welke tandwiel verhouding

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
nandino
Mountainbiker

welke tandwiel verhouding

Post by nandino »

het is mss geen vraag voor hier maar hoeveel tanden zouden jullie op jullie crank steken om ronde van vlaandern te rijden op de koersvelo?? nu zit er 42 en 52 op denk dat dat een beetje zwaar ga zijn zeker we zouden de 150 km rijden. en de grootste op mijn cassete is 26 tandjes groot. graag jullie mening.
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Ga ook deze doen, ik heb een compact 50-34 met 12-25 achteraan. Het venijn zit hem in de staart. Als ge al 120km gereden hebt, en ge moet dan nog de muur en de koppenberg op met nen 42 -26 moet ge toch veel poeier in de benen hebben.
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

gewoon met de MTB rijden....

vorig jaar 26-36 op 11-32 cassette, en daar stampt ge iedere beklimming mee naar boven waar menig dunbander de pedalen niet meer rond krijgt.
Alleen op de vlakke komt ge tekort... dit jaar zeker met een 22/32/44
de kasseistroken daarentegen daar vliegt ge over met uw dikke banden (vorig jaar met mountainkings op 2 bar ;-) )

ik denk zelfs dit jaar met de fully te rijden ;-), gewoon 4 te fun of it!!
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Stalen Worm wrote:gewoon met de MTB rijden....

vorig jaar 26-36 op 11-32 cassette, en daar stampt ge iedere beklimming mee naar boven waar menig dunbander de pedalen niet meer rond krijgt.
Alleen op de vlakke komt ge tekort... dit jaar zeker met een 22/32/44
de kasseistroken daarentegen daar vliegt ge over met uw dikke banden (vorig jaar met mountainkings op 2 bar ;-) )

ik denk zelfs dit jaar met de fully te rijden ;-), gewoon 4 te fun of it!!
mo da meendje nie!!! Kunde gij mee nen dunbander de pedalen rondkrijgen???? Als je echt de ronde man wil uithangen moede rijden met ne koersveloo...53/39 en achter 11/23....We zullen dan nekeer zien.
Of ben je minder getraind neem je een compact groep. En dan nog zal het pijn doen. Alleen dan voel je de ronde in de benen.
Met mijn koersvelooken en de koersbandjes op iets minder dan 6kg stuif ik oek over de kasseien. Allez als ik goede benen heb. Kasseien rijden is goede benen met power en de juiste banden druk.

Wommer anders moede de ronde rijden met de volgotto?

De ronde mee ne fully rijden ja....astablieft zeg!
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

edith:

nee, ik verlaag me nimeer tot da str nivo...

bubaai...
COSMOS
Mountainbiker

Post by COSMOS »

Om toch bij 't topic te blijven...

Zou je aanraden om minstens de 42 te vervangen door een 39.
Ik rij zelf met campa 39/52 voor en 12-26 achter en was 2 jaar gelden geen probleem.
nandino
Mountainbiker

Post by nandino »

ok bedankt voor de reacties. Lbs zei dat ik het eens moet proberen op een of andere berg die mijn streek rijk is. kluis, kwaremont, koppenberg enz. en dan zien we wel maar hij dacht ook aan een 39. maar dit alles doe ik met een gazelle champion mondial van het jaar 1985 met shimano 600 erop. lekker retro
Eagle Stijn
Mountainbiker

Post by Eagle Stijn »

En zeggen dat er zoiets bestaat als ne triple :wink:
Dan hebt ge dat soort problemen allemaal niet.....

Nen 39 als kleinste blad vooraan is te doen, als de conditie goed is.
Maar als ge tijdens de "Ronde" na 130 km de muur overmoet gaat ge content zijn als ge nog iets kleiner hebt.
Heb daar tijdens de vorige edities veel 'Johnny Walker's" gezien met grote plateau's :lol:
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Yep , vorig jaar OVERAL bovengereden op souplesse me mijne trippel al balancerend tussen DE WANDELAARS ME HUNNE COMPACT :lol: :lol:

K'zeg niet dat het onmogelijk is met 2 bladen maar dan zal je toch zeker veel meer afzien en moeten zorgen dat de conditie goed zit anders word ge ook ene die in mijne weg zal lopen omdat hij nog van die soort is die vind dat echte wielrenners NIE met nen triple rijden maar dan wel overal afstappen :lol: :lol: :lol: :lol:

Vb. M'n broer heeft hem in 2009 gedaan en was pas een 8-tal maanden aan het rijden , mits enige voorbereiding (2xWeek rijden) heeft hij ze allen opgereden met zijn compact =D> =D> =D> (t'is wel een enorm karakterbeest , valt liever dood dan zijn doel niet te halen) [-X maar k'had wel de indruk als ik ernaast reed dat bij sommige hellingen zijne bloeddruk wel heel hoog stond en hij niet meer reageerde op m'n vertellingskes , soort pre comateuze toestand :lol: :lol: :lol:
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Heb een compact en daar kom ik toch mee toe. Als ik er de mont ventoux mee op geraak , zal de koppenberg en de muur ook wel lukken zeker. Heb veel meer bewondering voor diegene die er met ne 39 - 25 mee oprijden.
Post Reply