MTB GRAN CANARIA

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
cheeseman
Mountainbiker

MTB GRAN CANARIA

Post by cheeseman »

Heb voor de paasvakantie een weekje vakantie geboekt naar GRAN CANARIA meerbepaald
Heb MTB formule gekozen ( 5 Toertochten op 7 dagen ) :bounce: :bounce: :bounce:
Kan iemand mij vertellen wat ik onder de wielen ga krijgen , Hoogteprofiel ? soort ondergrond
Kwestie om m'n voorbereiding hierop af te kunnen stemmen :wink:

thanks
happybiking
Mountainbiker

Moutainbikevakantie Gran Canaria

Post by happybiking »

Hallo,

Heb jiij geboekt via Thomas Cook Sport?
Zo ja, dan kom je bij ons (Happy Biking) terecht voor het mountainbiken.

Maandag: Eagle Pass: een middelzware rit die vertrekt aan ons bikecentrum en richitng Monte Leon een prachtige off-road piste neemt. Er zit een pittige klim in na enkele kilometers vals plat. Maar dat wordt dan weer beloond met een heerlijk kronkelende onverharde weg terug naar beneden. (klimmen: 4 km à 5,2% en 1,6 km à 2,8%)

Dinsdag: Chira, we brengen jou en de fietsen naar 1260 meter hoogte en starten rustig tot aan het stuwmeer. Vanaf daar volgen we onverharde "jeep"wegen tussen de dennen- en amandelbomen. Het zicht is de hele dag prachtig, je ziet je eindoel steeds dichter komen. (klimmetjes: 2,7 km à 3,9% en 0,8 km à 4,6%)

Woensdag: Peak tour, zoals de naam het zegt klimmen we naar het dak van het eiland op 1949 meter, gelukkig brengen we je al een eind de berg op. Het is een zware tocht met heel wat smalle uitdagende paden.
(Klim 5 km à 5,6%)

Donderdag: rustdag, eventueel wat vrij losfietsen

Vrijag: Los Sitios: gezellige tocht met wat uitdagingen, net als dinsdag op iets bredere onverharde wegen. We starten op 1200 meter net buiten San Bartholomé en rijden terug richting zuiden, via rotsachtige wegen.
Klimmen: 2,4 km à 2,7% , 1,1 km à 2,8% en 0,7 km à 3,1%)

Zaterdag: Single trail: zware rit helemaal via kleine en smalle paden. Hoogteprofiel hiervan is nog niet beschikbaar gezien de routeprogramma's niet alle wegen kennen. Het gaat op en af maar vooral de technische behendigheid maakt het uitdagend.

Ik hoop je hiermee al iets meer info gegeven te hebben en ja mag ons steeds mailen voor de kaartjes met routes en hoogteprofielen.
Als je via Thomas Cook Sport hebt geboekt zal één van onze medewerkers je ginder ontvangen op zondagavond in het hotel.

Succes met de voorbereidingen en tot binnenkort!

Gerry
cheeseman
Mountainbiker

Post by cheeseman »

Inderdaad, wij hebben inderdaad via thomas cook geboekt.
Ik kijk er echt naar uit , maar na het lezen van uw programma ga ik toch echt werk maken van die voorbereiding ( kwestie van toch wel een beetje mee te kunnen ) :wink:
Wat die plannetjes betreft ben ik wel geintresseerd dus indien mogelijk bezorg ze me maar
alvast bedankt voor de info en trainen maar :lol:
Stimorol
Mountainbiker

Post by Stimorol »

Steek er maar een stevig paar rubbers onder... Uit ervaring kan ik melden dat er genoeg mogelijkheden zijn tot lek rijden.

Het domste eerst: cactussen ! :lol:

Die 'breedere jeepwegen' zijn voornamelijk gravel/grind/kleine stenen en nodigen uit om snelheden te halen in de afdalingen. Als het stoffig droog ligt durf je al wel eens te gaan schuiven in de bochten wanneer je er echt voor gaat dus banden die goed bijten zijn altijd fijn.

Op de 'single tracks' kom je al wel eens wat grotere SCHERPE stenen tegen die je goed moet nemen.

Korte samenvatting 'Keep your eyes on the road' maar vergeet af en toe toch niet te genieten van het prachtige uitzicht want het is het daar echt wel te moeite !

Image
RUUUD
Mountainbiker

Post by RUUUD »

Ben er in 2007 geweest, fantastische streek.
Als je vertrekt vanuit Maspalomas richting stuwmeer ..... mmmm
65 km en 1200 hm de max !!
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

een paar jaar geleden daar ook geweest
ben toen een paar dagen met happy biking (een kleine duitse gids) de bergen in getrokken
was super!!!!
wel heel wat uren onderweg, maar de tochten zijn zeker niet te zwaar
happybiking
Mountainbiker

Post by happybiking »

de kleine Duitse gids hebben we niet meer,...
Wel een grote Vlaamse en een pittige Nederlander,...
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

happybiking wrote:de kleine Duitse gids hebben we niet meer,...
Wel een grote Vlaamse en een pittige Nederlander,...
wat was zijn naam alweer?
wat doet hij nu? hij woonde toen dacht ik een 20 tal km ten noorden van las palmas in een dorpje...
andredv
Mountainbiker

gran canaria

Post by andredv »

ook ik heb me er reuzegeamuzeerd
bike gehuurd bij happy biking
fiets en wandelroute's gevraagd in infobureau playa del ingles . heb er zelfs enkele wandelpaden gedaan met mtb
had ook gps mee en zelfs veel kleine wegen waren bekend bij mijn gps (garmin)
hoop dat je er ook veel fietsplezier zult hebben
andredv
Mountainbiker

info voor gran canaria

Post by andredv »

Espacios Naturales de Gran Canaria
is kaart en wandelwegen etc
voor wie even wil zoeken
andre
Post Reply