Waarom is er hier niets te vinden over de toertocht van Villers-la-Ville ? Vandaag gereden en is één van de beste die ik het laatste jaar gereden heb. 40km, waarvan 95% off-road en zeker 70% bos single track. Spijtig van het weer, iets te veel modder.
Kom volgend jaar zeker terug.
Toertocht Villers-la-Ville 28/8
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- trashviper
- Mountainbiker
Zo 28/08/2011 : Villers-la-Ville : La Villersoise
Post by trashviper »
Eén van de betere en goed gekende tochten in Waals brabant met een overdaad aan bossen, wat in dit geval niet schaadt. Met sponsoring van Aquarius vertrekt deze tocht aan de abdijruïnes van Villers-la-Ville. Verschillende afstanden + chrono worden geboden.
Het is dan ook onbegrijpelijk dat er dit forum totaal niet over gesproken wordt.
Om 10:15 vertrokken voor de 60km en uitgereden , boodt deze tocht alles wat er verwacht wordt van een afgewisselde schitterende tocht. Het merendeel bos, holle wegen, wat akkers, veldwegen en mss 5% verhard.
De hoogtemeters moeten aanzienlijk zijn want de hellingen waren niet te tellen. Na 60km had ik dan ook al mijn krachten aangesproken en voelde mij net als een uitgewrongen vod.
Door de zanderige bodem in de bossen was het niet al modder wat de klok sloeg maar natuurlijk was er die bij momenten genoeg. Het was dan ook een echte mountainbiketocht waarin je al je technisch kunnen kwijt kon.
De bevoorradingen waren overvloedig en de bepijling dik in orde.
De afspuitstand was wat pover en kon de grote toevloed van bikers niet trekken.
Een tocht om aan te stippen. Website is
http://www.lavillersoise.be.
Het is dan ook onbegrijpelijk dat er dit forum totaal niet over gesproken wordt.
Om 10:15 vertrokken voor de 60km en uitgereden , boodt deze tocht alles wat er verwacht wordt van een afgewisselde schitterende tocht. Het merendeel bos, holle wegen, wat akkers, veldwegen en mss 5% verhard.
De hoogtemeters moeten aanzienlijk zijn want de hellingen waren niet te tellen. Na 60km had ik dan ook al mijn krachten aangesproken en voelde mij net als een uitgewrongen vod.
Door de zanderige bodem in de bossen was het niet al modder wat de klok sloeg maar natuurlijk was er die bij momenten genoeg. Het was dan ook een echte mountainbiketocht waarin je al je technisch kunnen kwijt kon.
De bevoorradingen waren overvloedig en de bepijling dik in orde.
De afspuitstand was wat pover en kon de grote toevloed van bikers niet trekken.
Een tocht om aan te stippen. Website is
http://www.lavillersoise.be.
Met drie gestart voor de 60 km.
Mooie toertocht , goede bevoorradingen(bijna altijd in Wallonië)en zeer goede afpijling.
Na de derde bevoorrading naar de start gereden wegens regen en geen regenjasje bij.
Toch 52 km op de teller , het was leuk.
Tot volgend jaar , hopelijk bij beter weer en minder slijk...
Mooie toertocht , goede bevoorradingen(bijna altijd in Wallonië)en zeer goede afpijling.
Na de derde bevoorrading naar de start gereden wegens regen en geen regenjasje bij.
Toch 52 km op de teller , het was leuk.
Tot volgend jaar , hopelijk bij beter weer en minder slijk...
Nog surfersanho wrote:Geen topic, dat vond ik ook al vreemd. Villers la Ville is altijd de moeite waard. Vandaag op het water gestaan, dus niet naar Villers gekomen.
Genoten van de wonderschone tocht waarop je geen meter kon recupereren.
Volgend jaar zeker terug !