Instelling fietscomputerke op 29"
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Krijt of verfspot methode.
In uw garage, krijt op uw band of beetje verf, derop gaan zitten en zo recht mogelijk rijden.
Met een beetje garage hebt ge 2 lengtes of meer bij grote ...
Deze methode is de beste want ge zit erop en dus komt overeeen met de werkelijke diameter.
Als het nt lukt nén Edge 500 à 99 EUR bij de Mediamarkt halen
In uw garage, krijt op uw band of beetje verf, derop gaan zitten en zo recht mogelijk rijden.
Met een beetje garage hebt ge 2 lengtes of meer bij grote ...
Deze methode is de beste want ge zit erop en dus komt overeeen met de werkelijke diameter.
Als het nt lukt nén Edge 500 à 99 EUR bij de Mediamarkt halen
- PhilippeBiker
- Mountainbiker
Post by PhilippeBiker »
Vergeet ook niet de juiste luchtdruk op de band te zetten waar je mee rijdt want uit ervaring kan nogal schillen en best 2 omwentelingen doen om een foutcorrectie te minimaliseren en dan uitkomst door 2 delen.
En dan gewoon de afstand in mm in het computerke invullen,werk perfect bij mijn sigma computerkes,ik rij dan ook naar een lintmeter die ik op voetpad leg.
En dan gewoon de afstand in mm in het computerke invullen,werk perfect bij mijn sigma computerkes,ik rij dan ook naar een lintmeter die ik op voetpad leg.
Last edited by PhilippeBiker on Sat 12 Feb 2011 15:33, edited 1 time in total.
Tis door allemaal zulke trukskes dat ge hier soms gemiddeldes leest waar ge van achterovervalt!TITTYMAN wrote:Volgens de tabel zou je ook de totale wieldoormeter kunnen nemen (= incl. band) en dat x 3,14 doen ......
Ik doe het zo:
Elastiekje rond de band. Streep trekken in garage op voeg, parallel met de voegen de fiets verplaatsen tot de elastiek rond is en weer streepke zetten. Men neme een vouwmeter en meet de afstand.
In het geval van een schwalbe NN 2.25 snake skin is de waarde 2305 (mm)
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
idd, dat is de gouden regel om een omtrek te berekeken... leert ge in't schooltje in 1ste middelbaar normaalTITTYMAN wrote:De 3,14 regel werkt perfect. Dus gewoon de doormeter incl. band x 3,14 en die waarde ingeven. Efkes getest met computerkes op onze andere bikes en klopt perfect.
Toch bedankt voor de tips
als je van de correcte doormeter of straalx2 begint kan het niet misgaan.
persoonlijk doe ik het ook op de vloer meten, is makkelijker en kan ok niet missen.