Vrienden,
Al vanaf ik klein ben fiets ik met trek. Waarom? Geen idee.
Ik rijd eigenlijk veel meer met de koersfiets, maar sinds kort ben ik (terug) beginnen mountainbiken, op mijn oude trek.
En die is na 10 jaar ofzo nog steeds in orde, maar toont tekenen van veroudering. Daarom zou ik binnenkort een nieuwe mountainbike willen kopen van om en bij de 800 euro.
Ik heb de neiging om opnieuw een trek te kopen. Ik weet namelijk niet zo veel van mountainbikes en de onderdelen, en ik was/ben tevreden met Trek. In plaats van mij te verdiepen, zou ik dus waarschijnlijk de Trek 6000 kopen.
Tenzij iemand mij dit hier ten stelligste afraadt, omdat die fiets toch niet zo goed is, of omdat je voor die prijs (850€) echt wel betere fietsen kan kopen?
Ik hoor het graag, en alvast bedankt.
Bij trek blijven?
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
-
gigaset1302
- Mountainbiker
Trek is gewoon een heel goed merk, en als je je er goed bij voelt zou ik niet veranderen. Want, hoe meer je ziet hoe meer je gaat twijfelen.
Ga eens bij een Trek dealer langs en vergeet zeker je korting niet te vragen! Meestal krijg je 10%, heel uitzondelijk tot 20%...
En aangezien je niet zo'n fashionist bent (10j met dezelfde...) zou ik eens uitkijken of ie nog een model van vorig jaar kan leveren. Daarvan zal de prijs nog lager liggen dan één van dit jaar. Zo kan je een heel degelijke fiets kopen voor een schappelijke prijs!
Ga eens bij een Trek dealer langs en vergeet zeker je korting niet te vragen! Meestal krijg je 10%, heel uitzondelijk tot 20%...
En aangezien je niet zo'n fashionist bent (10j met dezelfde...) zou ik eens uitkijken of ie nog een model van vorig jaar kan leveren. Daarvan zal de prijs nog lager liggen dan één van dit jaar. Zo kan je een heel degelijke fiets kopen voor een schappelijke prijs!
-
Janneke_82
- Mountainbiker
Post by Janneke_82 »
ik had eerst ook een trek 6000, maar vond dit echt een klo.. fiets. Nu heb ik een cube ltd team. Wat een verschil!!!
- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
Als je tevreden bent over de fiets dan houden, als je wat nieuw wil dan veranderen
Bekijk je budget : je kan misschien dier oudere fiets volledig upgraden, nieuwe groep en dergelijke en dan kan die fiets weer vele jaren mee

Bekijk je budget : je kan misschien dier oudere fiets volledig upgraden, nieuwe groep en dergelijke en dan kan die fiets weer vele jaren mee
Ik heb zo'n 12 jaar met een Trek 7000 gereden. Dit jaar zelfs nog een 24u race mee gereden en alles is perfect gegaan. Nooit problemen mee gehad, altijd deftig onderhouden, een fiets zonder veel miserie. Ik ben nu wel veranderd van merk, maar gewoon omdat ik een Rohloff naaf wou. Maar mijn Trek hou ik bij. Reserve bike of kan dienen voor een kameraad als we is een ritje in de buurt doen.
De meeste Treks zijn redelijk schoon afgemonteerd en prijs/kwaliteit zeer sterk. Maar goed, iedere fiets heeft pro's en con's. Zo lang je tevreden bent met wat je hebt :)
De meeste Treks zijn redelijk schoon afgemonteerd en prijs/kwaliteit zeer sterk. Maar goed, iedere fiets heeft pro's en con's. Zo lang je tevreden bent met wat je hebt :)
Post Reply
6 posts
• Page 1 of 1