LCMT 2012
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
anho
- Mountainbiker
Gedurende de winter alleen in de weekends op de MTB. Tot januari niet noodzakelijk veel km's, wel regelmatig. In februari, maart meer km's en hopelijk wat mooie TT's >50 km in Vlaams en Waals Brabant. April ook wat racefiets en nog steeds de MTB. Hopelijk ook doordeweeks 's avonds. En in mei zien hoe ik ervoor sta. Begin mei is er volgens mij een mooie TT van 100 km. Goede test.
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
hoeveel 'ervaring' heb je hier voor nodig?
Ik rij nog maar van augustus 2011 met de mtb en heb tot nu toe een 4 à 5 TT in ardennen gedaan, steeds tussen 40 en 50km, niet de lange afstanden dus, maar dat gaat me wel goed af.
Ik wil graag overschakelen naar langere afstanden. Ben steeds ne voetballer geweest, maar stop daar mee en ga me beetje toeleggen op het mtb'en.
Ik vermoed dat het hoofdzakelijk km's malen is in de voorbereiding? Lange tochten doen op de baan?
Tips?
Thx!
Ik rij nog maar van augustus 2011 met de mtb en heb tot nu toe een 4 à 5 TT in ardennen gedaan, steeds tussen 40 en 50km, niet de lange afstanden dus, maar dat gaat me wel goed af.
Ik wil graag overschakelen naar langere afstanden. Ben steeds ne voetballer geweest, maar stop daar mee en ga me beetje toeleggen op het mtb'en.
Ik vermoed dat het hoofdzakelijk km's malen is in de voorbereiding? Lange tochten doen op de baan?
Tips?
Thx!
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
- Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)
Post by vivkemobiel »
Ga deze ook eens meerijden maar als gewone toertocht, geen chrono. Dit als voorbereiding op de BeMC.
We zien wel hoe ver we geraken.
Ik ga ook wat km rijden op de baan en dan nog wat oefenen op technische parcours; eens een weekend of 2 op voorhand naar de Ardennen gaan.
We zien wel hoe ver we geraken.
Ik ga ook wat km rijden op de baan en dan nog wat oefenen op technische parcours; eens een weekend of 2 op voorhand naar de Ardennen gaan.
-
The Doctor 46
- Mountainbiker
Post by The Doctor 46 »
Heb vorig jaar ook deze gereden, en was ook mijn eerste jaar op de mtb , moeten stoppen met voetballen ( knie kapot) .Goohooni wrote:hoeveel 'ervaring' heb je hier voor nodig?
Tips?
Thx!
Ge moet zien dat ge toch wat km in de benen hebt , technisch valt als wel mee. Maar als ge een toch van 90 km aan kunt in de ardennen , moet je deze wel kunnen uitrijden. De laatste dag deed als wel zeer (rug , schouders,...) behalve mijn benen.
Heb wel altijd in het zonnetje kunnen rijden op een droog parcours , moest ge daar nu 4 dagen regen hebben zal het wel andere koek zen.