat best wat geld kost, dus ze gaan die niet speciaal ff opnieuw laten rondrijden omdat de beelden verouderd zijn :-)

Het nut ervan: Als je ergens heen moet, en dat is op een drukke baan, dan kan je op voorhand even zoeken waar het huisnummer dat je zoekt is. Zodoende moet je niet vertragen en iedereen ophouden terwijl jij je nummer zoekt. Ook handig als je een stad gaat bezoeken en je wil ff zien of iets de moeite waard is om te zien.
Uiteraard is het vooral een fancy ding en kan je je afvragen of de echte waarde ervan de kostprijs ervan overtreft.

Enja, beelden van verschillende tijdstippen, das vooral wegens toeval waarschijnlijk. Ze stippelen een route uit zodat ze zo min mogelijk afstand moeten afleggen om zo veel mogelijk straten te kunnen doen. Dus zo weinig mogelijk straten dubbel te doen. Daardoor kan het zijn dat het ene deel van je straat (veel) later is dan een ander deel, na een zijstraat bijvoorbeeld.[/url]
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Lap... ook in beeld.

Samen met m'n vrouw en op de motor terwijl we even stoppen aan een bankcontact.

Ga ik ons voorbij in die straat en als ik terugdraai zijn we er niet meer.
Last edited by kawa on Wed 23 Nov 2011 15:51, edited 2 times in total.
Post Reply