adegem-maldegem

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
sofeurken
Mountainbiker

adegem-maldegem

Post by sofeurken »

heb hier vorige week ook bloso -peilkes zien staan(2bollekes mé n pijlke),ondermeer een rode route die de talud aan de verbrandingsoven te balgerhoeke aandoet,zal ze bij gelegenheid s gans rijden en bevindingen hier posten.
sofeurken
Mountainbiker

meetjesland

Post by sofeurken »

vandaag een berichtje in de krant over deze route(s)
"langste mtb-route"in de provincie :wink:
een groene lus die start aan de sporthal te maldegem van 31.5km lang
een rodelus die start aan het cc den hogen pad te adegem van 25km lang
eenblauwe lus die start aan de sporthal van kleit,15.3km lang
ik zag ondermeer te kleit dat de rode en blauwe lus wel s tesamen komen,niettemin,al deze vertrekpunten liggen max 4km van elkaar.hoogtemeters zijn hier wel niet te vinden of tis den talud a/de verbrandingsoven en het (heel)licht heuvelend landschap rond den kampel(28m hoog aub!)
officieel worden ze ingereden op 10april
sofeurken
Mountainbiker

Post by sofeurken »

nu zondag 10 april om 10u word de route(een gedeelte ervan ) officieel ingereden,met gastrijder tom meussen.
je moet niet vooringeschreven zijn ,start aan de sporthal te maldegem dacht ik
Vincent199
Mountainbiker

Post by Vincent199 »

Gisteren deze rit eens begonnen en opgemerkt dat de pijltjes langs de baan verdwenen waren. Die in het veld waren er wel nog allemaal. Dan maar de route gereden door te letten op de bevestigingen waar de pijltjes normaal gezien zouden hadden moeten aanhangen.
Desalniettemin, leuke route voor hier in de buurt
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Aan de verbrandingsoven zijn al twee paaltjes omver gereden door quads. Spijtige zaak.
RobinW
Mountainbiker

Post by RobinW »

Ik heb juist voor het eten de rode lus (Adegem) eens gereden. Niet echt spannend, veel rechte stukken. Het was vooral lastig door de felle wind. :-) Eigenlijk had ik er beter nog blauw (Kleit) bijgepakt. Donderdag eens de groene doen (Maldegem).
Ik heb geen ontbrekende bordjes gezien, ook niet daar aan de verbrandingsoven. Geen enkele keer verkeerd gereden. Ik denk dat ze er nog aan aan het werken waren.
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

RobinW wrote: Ik heb geen ontbrekende bordjes gezien, ook niet daar aan de verbrandingsoven. Geen enkele keer verkeerd gereden. Ik denk dat ze er nog aan aan het werken waren.
100 % zeker dat er twee omver (express) zijn gereden een tweetal weken terug zelf eentje zo goed en kwaad mogelijk terug recht gezet. Soit,mischien hebben ze ondertussen die paaltjes zelf terug geplaatst.

Het parcour kaartje is te downloaden op de site van Maldegem.

Parcour kaartje
Lennert
Mountainbiker

Post by Lennert »

Ik heb eergisteren de maldegem gereden, niet echt speciaal vond ik (maar dat is sowieso niet echt langs deze kanten), veel paadjes en slagen.
De rode in adegem heb ik half gereden gisteren, was verkeerd gereden en vond mijn weg niet meer, blijkbaar pijltje verdwenen aan de brug in balgeroeke. Tot daar toe vond ik deze wel 'vrij' leuk, was wel veel wind maar het is een mooi trainingsritje.
RobinW
Mountainbiker

Post by RobinW »

Donderdag heb ik ook die in Maldegem gereden. Veel paadjes en boerenwegels inderdaad, maar ik vond het al bij al wel leuk. Met de mogelijkheden die ze daar hebben, zit er veel afwisseling in.
Bij het vertrek zag iemand van de sportdienst mij gereed maken om te vertrekken en die kwam zeggen dat ze op de oude spoorwegbedding de bordjes hebben moeten verwijderen, maar ik heb er geen last van gehad. Je moet gewoon rechtdoor blijven gaan tot het volgende bordje.
Het enige nadeel was de ommetoer die ze u laten doen om aan te sluiten op de lus van Kleit (of je die nu wilt doen of niet). Daarvoor moet je de laatste 10km volledig op de weg rijden en daarbij twee keer de Aalterbaan (N44) oversteken. :-? Eigenlijk zou je die van Kleit er ook moeten bijnemen dus (net zoals bij die van Adegem).
Als iemand ze wil doen binnenkort: opletten in het centrum want daar zijn werken: de bordjes zijn vervangen door tijdelijke rode pijltjes met spanbandjes. Dat had ik eerst niet door…
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

Ik kan dergelijke initiatieven alleen maar toejuichen! Ook al leent de streek zich er niet echt toe, het is altijd plezant om ook hier enkele vaste routes te kunnen berijden.

Ik heb vanuit Maldegem een lusje blauw en rood gereden.
Alleszins goed berijdbaar en niks moeilijk aan (ik rijd momenteel rond met afgescheurde ligamenten en een plaaster van tenen tot knie). Eenmaal volledig hersteld, rijd ik eens de volledige route.

Toch al iets raar gezien: Vanuit het Drongengoedbos zou er volgens het kaartje een aansluiting zijn naar de route in Knesselare. Iemand die hier meer van weet? Ik vraag mij af langs waar ze dit nog gaan leggen? Grote stukken Ursel zijn al ingenomen door route Zomergem, en nu is er dus ook Maldegem die ook op grondgebied Knesselare komt blijkbaar. Ben eens benieuwd!

In de streek mag er gerust ook een route in Aalter komen. Er is daar potentieel! Maar de plaatselijke sportdienst kennende, weet ik niet of dit voor de eerste jaren zal zijn...
Post Reply