edge 705 hartslagprobleem

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Post Reply
Butch
Mountainbiker

edge 705 hartslagprobleem

Post by Butch »

Hallo allen,

Ik heb de zoekfunctie al enkele malen geprobeerd maar vind niet meteen een antwoord op mijn vraag.

Gisteren een trainingsritje gaan doen, al meteen van bij het vertrek geeft de edge een hartslag weer van 238 en dat blijft ook zo. Doe ik de borstband uit dan blijft de edge een hartslag weergeven...Ook al ik de borstband wat nat heb gemaakt, bleef die verkeerde hartslag weergeven...

Allemaal zeer frustrerend dus als je op hartslag moet trainen.

Iemand hier nog een probleem mee gehad en mogelijke oplossingen zijn? Ik heb de batterij van de borstband reeds vervangen dus daar ligt het niet aan.

[-o<
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

Nog geen problemen mee gehad. Misschien moet je hem terug initialiseren.
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

ook al geprobeerd :(
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Raar maar waar maar ik had net hetzelfde probleem dit weekend op de TT in Rillaar. Van pure ergernis ben ik even gestopt om die hartslagmeter uit te doen, want de gps ging continu in alarm.

Nadien thuis nogmaals geprobeerd en het probleem stelde zich dan niet meer. Ik ben benieuwd of het probleem zich opnieuw stelt bij de volgende rit?
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Bij mij hetzelfde probleem ,eerst oplopend tot 240bpm en nu werkt hij niet meer #-o .
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Ik ben gisteren avond opnieuw gaan rijden en dan stelde het probleem zich niet meer. Hopelijk blijft het nu zo.
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Ik heb terug nen hartslag :P .
Ik heb het volgende gedaan:instellingen-ant+sport ,accessoires =>alles uitgeschakeld en dan de GPS opnieuw ingesteld.Dit doe je door MODE+LAP/RESET tegelijk indrukken.Je gegevens en instellingen blijven bewaard.GPS terug opstarten en uw accessoires opnieuw inschakelen en (hopelijk) herkent hij de hartslagmeter :wink: .
rrob
Mountainbiker

Re: edge 705 hartslagprobleem

Post by rrob »

Butch wrote:Hallo allen,

Ik heb de zoekfunctie al enkele malen geprobeerd maar vind niet meteen een antwoord op mijn vraag.

Gisteren een trainingsritje gaan doen, al meteen van bij het vertrek geeft de edge een hartslag weer van 238 en dat blijft ook zo. Doe ik de borstband uit dan blijft de edge een hartslag weergeven...Ook al ik de borstband wat nat heb gemaakt, bleef die verkeerde hartslag weergeven...

Allemaal zeer frustrerend dus als je op hartslag moet trainen.

Iemand hier nog een probleem mee gehad en mogelijke oplossingen zijn? Ik heb de batterij van de borstband reeds vervangen dus daar ligt het niet aan.

Ik heb hetzelfde probleen en denk de oorzaak te hebben gevonden. Mijn ondershirt wrijft over de hartslagmeter en veroorzaakt statische electriciteit. Dit ontregelt de hartslagmeting. Het staat als mogelijk probleem in de handleiding. Vanavond gewoon thuis geprobeerd; in stilstand met een koerstrui over de band wrijven en de hartslag schiet omhoog! Oplossing? Ik heb nu geprobeerd het af te plakken met isolatietape, en probeer een ander ondershirt. Bij veel zweten gaat het ook goed, dan is het shirt te nat om stroom op te wekken.

[-o<
Post Reply