Zo 17/04/2011 Hamoir :: La rando des Gripeus

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
blomsky
Mountainbiker

Zo 17/04/11 Hamoir

Post by blomsky »

Weet er iemand hier meer over? Ik zie Stany Smol. De vorige twee heb ik meegedaan (sart tilmans en deigné). Beetje hetzelfde van parcours of beter/minder?

Raar dat er hier zo weinig info wordt gegeven over Stany Smols?? Of bestaat daar een ander forum voor??

Bedankt voor de info!
Monke
Mountainbiker

Re: Zo 17/04/11 Hamoir

Post by Monke »

blomsky wrote:Weet er iemand hier meer over? Ik zie Stany Smol. De vorige twee heb ik meegedaan (sart tilmans en deigné). Beetje hetzelfde van parcours of beter/minder?

Raar dat er hier zo weinig info wordt gegeven over Stany Smols?? Of bestaat daar een ander forum voor??

Bedankt voor de info!
Leuke tocht! Ik zal ook aanwezig zijn. Deze is wel iets minder technisch dan Deigné dacht ik uit het verleden. Prachtige omgeving daar wel! Nu nog hopen op zon ;-)
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Post by radicalbiker »

Kom morgen ook naar hier afgezakt, word de eerste ardennen tocht voor den deze dit jaar. Zal afzien worden. :-? :oops:
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Net terug van Hamoir maar moet zeggen toch wat op de honger blijven zitten qua parkoers . Niet slecht maar ook zeker niet waaauw. Vond het vorig jaar wel wat beter . Gelukkig was er ook 55 km te kiezen ipv 45 . laatste afdaling in Hamoir zelf toch iets te snel naar onder en kwam niet op tijd stil dus maar maar een koprol gemaakt maar schade valt gelukkig goed mee . volgende week op naar esneux ;-)
See y'all
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Post by radicalbiker »

Tocht was voor een eerste ardennenrit voor den deze zwaar zat. :oops: Doe daar nog eens slechte benen bij met als resultaat dat het tijdens het klimmen bedroevend traag ging :( en een portie rug en kniepijn dan weet je voldoende. Heb na de tweede bevoorrading dan maar de beslissing genomen om de korte afstand te volgen en had daardoor slechts 37km. Maar zoals gezegd genoeg voor den deze, ga van de week eens terug overschakelen op de fully. Hoop dat dan de rugklachten verdwijnen en misschien ook minder last van de knieen dan. [-o< Valley nog gesproken na afloop, en toen ik met de auto huiswaarts vertrok de monke gezien. :wink:
KRC
Mountainbiker

Post by KRC »

gisteren deze tt ook gereden en vond hem zeer leuk. Hij was technisch inderdaad niet zeer moeilijk maar men kan bij het biken toch ook van andere dingen genieten hé; de schitterende natuur waar men kan in rondtoeren en als dan ook de zon nog van de partij is... 8) :P
Het parcours zelf had een rustige aanloop en daarna was het bijna constant op en af met een tamelijk spectaculaire afdaling om te eindigen! Ik vond de afpijling perfect en de bv uitstekend voorzien. De douche achteraf was meer dan uitstekend ( een volledige kleedkamer voor mij alleen ) en de worst en ciney smaakten zeer goed. Kortom genoten van een zeer leuke zondagvoormiddag.
Tot slot =D> =D> =D> voor de organisatie; alles klopte perfect!
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

radicalbiker wrote:Tocht was voor een eerste ardennenrit voor den deze zwaar zat. :oops: Doe daar nog eens slechte benen bij met als resultaat dat het tijdens het klimmen bedroevend traag ging :( en een portie rug en kniepijn dan weet je voldoende. Heb na de tweede bevoorrading dan maar de beslissing genomen om de korte afstand te volgen en had daardoor slechts 37km. Maar zoals gezegd genoeg voor den deze, ga van de week eens terug overschakelen op de fully. Hoop dat dan de rugklachten verdwijnen en misschien ook minder last van de knieen dan. [-o< Valley nog gesproken na afloop, en toen ik met de auto huiswaarts vertrok de monke gezien. :wink:
Bij mij waren de benen goed maar de rug deed erna ook weer pijn, rij daarom al met fully. Ik zal gewoon versleten zijn :lol:
Ik vond het een snel ritje, stevig in het begin en op het eind even stijl naar beneden dan het in het begin omhoog ging :-D
Ik heb er toch van genoten!
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

KRC wrote:gisteren deze tt ook gereden en vond hem zeer leuk. Hij was technisch inderdaad niet zeer moeilijk maar men kan bij het biken toch ook van andere dingen genieten hé; de schitterende natuur waar men kan in rondtoeren en als dan ook de zon nog van de partij is... 8) :P
Het parcours zelf had een rustige aanloop en daarna was het bijna constant op en af met een tamelijk spectaculaire afdaling om te eindigen! Ik vond de afpijling perfect en de bv uitstekend voorzien. De douche achteraf was meer dan uitstekend ( een volledige kleedkamer voor mij alleen ) en de worst en ciney smaakten zeer goed. Kortom genoten van een zeer leuke zondagvoormiddag.
Tot slot =D> =D> =D> voor de organisatie; alles klopte perfect!
Volledig akkoord! Het was een leuke zondag!
ruuducati
Mountainbiker
Location: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Post by ruuducati »

Met veel goesting begonnen aan deze TT!

Om te beginnen een uur te vroeg opgestaan en pas gemerkt toen ik startklaar was om 5u50. Dan toch maar gewacht tot 6u45 om in de auto te springen en om 7u50 als één van de eersten aan de TT begonnen.

Prachtige streek en omgeving, zeer goed aangegeven bewegwijzering, parcours van half-verharde veldwegen en boswegen vond ik best wel goed maar ook weer niet top.
Aan de eerste bevoorrading (42km-tocht) reed ik zelfs aan kop :lol:

Na m'n vorige 2 TT's op fully-testfietsen te hebben gereden vandaag terug op pad op m'n ouwe getrouwe.
Deze liet me in de steek toen na de tweede bevoorrading de achterderailleur zelf brak. de achterpad was nog intact.
Game over, pechdienst gebeld die binnen 10' ter plaatse was =D>
Lekker warme douches ... maar wat wil je als je noodgedwongen als eerste aankomt. 150 km met den otto... 27 km met de bike... verhoudingsgewijs klopte het plaatje vandaag niet helemaal.

Niet getreurd, volgende week Esneux.
swiba
Mountainbiker

ZO 17/04/2011 HAMOIR

Post by swiba »

Inderdaad een stukje minder 'waaauwwww' dan we in de commentaren van 2010 over deze TT gelezen hebben... wat niet betekent dat we ons niet geamuseerd hebben... toch wel... rustige aanloop van zo'n 7 km. naast de rivier... dan een serieuze klim met 180 hm. op 4 km, vervolgens beetje klimmen en dalen, om tot slot 100 hm. naar beneden te duiken aan de arrivée... 520 hm. op de 26 km. die er 29 bleken te zijn... genoeg voor mij en m'n vrouwtje... Volgend jaar terug !...
Post Reply