Zo 27/03/2011 Ganshoren :: 11de Lentetocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ex8
Mountainbiker

zondag 27/03 ganshoren

Post by Ex8 »

Iemand meer info over deze tocht
richting?
marb
Mountainbiker

Post by marb »

11° MTB LENTETOCHT

Provincie: Vlaams-Brabant

Categorie: Toertocht

Afstand: 25-35-45-60 km

Aantal bevooradingen: 3

Aantal deelnemers in 2010: 300

Startuur: 8.00-11.00 (-10.00: 45-60 km)

Plaats: Jogging Ganshoren, Rue au Bois 11

Prijs: 4 €

Extra: Douches, Bike-Wash

Phone: 0494/05.61.67

E-mail: info@accronature.be

Website: vttmtbganshoren.skynetblogs.be
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

een verslagje van 2007
Mountainbike Expeditions wrote:Lentetocht Ganshoren

Ik had al een paar weken geleden gezegd dat ik naar het Luikse Sart Tilman zou gaan maar door de miserie van de laatste weken ( de derailleurpat die was afgebroken tijdens de TT van Lennik ) was ik me er van bewust dat ik ginder niets kon doen daar ik dik 2 weken niet heb kunnen biken / trainen.

Dus vandaag voor de eerste keer naar Ganshoren geweest, deze ochtend was er wel nog wat discussie of we wel zouden uitpakken want het weer zag er niet te best uit maar toch de knoop doorgehakt. Iets later dan normaal dan vertrokken naar het Brusselse Ganshoren net voorbij het shopping center Basilix.

Op een rappeke ons gaan inschrijven en de 4 € betaald en wijle weg voor een stukje door het Laarbeek bos en zo richting Wemmel denk ik om zo over te schakelen op de Ternatse modder.

Vanaf hier kenden we onze weg redelijk goed want het is dan ook ons vertrouwd mtb terrein, Het was voor mij meer dan 14 dagen geleden dat ik kon biken maar voorbije dinsdag en vrijdag toch nog eens kunnen uitpakken om te conditie te testen en die was algelijk redelijk goed.

In de klimmen ging alles vlot en de eerste 10 km's waren al voorbij en dus tijd voor de eerste bevoorrading van de 3, niets overdreven qua eten en drank maar genoeg om door te komen. Wafels, speculoos en nog een ander koekske, powerdrink en iso light om es te drinken.

Hier was de eerste splitsing die onze wegen deed scheiden, wij kwamen voor de afstand van 45 km over deze Pajottenlandse (modder) grond, Met passages langs Bekkerzeel en Sint Ulriks Kapelle reden we richting Ternat om net niet de Morette te mogen beklimmen want die lag op het traject van de 35 km, de 45 km bikers werden de linkse kant opgestuurd en zo de klim naar het kapelleke te doen waar die trapkes zijn wat tot aan de tredes een onmogelijke opdracht bleek te zijn.

Na de oversteek van de steenweg Asse - Edingen was het afdalen via een donker wegske in de volle bosgrond en zo verder te rijden naar Asbeek, tot hiertoe niet veel nieuws voor ons maar tof om te rijden allezins. Ter hoogte van Asse Ter Heide was er de laatste scheiding van wegen, de 45 km rechtsaf en de 55 km naar links voor een passage door het veelbesproken Kravaalbos, de terugkeer was voor ons nu gepland want we reden terug richting Asbeek en Ternat toe waar we een tweede drankstop kregen met wederom hetzelfde als op de vorige-.

Vanaf hier was het nog een 16 km naar Ganshoren toe, via nog een afdaling en modderige singletrail reden we op naar Bekkerzeel terug om dan de steenweg over te steken en dan via Kobbegem terug naar de start te rijden. Eens over de steenweg waren de veldwegen al wat breder maar zeker niet minder modderiger, algelijk mochten we niet klagen want we hebben amper ne keer of 3 moeten afstappen, nog een laatste stukje door Laarbeek bos en we waren terug aan de start.

De conclusie

De cijfers

43.12 km / 15.62 avs / 33.20 max / 498 hm's

Het Parcours

Een redelijk modderig parcours maar steeds redelijk goed berijdbaar omdat het praktisch allemaal water was, op enkele plaatsen was het wat baggeren maar bleef zeker binnen de perken. Schoon parcours richting Asse en ternat waar de meeste hoogtemeters te rapen vielen.

