Zo 13/02/2011 Lichtervelde :: 4de Huwynstocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- amateur-biker
- Mountainbiker
Zo 13/02/2011 Lichtervelde
Post by amateur-biker »
Zondag 13 februari 2011 : 4de Huwynstocht te Lichtervelde (VBR)
organisatie van de Huwynsbikers Lichtervelde in samenwerking met Torhoutse Outdoor Fun
Start aan het judolokaal in de sportlaan
Van start gaan kan tussen 8u en 10u30.
Kostprijs : aangeslotenen 2.5 euro - niet-aangeslotenen 4 euro
kinderen tot 15 jaar : aangeslotenen gratis - niet-aangeslotenen 1 euro.
In de kostprijs zit de dagverzekering voor de niet-aangeslotenen inbegrepen
Keuze uit 3 afstanden : 31, 43 of 51 km.
Parcours: goeie afwisseling van veldslagen, bossen, speelbosjes, single tracks en prive stukken (o.a. doortocht kasteeldomein de Lakebossen) Meer info volgt later.
Nuttige info
- fietsenverhuur mogelijk mits reservatie op tel. 051 780490 (Martin Tillo)
- ruime parkeermogelijkheid op nabijgelegen parkings van LIDL en ALDI
- Pechverhelpingsdienst voorzien tijdens de rit
- twee uitgebreide bevoorradingen onderweg op de langste afstanden en 1 op de kortste
- bij aankomst gratis 2 pannekoeken
- warme douches
- uitgebreide bike-wash
Voor meer inlichtingen kan je terecht bij:
- Geert Vanhee, (E-mail : vanheegeert@hotmail.com) (tel. 051/ 74.40.34);
organisatie van de Huwynsbikers Lichtervelde in samenwerking met Torhoutse Outdoor Fun
Start aan het judolokaal in de sportlaan
Van start gaan kan tussen 8u en 10u30.
Kostprijs : aangeslotenen 2.5 euro - niet-aangeslotenen 4 euro
kinderen tot 15 jaar : aangeslotenen gratis - niet-aangeslotenen 1 euro.
In de kostprijs zit de dagverzekering voor de niet-aangeslotenen inbegrepen
Keuze uit 3 afstanden : 31, 43 of 51 km.
Parcours: goeie afwisseling van veldslagen, bossen, speelbosjes, single tracks en prive stukken (o.a. doortocht kasteeldomein de Lakebossen) Meer info volgt later.
Nuttige info
- fietsenverhuur mogelijk mits reservatie op tel. 051 780490 (Martin Tillo)
- ruime parkeermogelijkheid op nabijgelegen parkings van LIDL en ALDI
- Pechverhelpingsdienst voorzien tijdens de rit
- twee uitgebreide bevoorradingen onderweg op de langste afstanden en 1 op de kortste
- bij aankomst gratis 2 pannekoeken
- warme douches
- uitgebreide bike-wash
Voor meer inlichtingen kan je terecht bij:
- Geert Vanhee, (E-mail : vanheegeert@hotmail.com) (tel. 051/ 74.40.34);
Last edited by amateur-biker on Sat 05 Feb 2011 13:01, edited 1 time in total.
- amateur-biker
- Mountainbiker
Post by amateur-biker »
We willen er vooral een berijdbare tocht van maken bij alle weersomstandigheden. Net zoals vorig jaar rijden we niet door het Huwynsbos omdat dit bij regenweer een zeer zware bedoening wordt. Volgend jaar kunnen we dit allicht terug opnemen in onze rit gezien er grondige verbeteringswerken zullen worden aangebracht aan het mountainbikepad door het bos.NuRf wrote:Hebben jullie al ondertussen meer informatie ivm het parcours?![]()
Normaal gezien rij ik deze wel!
Het hoogtepunt van alle afstanden wordt ook nu weer de doortocht van de Lakebossen (ruim 2 km) waar ook een bevoorrading is voorzien.
Daarnaast gaan we met alle afstanden door 2 speelbosjes en de goed berijdbare slagen van het Zwevezeels veld. De grotere afstanden gaan ook richting Groenhove , het Lichtervelds veld en Papes Putten.
Op de langste afstand zit ook nog o.a. een zeer mooi extra single track in het bos, "de bult" van het vroegere cyclocrosparcours en enkele veldwegels.
