Sinds aug 2010 heb ik een garmin edge 705. Hiermee train ik ongeveer 5dagen per week en elke keer na de training lees ik mijn training uit.
Ik zet de training zowel in het trainingcenter van garmin als op het web op www.connect.garmin.com
Nu sinds gisteren lukt dit plots niet meer. Ik connecteer de gps via de usb kabel aan de pc. De gps springt dan aan zoals gewoon. Op mijn bureau blad verschijnen een H en een I schijf... maar ik kan de gegevens niet uitlezen...
Ik klik op uploaden en op nieuwe activiteiten oploaden maar dan komt er : No new activities to upload.
Wie kan me hiermee helpen??
Khoop dat het niet stuk is...
ik kan plots de Garmin Edge 705 niet meer uitlezen
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
-
Purple Weasel
- Mountainbiker
Post by Purple Weasel »
Het geheugen van je Garmin zit toch niet vol?
Vind je de laatst gereden trainingen wel terug in je gps?
Vind je de laatst gereden trainingen wel terug in je gps?
- Mickey Mouse
- Mountainbiker
Post by Mickey Mouse »
Ik heb eens problemen gehad met uitlezen van mijn Garmin toestellen (weet niet juist meer of het de etrex of forerunner was) maar het lag bij mij aan de USB kabel ... andere kabel genomen en probleem opgelost.
Het rare is/was dat die slechte kabel toch werkte met bvb mijn fototoestel ...
Het rare is/was dat die slechte kabel toch werkte met bvb mijn fototoestel ...
ik heb vrijdag de twee ritten die nog in de geschiedenis stonden gewist. (dat waren die twee die ik niet kon uitlezen.)
Daarna ben ik gaan trainen en kon ik plots terug de gegevens uitlezen van deze rit.
Ik heb die toen niet in trainingcenter opgeladen. dat is de rede waarom ik deze nog niet direct verwijderd heb.
Vandaag ben ik weer gaan rijden en nu lukt het weer niet om hem uit te lezen.
In trainingcenter kon ik wel die rit van vrijdag nog uitlezen.
Deze van vandaag is dus weer niet mogelijk.
Ik zal nog eens proberen met een andere USB kabel maar dat lijkt me het probleem niet omdat de garmin en het geheugenkaartje op mijn pc wel zichtbaar zijn...
Daarna ben ik gaan trainen en kon ik plots terug de gegevens uitlezen van deze rit.
Ik heb die toen niet in trainingcenter opgeladen. dat is de rede waarom ik deze nog niet direct verwijderd heb.
Vandaag ben ik weer gaan rijden en nu lukt het weer niet om hem uit te lezen.
In trainingcenter kon ik wel die rit van vrijdag nog uitlezen.
Deze van vandaag is dus weer niet mogelijk.
Ik zal nog eens proberen met een andere USB kabel maar dat lijkt me het probleem niet omdat de garmin en het geheugenkaartje op mijn pc wel zichtbaar zijn...
-
redbiker
- Mountainbiker
Hier hetzelfde probleem, ik kan sinds ongeveer 22 maart geen enkele rit meer uitlezen. Ben dan eens gaan snuffelen in de bestanden op de garmin zelf via verkenner, en blijkt dat hij in de map history nog wel telkens een mapje aanmaakt wordt met een .dat-bestand erin (wat hij blijkbaar gebruikt om in de geschiedenis op het toestel zelf te tonen, want daar kan ik wel nog al de ritten sindsdien zien).
Maar voor alle ritten tot 20 maart maakte de garmin telkens in de map history een gpx-bestand aan met de datum. Volgens mij worden deze uitgelezen door de garmin.connect of het trainingscenter. Sinds dat de garmin dus deze bestanden niet meer aanmaakt voor de nieuwe ritten, kan hij ook geen data meer uitlezen.
Heb geen enkel idee waarom dit plots gestopt is, misschien een bug in de software van die toestellen, omdat er plots een aantal mensen met hetzelfde probleem zitten?
Bestaan er conversieprogrammaatjes om de .dat-bestanden om te zetten naar gpx-bestanden? Dat zou dan een oplossing kunnen zijn voor al de trainingen die sindsdien gereden zijn maar niet op de pc gezet kunnen worden.
Maar voor alle ritten tot 20 maart maakte de garmin telkens in de map history een gpx-bestand aan met de datum. Volgens mij worden deze uitgelezen door de garmin.connect of het trainingscenter. Sinds dat de garmin dus deze bestanden niet meer aanmaakt voor de nieuwe ritten, kan hij ook geen data meer uitlezen.
Heb geen enkel idee waarom dit plots gestopt is, misschien een bug in de software van die toestellen, omdat er plots een aantal mensen met hetzelfde probleem zitten?
Bestaan er conversieprogrammaatjes om de .dat-bestanden om te zetten naar gpx-bestanden? Dat zou dan een oplossing kunnen zijn voor al de trainingen die sindsdien gereden zijn maar niet op de pc gezet kunnen worden.