Type: Toertocht
Subtype: Stany Smol Trek
Datum: Zo 11-09-2011
Uren: 08.00-12.00
Naam evenement: Les Crêtes d\'Esneux
Afstanden: 11-22-33-44-55 km
Bijdragen: 3,5 €
Afspuitstand:
Douches
Organisator
Website: www.vttlescretesdesneux.be
E-mail:saintmichelesneux@yahoo.fr
Start
Gebouw: Institut Saint Michel
Straat: Rue Simonis
Nr: 7
Postnr: 4130
Gemeente: ESNEUX
Provincie: Luik
Heb de commentaren van vorig jaar bezien, blijkbaar niet laaiend enthousiast. Ken de streek niet, maar blijkbaar toch serieus wat hoogtemeters op hun website te zien.
Weet er iemand of het parcour is aangepast ten opzichte van 2009?
Is deze even interessant als de tocht die in Theux (zie website O2 Bikers) gaat doorgaan?
Zo 11/09/2011 Esneux :: Les Crêtes d'Esneux
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
re
Wat is niet interessant? Kan iemand me vertellen wat ik bij deze tocht mag verwachten? Vele lange klimmen (over wat voor soort ondergrond). Heb nu een racingralph voor en achter gemonteerd met een 2.25 achter op een Fully (Ghost RT 5700), als het nat weer is ben ik benieuwd of het keienbutsen of modderglijden zal zijn. Wellicht dan nog even een NobbyN achter zetten?
De aangegeven 1600hm voor de 55km is wel waarheid of ook niet?
Grts Ralph
De aangegeven 1600hm voor de 55km is wel waarheid of ook niet?
Grts Ralph
-
tuinman.be
- Mountainbiker
Post by tuinman.be »
ik was er vorig jaar als een van de eerste bij
ik vond de tocht toch niet slecht, leuke verrassende klimmetjes, goede bevoorrading etc,
enkel op km38 waren de pijltjes verdwenen... en de motard (ik vermoed iemand van de org.) die er een vast had wist ook niet goed waarheen dus hebben daar ff serieux zitten zoeken (lees verkeerde richting uit)
dan teruggedraaid , nog een metgezel opgeraapt en dus terug via 't asfalt richting Esneux
onderweg nog pijltje gezien en daar dus terug 't parkoer op , nog een extra bevoorrading meegesnoept
en dan de ronde van 11 km afgewerkt
in totaal had ik 58 km met pak meer hoogtemeters
allerlij soorten bergjes, keien, modder, natuursteen (was ne moeilijke)
kortom, vond die redelijk goed en heb me kostelijk geamuseerd
... maar misschien toch eens THEUX proberen daar er zijn dat deze op niks trok?? => spreken jullie over vorig jaar 2010 of de jaren ervoor?
BTW, die van THEUX, wanneer is die? staat niet op de kalender?
ik vond de tocht toch niet slecht, leuke verrassende klimmetjes, goede bevoorrading etc,
enkel op km38 waren de pijltjes verdwenen... en de motard (ik vermoed iemand van de org.) die er een vast had wist ook niet goed waarheen dus hebben daar ff serieux zitten zoeken (lees verkeerde richting uit)
dan teruggedraaid , nog een metgezel opgeraapt en dus terug via 't asfalt richting Esneux
onderweg nog pijltje gezien en daar dus terug 't parkoer op , nog een extra bevoorrading meegesnoept
in totaal had ik 58 km met pak meer hoogtemeters
allerlij soorten bergjes, keien, modder, natuursteen (was ne moeilijke)
kortom, vond die redelijk goed en heb me kostelijk geamuseerd
... maar misschien toch eens THEUX proberen daar er zijn dat deze op niks trok?? => spreken jullie over vorig jaar 2010 of de jaren ervoor?
BTW, die van THEUX, wanneer is die? staat niet op de kalender?
Het is echt overdreven om te zeggen dat deze tocht op niks trekt, het blijft altijd nog best wel een mooie TT met veel klimmen. Hij valt gewoon wat tegen in vergelijking met die in mei, waar ze echt alle mooie paadjes uit de buurt halen.
Ik kies voor Theux, simpelweg omdat ik de omgeving van Esneux erg goed ken, dus ik verwacht niet iets nieuws onder de wielen te krijgen. Ik rij niet vaak in de omgeving van Theux/Spa.
Ik kies voor Theux, simpelweg omdat ik de omgeving van Esneux erg goed ken, dus ik verwacht niet iets nieuws onder de wielen te krijgen. Ik rij niet vaak in de omgeving van Theux/Spa.
- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
Absoluut juist, Julie.
Ik heb deze tocht 2 jaar geleden gereden in de hoop een gelijkaardig parcours te krijgen als dat van in Mei. Stevige klimmen, fixe afdalingen, singletracks, technisch en overwegend off-road.
De september-tour haalde niet alles uit te kast en uit de omgeving. Meer brede bospaden en 'saaiere' routes. Maar de omgeving blijft mooi natuurlijk. Mogelijk ga ik m toch rijden. Deze, of Theux. Ik beslis zaterdagavond.
Ik heb deze tocht 2 jaar geleden gereden in de hoop een gelijkaardig parcours te krijgen als dat van in Mei. Stevige klimmen, fixe afdalingen, singletracks, technisch en overwegend off-road.
De september-tour haalde niet alles uit te kast en uit de omgeving. Meer brede bospaden en 'saaiere' routes. Maar de omgeving blijft mooi natuurlijk. Mogelijk ga ik m toch rijden. Deze, of Theux. Ik beslis zaterdagavond.