Ik ben een beginnende mountainbiker en heb gisteren mijn eerste MTB besteld/gekocht.
Eerst had ik een Bulls Copperhead supreme 2011 op het oog bij een lokale fietsenhandel voor €899 om dan toevallig op het internet een promoactie te vinden van Bulls: een Bulls Copperhead 3 2012 voor €999.
Na navraag en opzoekwerk vond ik die extra €100 zeker de moeite als je dan ziet wat je er voor krijgt.
Ik heb die dan besteld bij 12GO Trading in Waddinxveen (Rotterdam).
Nu mijn vragen:
Iemand ervaring met deze zaak?
Is er een vlotte afhandeling van de bestelling?
Maken ze je blaasjes wijs (zeker mogelijk als beginnend mtb'er) of zeggen ze hoe het precies zit?
Waar de benodigde spullen kopen? Bij een lokale fietsenhandel, decathlon,...?
Ik ben 1m79 en binnenbeenlengte is 84cm. In 12GO Trading vertelden ze dat mijn Bulls-frame van 47 het ideale is. In een fietsenhandel rond Oostende zeiden ze me dat een 52 ideaal voor me is. Dus: wat is het dan? Want waarschijnlijk zelfde frame.
Mening over de Bulls Copperhead 3 2012?
http://www.12gotrading.nl/zoekresultaat ... ead_3_2012
12GO Trading - Nederland -> Bulls Copperhead 3 2012
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
De meeste mensen vragen eerst raad, kiezen dan de juiste maat en kopen vervolgens de fiets. Ik vind dat persoonlijk een betere volgorde 
-
Raging_Bulls
- Mountainbiker
Post by Raging_Bulls »
.......
Last edited by Raging_Bulls on Tue 20 Nov 2012 22:35, edited 1 time in total.
Heb je volledig gelijk in.Mister No Chaïn wrote:De meeste mensen vragen eerst raad, kiezen dan de juiste maat en kopen vervolgens de fiets. Ik vind dat persoonlijk een betere volgorde
Raad heb ik gevraagd aan enkele vrienden die al een tijdje mbt'en en die vertelden me dat het een goede keuze was om mee te beginnen.
Vervolgens heb ik nagegaan wat mijn maat is op een bikefittingsite.
Resultaat: 18,5".
Verder hebben ze ook in 12Go Trading mijn framemaat bepaald door mijn totale lichaamslengte, lengte bovenlichaam en beenlengte te meten en kwamen ze bij 47.
Dus toch ongeveer de volgorde?
-
Raging_Bulls
- Mountainbiker
Post by Raging_Bulls »
.......
Last edited by Raging_Bulls on Tue 20 Nov 2012 22:34, edited 1 time in total.
Post Reply
6 posts
• Page 1 of 1