hallo, wie heeft de ironbike al gereden, en wat is uw ervaring,
wie wil hem rijden in 2011?
Hoe verloopt de organisatie, inschrijving,...
iron bike 2011 wie wil, wie heeft ervaring
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
Magura
- Mountainbiker
- Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Re: iron bike 2011 wie wil, wie heeft ervaring
Ewa FOTOKES van 2010, naar beneden scrollen.
Lastig, maar vooral erg mooi zijn de kernwoorden.
Een uurke of 2 per dag wandelen (zowel bergop als bergaf) moet u wel liggen, afhankelijk van je technisch vermogen wordt de looptechniek nog verder geoptimaliseerd.
Etappes zijn niet extreem qua km's, wel qua hoogtemeters (dagelijks > 4.000 hm) en vooral technisch. Op dagen met maximale tijd van 14 uur komen er veel aan na de tijdslimiet, in den donker dus.
Zorg dat je fysiek, mentaal en technisch sterk staat. Vorig jaar 19 finishers van de 120. Je mag wel blijven verder rijden als je uit de uitslag geschrapt bent.
De wedstrijd op zich is zo eerlijk. Vorig jaar 3 keer lek gereden (telkens band gescheurd en daardoor met 4 verschillende banden gereden; het materiaal ziet af) en een paar keer verkeerd gereden, doch zonder die pech zou ik geen enkele plaats beter zijn geëindigd.
Verder niet te veel vragen stellen bij de organisatie.
Spotgoedkoop, vergelijkende met andere meerdaagsen.
Qua parcourskeuze doen weinig andere organisaties beter. Prachtige paden, de nadruk ligt vooral op technisch.
Prachtige ervaring, ik ga zeker nog is terug.
Als je nog andere reacties wil, op 4Bikers.be zijn er verschillende topics door de jaren heen die een goed beeld geven van wat je te wachten staat.
Lastig, maar vooral erg mooi zijn de kernwoorden.
Een uurke of 2 per dag wandelen (zowel bergop als bergaf) moet u wel liggen, afhankelijk van je technisch vermogen wordt de looptechniek nog verder geoptimaliseerd.
Etappes zijn niet extreem qua km's, wel qua hoogtemeters (dagelijks > 4.000 hm) en vooral technisch. Op dagen met maximale tijd van 14 uur komen er veel aan na de tijdslimiet, in den donker dus.
Zorg dat je fysiek, mentaal en technisch sterk staat. Vorig jaar 19 finishers van de 120. Je mag wel blijven verder rijden als je uit de uitslag geschrapt bent.
De wedstrijd op zich is zo eerlijk. Vorig jaar 3 keer lek gereden (telkens band gescheurd en daardoor met 4 verschillende banden gereden; het materiaal ziet af) en een paar keer verkeerd gereden, doch zonder die pech zou ik geen enkele plaats beter zijn geëindigd.
Verder niet te veel vragen stellen bij de organisatie.
Spotgoedkoop, vergelijkende met andere meerdaagsen.
Qua parcourskeuze doen weinig andere organisaties beter. Prachtige paden, de nadruk ligt vooral op technisch.
Prachtige ervaring, ik ga zeker nog is terug.
Als je nog andere reacties wil, op 4Bikers.be zijn er verschillende topics door de jaren heen die een goed beeld geven van wat je te wachten staat.
Ik ben van plan hem volgend jaar te rijden - ik moet nog een aantal aspecten uitwerken. Op de site staat een Belgisch contactpersoon. Contacteer hem eens zodat je uit eerste hand de informatie krijgt ( organisatie,verloop, etc ... ), echt de moeite waard. Inschrijven is mogelijk vanaf volgende zaterdag.
greetz
greetz
Re: iron bike 2011 wie wil, wie heeft ervaring
Amaai, heb effe al die foto's bekeken... das gene zever.Magura wrote:Ewa FOTOKES van 2010, naar beneden scrollen.
Zeer mooie stukken, maar ook heel veel dingen die voor nen
gewone mens als mij niet te doen zijn.
Chapeau voor alle moedigen die hieraan beginnen en nog nen dikkere
chapeau voor de bikers die het tot een goed einde brengen !
Whooohahahaha....."more pedalable". Ik geloof die Italianen voor geen bal. Eigenlijk willen ze zeggen dat er nog meer draag-en stappassages in het parcours zitten.
Slechts 6 Belgen aan de start ? Tja, had er graag bij geweest maar te weinig tijd om te trainen. Zoiets rij je niet uit door iedere zondag een TT te rijden.
Nu in ieder geval, veel succes aan de deelnemende Belgen
Slechts 6 Belgen aan de start ? Tja, had er graag bij geweest maar te weinig tijd om te trainen. Zoiets rij je niet uit door iedere zondag een TT te rijden.
Nu in ieder geval, veel succes aan de deelnemende Belgen