Routeberekening Edge 800

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Post Reply
Ramboke
Mountainbiker

Routeberekening Edge 800

Post by Ramboke »

Wat doe ik mis?

Iedere edge gebruiker zal het wel meemaken. Een tochtje uitstippelen en onderweg beslissen om vroegtijdig naar huis te draaien. Nu, als ik dan 'navigeer naar thuisadres' aanzet, dan stuurt hij mij langs een grote omweg (ongeacht of ik kortste afstand of snelste weg aanduidt). Zelfs als ik bij wijze van test op 100m van mijn thuis sta, dan stuurt hij mij 3 km om, om thuis te geraken... (ps. heb dit niet alleen voor mijn thuisadres, maar voor alle punten waarnaar ik navigeer...)

- Is dit een instelling op de Edge 800, mapsource of scheelt er iets aan mijn kaart (topo benelux 2010)?

Merci voor de tips!!
RigolleM
Mountainbiker

Re: Routeberekening Edge 800

Post by RigolleM »

Ramboke wrote: - Is dit een instelling op de Edge 800, mapsource of scheelt er iets aan mijn kaart (topo benelux 2010)?
Topo is het probleem, installeer OSM op uw Edge en activeer deze kaart ipv topo kaart als je naar huis wilt navigeren. Opgelet maak wel een waypoint aan van uw thuisadres want OSM kent geen straatgegevens.
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

Ramboke wrote:Wat doe ik mis?

Iedere edge gebruiker zal het wel meemaken. Een tochtje uitstippelen en onderweg beslissen om vroegtijdig naar huis te draaien. Nu, als ik dan 'navigeer naar thuisadres' aanzet, dan stuurt hij mij langs een grote omweg (ongeacht of ik kortste afstand of snelste weg aanduidt). Zelfs als ik bij wijze van test op 100m van mijn thuis sta, dan stuurt hij mij 3 km om, om thuis te geraken... (ps. heb dit niet alleen voor mijn thuisadres, maar voor alle punten waarnaar ik navigeer...)

- Is dit een instelling op de Edge 800, mapsource of scheelt er iets aan mijn kaart (topo benelux 2010)?

Merci voor de tips!!
Hmm zelf nog niet geprobeerd. Ik veronderstel dat je routebepalingen voor fiets staan? Per default staat in Mapsource wellicht dat je U bochten moet vermijden, ik weet niet of hij daar rekening mee houdt om terug naar start te gaan? Ik ben ook benieuwd.
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

RigolleM wrote:
Ramboke wrote: - Is dit een instelling op de Edge 800, mapsource of scheelt er iets aan mijn kaart (topo benelux 2010)?
Topo is het probleem, installeer OSM op uw Edge en activeer deze kaart ipv topo kaart als je naar huis wilt navigeren. Opgelet maak wel een waypoint aan van uw thuisadres want OSM kent geen straatgegevens.
Ik zou dan denken dat hij helemaal niet routeert of een direkte lijn trekt? Of zie ik dit verkeerd?
P.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Ik heb het al een paar keer gebruikt, midden te velde mechanische pech en de snelste weg naar de start gekozen via de weg. Ik switch de kaart naar OSM, bij 'Waarheen' kies ik de waypoint die ik aan de start heb ingesteld en de Edge 800 stuurt mij richting start zonder al te veel omwegen (hoop ik toch).

Op de baan, gebruik ik deze manier om bv. aan het begin van een track te geraken en die leidt mij meestal rechtstreeks naar de plaats.
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

RigolleM wrote:Ik heb het al een paar keer gebruikt, midden te velde mechanische pech en de snelste weg naar de start gekozen via de weg. Ik switch de kaart naar OSM, bij 'Waarheen' kies ik de waypoint die ik aan de start heb ingesteld en de Edge 800 stuurt mij richting start zonder al te veel omwegen (hoop ik toch).

Op de baan, gebruik ik deze manier om bv. aan het begin van een track te geraken en die leidt mij meestal rechtstreeks naar de plaats.
Bedankt, ik zal dit eens in detail uittesten. Blijkbaar moet je wel de timer afzetten om dit te laten werken. Ik hou jullie op de hoogte.
P.
Post Reply