Alpentour Trophy 2012

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
LuJu
Mountainbiker

Alpentour Trophy 2012

Post by LuJu »

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Alpentour Trophy?
Ik zou deze willen gaan rijden in 2012.
Hoe is het parcours?
Ik begrijp dat het vanaf de zelfde startlocatie steeds begint. Is dat een plus of min punt?
Hoe is het verder geregeld?

Alvast bedankt voor de reacties!
Lust
Mountainbiker

Post by Lust »

Ik heb dit jaar meegedaan.

Ik had al wat ervaring in de Zwitserse Alpen, maar dit was toch nog net iets anders. Lastig parcours, de klimmetjes zijn redelijk te doen met af en toe serieuze kuitenbijters en steile afdalingen om in uw broek te doen.
Als ge een bordje ziet met 3 pijlen naast elkaar die naar beneden wijzen, dan kunt ge u aan iets verwachten :lol:

Drie van de vier ritten kwamen we op het laatst langs een stuk van het downhillparcours naar beneden. De eerste keer doet dat vies, maar de volgende keren is dat gewoon kikken.

De derde dag was een klim-tijdrit. gewoon diep gaan. 't Is zoééns iets anders.

Spijtig dat het weer niet meezat de eerste drie dagen, maar daar kunt ge niks aan doen,hé.

Steeds vertrekken op de zelfde plaats is een voordeel, geen gesleur met pak en zak.

De organisator is de zelfde als die van de Crocidile trophy, dus dat zit wel snor.
Ge schrijft uzelf in via de site, ge krijgt daarna ne mail met de nodige info en verzoek tot betaling. Dan komt ge op de lijst van ingeschrevenen op de site en kent ge uw nummer.

Die nummer kunt ge dan op de dag van de wedstrijd en/of op de dag van de start gaan afhalen bij de inschrijving.

Spijtig dat ik dit jaar niet kan. Het was een belevenis en kan het aanbevelen, maar ik had toch wat meer sfeer verwacht op en rond de wedstrijd.

Alvast succes en op tijd beginnen trainen!
Flat-6
Mountainbiker

Post by Flat-6 »

Dit jaar hebben jullie het pad naar de Giglachsee gedaan (er lag ook nog beetje sneeuw). Kan je het niveau hiervan gebruiken om de volledige 4 dagen te omschrijven?
Ben deze zomer zelf op dat pad gaan rijden en ik vond het toch erg zwaar, dus als dit nog meeviel bij jullie dan weet ik genoeg...
Lust
Mountainbiker

Post by Lust »

Dat was de tweede dag.

Inderdaad zwaar, de zwaarste rit van de wedstrijd.

Maar in feite is het elke dag zwaar. De tijdrit op de derde en de laatste rit op de vierde dag is ook niet van de poes.

Maar laat dat u vooral niet afschrikken. Op die moment dat ge daar rijdt, zit ge in een wedstrijd en is iedereen aan 't afzien. Het is een andere manier van beleven en een groot verschil als dat ge die rit op uw "gemakske" afhaspelt.

Ik denk niet dat er iemand vorig jaar gedacht heeft dat die tweede rit vanzelf ging.
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

Ik denk er ook al een tijdje over na om deze eens te rijden. Vrees alleen dat ik er niet goed genoeg voor ben. Altijd moeilijk in te schatten. Ben ook niet van de lichtste, in goeie vorm weeg ik nog een 82kg wat redelijk veel is als mountainbiker, vooral als je dan zoiets wil ondernemen :oops:
board
Mountainbiker

Post by board »

Is er hier nog iemand bezig met de voorbereiding voor de Alpentour?
Of gaat er niemand dit jaar heen? ;-)
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

Ben vorige week nog op de (pers)voorstelling geweest van de Alpen Trophy en de Crocodile Trophy die onder de vleugels zitten van onze sympathieke Oostenrijkse organisator.

Het ziet er voor dit jaar alvast heel goed uit voor beide touren en er wordt her er der nog deftig bijgestuurd om extra het hoofd te kunnen bieden aan het slechte weer dat ze in beide Trophy's gehad hebben vorig jaar. Zeker in de Crocodile Trophy was de pret er voor de organisatie soms wel af door de lastige weersomstandigheden.

De ritten op de Alpen Trophy zullen korter zijn, maar daarom niet minder zwaar. Her en der min of meer aangelegde paden waar men tot nu toe te voet moest gaan. Wellicht is dit door de lokale overheid gedaan, maar dat konden ze niet bevestigen.

Voor zij die tijd hebben, zeker wederom 2 aanraders. :wink:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

board wrote:Is er hier nog iemand bezig met de voorbereiding voor de Alpentour?
Of gaat er niemand dit jaar heen? ;-)
Normaal gezien rijden wij ook mee.
board
Mountainbiker

Post by board »

Ik was ook op de voorstelling. En heb er zelfs een free ticket in de wacht gesleept!!
Dus wil ik eens weten wat dit allemaal inhoud.

Dus wat zit er allemaal in zo'n ticket?
En hoe ziet jullie voorbereiding er uit?

Laat maar horen
Grtz
Bart
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

Had je een free ticket voor de Alpen Trophy of voor de Crocodile ?

Heb je dan niet met Gerard gesproken nadien voor de nodige uitleg ?
Post Reply