- slappetieze2
- Mountainbiker
Post by slappetieze2 »
GR.SL.T.2.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Eventjes iets verduidelijken over de samenwerking tussen deze organisatie en de TOF, gezien de Huwysntocht voor de VBR op naam van de TOF staat. De Huwynsbikers zijn een vriendengroep die eerder al drie tochten in Lichtervelde inrichtte en dit jaar graag bij het VBR-circuit aansloten. Gezien de meeste van hen lid zijn bij ons, hebben we aangeboden de tocht op onze naam te nemen.
De tocht wordt voor het overgrote deel door de Huwynsbikers georganiseerd (o.a. door mijn vader). Hun motivatie voor deze inrichting : Als je een hele winter bij anderen op hun organisaties gaat rijden, moet je hen ook iets aanbieden. Als niemand iets organiseert, moet er niet gereden worden. De juiste ingesteldheid dus.
In het verleden ook al drie jaar op rij hun tocht gereden en deze heel goed bevonden met heel wat private stroken die enkel voor deze TT opengesteld worden. Dit jaar er jammer genoeg niet bij, want ik ben opgevorderd. Je vindt me aan de inschrijvingstafel. De rest van de familie vind je zowat overal van de pechdienst over de pannenkoekentafel en de bar tot aan de bevoorrading. Graag tot zondag!
De tocht wordt voor het overgrote deel door de Huwynsbikers georganiseerd (o.a. door mijn vader). Hun motivatie voor deze inrichting : Als je een hele winter bij anderen op hun organisaties gaat rijden, moet je hen ook iets aanbieden. Als niemand iets organiseert, moet er niet gereden worden. De juiste ingesteldheid dus.
In het verleden ook al drie jaar op rij hun tocht gereden en deze heel goed bevonden met heel wat private stroken die enkel voor deze TT opengesteld worden. Dit jaar er jammer genoeg niet bij, want ik ben opgevorderd. Je vindt me aan de inschrijvingstafel. De rest van de familie vind je zowat overal van de pechdienst over de pannenkoekentafel en de bar tot aan de bevoorrading. Graag tot zondag!
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Er zijn twee mogelijkheden. Of je wordt individueel lid van een wielerbond : Vlaamse Bond voor Rijwieltoerisme, Vlaamse Wielrijdersbond of Wielerbond Vlaanderen. Elk van deze bonden heeft wel ergens zijn voor- en nadelen. Je regelt de betaling en administratie met de bond zelf.hoyt007 wrote:Bij wie of waar kan je zich aansluiten om te genieten aan de vermindering? Veronderstel ergens aan een fietsclub en aan een Vlaamse fiets liga.
Of ben ik verkeerd.
Ofwel word je lid van een wielerclub/mtb-club die bij een van deze drie bonden is aangesloten. De club regelt je inschrijving bij de bond. Dan word je automatisch lid van die bond.
De drie bonden verlenen korting aan hun eigen leden en aan die van de andere twee. (mits vertonen lidkaart)
Last edited by Lichterveldenaere on Tue 08 Feb 2011 20:11, edited 1 time in total.
- den wakkere bakker gits
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Post by den wakkere bakker gits »
Nu is die korting eigenlijk gewoon de Dagverzekering die weg valt ze dus als je niet iedere week nen TT rij en je tijdens de week niet veel op je velo zit moet je toch eens goed nadenken of dat het intressant is voor u.Lichterveldenaere wrote:Er zijn twee mogelijkheden. Of je wordt individueel lid van een wielerbond : Vlaamse Bond voor Rijwieltoerisme, Vlaamse Wielrijdersbond of Wielerbond Vlaanderen. Elk van deze bonden heeft wel ergens zijn voor- en nadelen. Je regelt de betaling en administratie met de bond zelf.hoyt007 wrote:Bij wie of waar kan je zich aansluiten om te genieten aan de vermindering? Veronderstel ergens aan een fietsclub en aan een Vlaamse fiets liga.
Of ben ik verkeerd.
Ofwel wordt je lid van een wielerclub/mtb-club die bij een van deze drie bonden is aangesloten. De club regelt je inschrijving bij de bond. Dan wordt je automatisch lid van die bond.
De drie bonden verlenen korting aan hun eigen leden en aan die van de andere twee. (mits vertonen lidkaart)
Voor mij is het dat zeker maar ik rijd dan ook regelmatig.
- Rock Rider
- Mountainbiker