Volledige gescheurde velg

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
madball
Mountainbiker

Volledige gescheurde velg

Post by madball »

Een tijdje geleden heb ik met mijn achterwiel een steen geraakt. Daardoor werd de scheur aan de buitenkant veroorzaakt (foto 1).

Ik heb een nieuwe velg laten steken en bleek dat de binnenkant van de oude velg VOLLEDIG gescheurd was, volledig rond. Ik heb er nog een 300-tal kilometer mee op de baan gereden, naar het schijnt chance gehad.

Garantie was maar 1 jaar en ze zijn er twee, dus daar zal ik achter kunnen fluiten. Ik ga het toch melden bij Bontrager, heeft iemand een idee of die soms nog een geste doen voor defecten buiten de garantieperiode? :-)

Image
Image
Image
Image
Image
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

gij moet een stevig velglint hebben gehad :wink:
Die heeft u wiel nog even samengehouden.

hoe dik was die steen waar ge bent opgereden? zo een schuer krijg je niet van een klein steentje.

Streets
madball
Mountainbiker

Post by madball »

Bwa, ni groter dan een vuist. Er waren zelfs geen echt scherpe randen aan. Daarom denk ik dat er al iets moet mis geweest zijn. Maja, dat kan ik niet aantonen hé.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Scheur aan de binnenkant van het velgbed is soms het gevolg van te veel druk in de band.
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Mijn DT Swiss velgen zijn ook gescheurd langs binnen en dat zal zeker niet aan te hoge druk liggen.
Is een gekend probleem, bij DT Swiss toch in ieder geval...
saiko
Test team

Post by saiko »

DT swiss 4.2d heb ik dat idd ook bij gehad ...
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

saiko wrote:DT swiss 4.2d heb ik dat idd ook bij gehad ...
ik ook
gelukkig dubbelwandig

allemaal achteraan?
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

catchup! wrote:allemaal achteraan?
yup
arne_be
Mountainbiker

Post by arne_be »

Vorig jaar ook voorgehad, met juist dezelfde velg...
Velg helemaal rond om rond gescheurd door iets te hard neer te komen na een drop.
Een aanrader, ga eens langs bij RBS-sport in temse, hij heeft me al regelmatig heel goed geholpen met garantie gevallen. Ik moest normaal 2 maanden wachten op een nieuw wiel, hij vond dit veel te lang en heeft er een genomen van een nieuwe trek 8500 die diende als toonzalmodel. Alles afgehandeld in een paar dagen... Ik heb men fiets zelfs niet bij hem aangekocht! Maar is nu wel men vaste LBS geworden.
Een raad die hij me toen gaf. Als je op deze volgen brede banden monteerd, zeker niet boven 2.1 bar gaan, anders zouden de spanningen op de velg te groot worden en scheuren ze makkelijk. Ik heb maar aangenomen dat dit waar is...
Post Reply