Hallo,
weet iemand of dat de applicatie My Tracks deftig werkt op een smartphone voorzien van android? Met my tracks kan je ritten recorden en dan via een gpx bestand doormailen naar anderen.
ook zou je een gpx file kunnen inladen enzo navigeren.
heeft er iemand hier ervaring mee?
Navigatie dmv smartphone met android + My tracks
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Re: Navigatie dmv smartphone met android + My tracks
1. Is uw smartphone waterdicht?
2. Hoe lang gaat uw batterij mee met GPS actief?
3. Onder zonlicht, nog iets te zien op uw scherm?
4. Fietshouder voor uw smartphone?
5. Topo kaart offline?
6. Etc......
5. Topo kaart offline?
6. Etc......
- gunther.kint
- Mountainbiker
Post by gunther.kint »
Ik gebruik mytracks op m'n htc desire S.
Dit werkt heel goed, weliswaar enkel handig om statistieken bij te houden en informatie over je rit te verkrijgen. zeer nouwkeurige hoogtemeters, klimpercentages, afstanden, gemiddelde, rijtijden (dus ook pauzetijden)
echter om hem te gebruiken tijdens het rijden, hmm, daarvoor koop je beter een echte fiets gps :)
al bij al super om je rit te beoordelen

Dit werkt heel goed, weliswaar enkel handig om statistieken bij te houden en informatie over je rit te verkrijgen. zeer nouwkeurige hoogtemeters, klimpercentages, afstanden, gemiddelde, rijtijden (dus ook pauzetijden)
echter om hem te gebruiken tijdens het rijden, hmm, daarvoor koop je beter een echte fiets gps :)
al bij al super om je rit te beoordelen
Re: Navigatie dmv smartphone met android + My tracks
Ik gebruik momenteel een Android smarphone met de Oruxmaps app. Hiermee heb je offline maps (Openstreetmaps of de NGI stafkaarten of de kaarten van Outdooractive voor in Duitsland/oostenrijk). Je kan thuis op het toestel zelf de gebieden die je offline wil gebruiken aanduiden en downloaden.RigolleM wrote:1. Is uw smartphone waterdicht?
5. Topo kaart offline?
6. Etc......
Batterij gaat toch een uur of 6 mee als ik het scherm niet altijd aan laat. 3 uur met scherm altijd aan. Je kan ook bewaarde/gedownloade routes narijden.
Als houder gebruik ik zo een armband voor te joggen die ik rond mijn kader vastmaak. Daarmee is die ineens een waterdicht verpakt.
Je kan ineens ook je hartslagmeter koppelen en die data wordt dan mee gelogd.