Allemaal,
Ik ben op zoek naar een systeem om minimum 4 (3 MTB's en een racefiets) fietsen op te bergen. Deze zouden horizontaal moeten hangen en ook van de grond.
Het idee was om deze tegen de muur van de garage op te hangen.
Welke systemen bestaan hiervoor, welke zijn goed, welke deugen niet...
Alle commentaren zijn welkom
Eric B
Hoe bergen jullie fietsen op
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Tom
- Mountainbiker
:D Nieuwe woonst klaar Eric ??
Zelf heb ik zo van die fietshaken gekocht in een doe-het-zelfzaak. Kost niks, en je kan zo veel fietsen naast mekaar hangen als je muur lang is.
Het spreekt voor zich dat om plaats te besparen de fietsen best met achterwiel naast stuur aan de haken worden gehangen.
grtn,
T.
Zelf heb ik zo van die fietshaken gekocht in een doe-het-zelfzaak. Kost niks, en je kan zo veel fietsen naast mekaar hangen als je muur lang is.
Het spreekt voor zich dat om plaats te besparen de fietsen best met achterwiel naast stuur aan de haken worden gehangen.
grtn,
T.
-
Guest
Post by Guest »
Gewoon een stalen verwarmingsbuis op een ijzeren bar gelast, in T.
2 gaten in die bar geboord. 2 ex. hiervan tegen de muur schroeven met bouten (afstand afhankelijk van je kader.
Buis bekleden met isolatietubes.
Komt nooit meer los en je kan er zoveel fietsen aanhangen als je wil.
2 gaten in die bar geboord. 2 ex. hiervan tegen de muur schroeven met bouten (afstand afhankelijk van je kader.
Buis bekleden met isolatietubes.
Komt nooit meer los en je kan er zoveel fietsen aanhangen als je wil.
- Dingo
- Mountainbiker
- Location: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom
Volgens mijzelf is het veel belangrijker dat je elke fiets kan pakken, zonder aan de andere fietsen te moeten komen, dan dat ze horizontaal hangen.
De mijne hang ik op met het voorwiel omhoog. Gewoon stalen haken met een kromming waarin je de velg hangt.
Dat maak je zo breed als je wil. Wel korte en lange haken afwisselen, zodat de sturen niet in elkaar hangen.
De mijne hang ik op met het voorwiel omhoog. Gewoon stalen haken met een kromming waarin je de velg hangt.
Dat maak je zo breed als je wil. Wel korte en lange haken afwisselen, zodat de sturen niet in elkaar hangen.