Aanschaf betere V-brakes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Wat zijn volgens jullie de betere V-brakes upgrade?

Poll ended at Thu 28 Oct 2004 10:53

Shimano xt
3
9%
Shimano xtr
17
50%
Avid SD 7
7
21%
Avid SD SL
1
3%
Avid SD Ultimate
4
12%
Andere V- brakes
2
6%

Total votes: 34

$mokeyJoe

Aanschaf betere V-brakes

Post by $mokeyJoe »

Hallo daar,
Ik heb nl. op mijn fiets Avid SD 5R remmen,die er standaard op gemonteerd zijn.Nu,na een half jaar dat ik met deze remmen aan het rijden ben,zou ik ze graag upgraden omdat ik niet echt tevreden over ben.De stopkracht is niet krachtig genoeg.Je kan dan wel zeggen monteer er dan schijfremmen op,maar ik ga hier niet afwijken...dus geen magura's of geen schijfremmen voor mij(magura's te zwaar en schijfremmen niet mogelijk omdat ik mij pas xmaxen heb aangeschaft voor V-brakes)Ik zou dus graag bij de V-brakes blijven.Hier even mijn keuzes in vorm van een poll.Graag had ik van jullie wat argumenten om voor dat ene rem te kiezen en waarom.Dan aan de hand van jullie info,kan ik mij baseren op de eventueele voor- en nadelen,en zodoende mijn volgende upgraden goed te kiezen.
Ik dacht eerder aan de avid's omdat shimano met dat parallel-plush systeem,eerder sleet komt op de bewegende delen(en dat zijn er wat meer dan avid)en ze wegen natuurlijk ietsje meerWat de avid's betreft,heb ik mijn oog laten vallen op de SD SL.Natuurlijk de Ultimate is ook een juweeltje,maar aangezien ik geen competitie rijd en enkel stevig recreatief,zijn deze toch een wat kostelijke grap?!?
Graag jullie meningen,en liefst zo veel mogelijk!
Groetjes,
$mokeyJoe
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Naar een hoger model V-brakes overstappen zal inderdaad wel wat soelaas brengen, maar zo verschrikkelijk veel verschil zal er nu ook niet opzitten.

Als je echt zo ontevreden bent van je V-brakes, probeer dan misschien in de eerste plaats 'ns op zoek te gaan naar een goed remblokje icm met die ceramic velg. Volgens wat ik gehoord heb zouden de standaard Avid pads niet de allerbeste zijn (al zijn de SD 7's dan weer wel met Koolstop uitgerust, mijn rivals in elk geval niet).

Zoniet gewoon voor SD 7's gaan...
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

Prijs - kwaliteit: Shimano XT.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Dzjowie wrote:Naar een hoger model V-brakes overstappen zal inderdaad wel wat soelaas brengen, maar zo verschrikkelijk veel verschil zal er nu ook niet opzitten.

Als je echt zo ontevreden bent van je V-brakes, probeer dan misschien in de eerste plaats 'ns op zoek te gaan naar een goed remblokje icm met die ceramic velg. Volgens wat ik gehoord heb zouden de standaard Avid pads niet de allerbeste zijn (al zijn de SD 7's dan weer wel met Koolstop uitgerust, mijn rivals in elk geval niet).

Zoniet gewoon voor SD 7's gaan...
Kan je even uitleggen waarom je de SD 7's boven je Rivals klasseert ?
acid-ride
Mountainbiker

Post by acid-ride »

smokey, ik mis een optie... nl. geen remmen, ge weet toch ook dat remmen voor pussy's is, smijt ze er gewoon af, minder gewicht en misschien kunt ge dan tha king of tha downhill volgen 8) :wink:
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

kwaliteit en pimp gehalte : XTR
prijs - kwaliteit : XT
licht : vuelta magnesium
duur : avid arch supreme ( sl noeme die nieuw zeker ) of Steinbach :D
Guest

Post by Guest »

Neen, de SL is de opvolger van de Ti. Ze hebben geen arch.
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Neem geen XT v-brakes. Deze blijven piepen en krijssen ondanks het feit dat ze goed zijn afgesteld. De Avid SD 7 is probleem en geluidloos.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

andere blokjes???
bij een te flex frame boosters???
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

JanMan wrote:kwaliteit en pimp gehalte : XTR
prijs - kwaliteit : XT
licht : vuelta magnesium
duur : avid arch supreme ( sl noeme die nieuw zeker ) of Steinbach :D
Waar kan ik die ergens krijgen?en?quanto cuesta?ImageMoneymoney??
Groetjes,
$mokeyJoe

@acid-ride: Da gan ik ou nie aanduun!!!! :D I'll be tha king of the uphill! :^o :D
Post Reply