Hallo daar,
Ik heb nl. op mijn fiets Avid SD 5R remmen,die er standaard op gemonteerd zijn.Nu,na een half jaar dat ik met deze remmen aan het rijden ben,zou ik ze graag upgraden omdat ik niet echt tevreden over ben.De stopkracht is niet krachtig genoeg.Je kan dan wel zeggen monteer er dan schijfremmen op,maar ik ga hier niet afwijken...dus geen magura's of geen schijfremmen voor mij(magura's te zwaar en schijfremmen niet mogelijk omdat ik mij pas xmaxen heb aangeschaft voor V-brakes)Ik zou dus graag bij de V-brakes blijven.Hier even mijn keuzes in vorm van een poll.Graag had ik van jullie wat argumenten om voor dat ene rem te kiezen en waarom.Dan aan de hand van jullie info,kan ik mij baseren op de eventueele voor- en nadelen,en zodoende mijn volgende upgraden goed te kiezen.
Ik dacht eerder aan de avid's omdat shimano met dat parallel-plush systeem,eerder sleet komt op de bewegende delen(en dat zijn er wat meer dan avid)en ze wegen natuurlijk ietsje meerWat de avid's betreft,heb ik mijn oog laten vallen op de SD SL.Natuurlijk de Ultimate is ook een juweeltje,maar aangezien ik geen competitie rijd en enkel stevig recreatief,zijn deze toch een wat kostelijke grap?!?
Graag jullie meningen,en liefst zo veel mogelijk!
Groetjes,
$mokeyJoe
Aanschaf betere V-brakes
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Naar een hoger model V-brakes overstappen zal inderdaad wel wat soelaas brengen, maar zo verschrikkelijk veel verschil zal er nu ook niet opzitten.
Als je echt zo ontevreden bent van je V-brakes, probeer dan misschien in de eerste plaats 'ns op zoek te gaan naar een goed remblokje icm met die ceramic velg. Volgens wat ik gehoord heb zouden de standaard Avid pads niet de allerbeste zijn (al zijn de SD 7's dan weer wel met Koolstop uitgerust, mijn rivals in elk geval niet).
Zoniet gewoon voor SD 7's gaan...
Als je echt zo ontevreden bent van je V-brakes, probeer dan misschien in de eerste plaats 'ns op zoek te gaan naar een goed remblokje icm met die ceramic velg. Volgens wat ik gehoord heb zouden de standaard Avid pads niet de allerbeste zijn (al zijn de SD 7's dan weer wel met Koolstop uitgerust, mijn rivals in elk geval niet).
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Kan je even uitleggen waarom je de SD 7's boven je Rivals klasseert ?Dzjowie wrote:Naar een hoger model V-brakes overstappen zal inderdaad wel wat soelaas brengen, maar zo verschrikkelijk veel verschil zal er nu ook niet opzitten.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Waar kan ik die ergens krijgen?en?quanto cuesta?JanMan wrote:kwaliteit en pimp gehalte : XTR
prijs - kwaliteit : XT
licht : vuelta magnesium
duur : avid arch supreme ( sl noeme die nieuw zeker ) of Steinbach :D
Moneymoney??Groetjes,
$mokeyJoe
@acid-ride: Da gan ik ou nie aanduun!!!! :D I'll be tha king of the uphill!