Technische moeilijkheidgraad

5 / 5 ; was redelijk in orde, als ge de streek wat kent dan weet ge ook waar ge kunt en moet bijsturen, rond Asse en Ternat zijn redelijk wat technische tracks.

Bepijling

5 / 5 , De bepijling was uitermate goed met genoeg pijlen en plaatjes voor de splitsingen en bevestiging van de gekozen afstand.

Natuur

Vooral brede en technische wegels en natuurlijk een schoon stukje door Laarbeek bos.

Bevoorrading

3 / 5 , die was iets minder dan ik in gedachte had maar genoeg, koekjes en fruit en powerdrank / isolight.
Ik ben zeker terug aanwezig voor zeker de 45 of de 60. Hangt van mijn companie af

MaC'Red 8)
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai was vorig jaar in Ganshoren!

Post by StrammerMax »

Ik heb deze toer vorig jaar gereden op 28/03/10 en daar als enige een verslagje over geschreven op dit forum: klik hier om het te lezen!

Wat ik me nog herinner is dat ik enkele kilometers na de start een boer met z'n tractor in de weer zag op z'n veld op een helling, achterom keek en de basiliek van Koekelberg zag liggen. Ik had spijt dat ik geen fototoestel bij had! Die foto had kunnen dienen als inzending voor een wedstrijd! Boerenbedrijvigheid op een steenworp van een hoofdstad! De basiliek en een tractor in één foto gevangen!

Het toeval wil dat ik enkele weken later op 25/04/10 weer passeerde voorbij het hofke van de oude man waarvan sprake in het verslagje tijdens de TT van Straf in Bergaf uit Opwijk:

Ik zou gezworen hebben dat ik op bepaalde plaatsen nog niet zo lang geleden gepasseerd was. En dat bleek te kloppen, want eind maart heb ik de toertocht vanuit Ganshoren gereden. Ik heb daar als enige een verslagje van op het forum gezet. Ik herkende de plek waar ik toen een babbeltje gedaan had met een oude man die in z’n tuin stond. En nadien gedacht dat ik die mens nooit nog zou tegenkomen. Niet gedacht dat ik zo snel nog eens zou passeren. Maar hij was niet in z’n hofke. Het was in de Oude Jetse Weg in een deelgemeente van Asse (heb proberen de straat te onthouden). Even verder moest je een zanderig veld door en hoorde je het aanzwellend geluid van de auto’s op de snelweg. De rest van het verhaaltje over deze TT in Opwijk staat hier!

Dat is het voordeel van een computer. Met enkele muisklikken kan ik direct alles terugvinden in m'n mountainbike-dagboek! Omdat ik niet van de streek ben kan ik niet alle gepasseerde plaatsen benoemen zoals MaC'Red! Misschien weet hij wel waar die Oude Jetse Weg ergens is!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kijk ook eens naar m’n eigen webstek: StrammerMax’s Papegaaienblog
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Ben nog wat aan het twijfelen tussen Kortrijk-dutsel en deze. Als iemand nog meer info heeft laat het dan maar weten.

Zondag 8 mei 2de bergpallieterstoertocht in Buggenhout met VOLLEDIG hertekend parcours. Afstanden 35 - 55 - 75 km
Wil
Mountainbiker

Post by Wil »

Weet iemand waar deze tocht ergens in Ternat passeert? Ik zou daar willen inpikken voor de 60km.
Thx
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Wil wrote:Weet iemand waar deze tocht ergens in Ternat passeert? Ik zou daar willen inpikken voor de 60km.
Thx
Net een mailke gestuurd naar de organisatie se, ben ook eens benieuwd terug.

MaC'Red 8)
sven1980
Mountainbiker

Post by sven1980 »

Ik ga mee met de MC's natuurlijk.
Terug de 45 km op mijn gemaksken doen :oops:
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

sven1980 wrote:Terug de 45 km op mijn gemaksken doen
Ik zal u (proberen te) vergezellen, na enkele liederlijke weken in het carnavalmilieu...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

MC Johan wrote:
sven1980 wrote:Terug de 45 km op mijn gemaksken doen
Ik zal u (proberen te) vergezellen, na enkele liederlijke weken in het carnavalmilieu...

gien kompasje zelle, precies nie veel meer geweun he :lol: :lol:

MaC'Red 8)
Post Reply