Yip,
Mijn hartslagmeter heeft het begeven. Gezien ik reeds enkele jaren met een Colorado 300 rondrijd (die hartslag kan weegeven), overweeg ik om
de 'zenderband' voor hartslag van Garmin aan te schaffen.
Iemand van jullie hier positieve/negatieve ervaringen mee, op een Colorado, Oregon, Edge, Dakota... ?
Garmin Heart Rate Monitor
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
- Enfant terrible
- Mountainbiker
- Enfant terrible
- Mountainbiker
Post by Enfant terrible »
Is de bedoeling om enkel HR te zien tijdens het fietsen.Beny wrote:enkel met edge kan je via het standaard garmin programma trainingcenter of on-line via garminconnect je hr analyseren
alle outdoor toestellen kunnen standaard enkel hr weergeven op het toestel, maar niet zichtbaar in mapsource, basecamp of garminconnect
Dit werkt goed mag ik veronderstellen ? Connectie met GPS valt niet
weg, of interferenties met andere hartslagmeters of dergelijke...?
- blackscott
- Mountainbiker
Post by blackscott »
tsien,ik zie nochtans via garmin connect mijn gegevens van een dakotaBeny wrote:enkel met edge kan je via het standaard garmin programma trainingcenter of on-line via garminconnect je hr analyseren
alle outdoor toestellen kunnen standaard enkel hr weergeven op het toestel, maar niet zichtbaar in mapsource, basecamp of garminconnect
Ja?blackscott wrote:tsien,ik zie nochtans via garmin connect mijn gegevens van een dakotaBeny wrote:enkel met edge kan je via het standaard garmin programma trainingcenter of on-line via garminconnect je hr analyseren
Dan moet ik dat ne keer checken, in het begin ging dat niet...
Goed nieuws
Denk niet dat alle outdoor toestellen dit kunnen, mijn etrex toch niet ...Beny wrote:enkel met edge kan je via het standaard garmin programma trainingcenter of on-line via garminconnect je hr analyseren
In garminconnect kun je wel manueel je HR invoeren, maar niet gelinkt aan de gereden track ...
Het GPX bestand slaat wel degelijk de HR en cadans op, maar wordt (of werd) niet weergegeven als je deze importeerde in Garmin Connect. Via TCX convertor kon je de GPX converteren naar TCX incl. HR en cadans gegevens, maar dan moest je wel het GPX bestand van de Garmin halen en niet via Mapsource of Basecamp. Na het importeren kreeg je wel degelijk de gegevens in Garmin Connect, maar deze waren niet accuraat. Ik heb de test uitgevoerd met een Oregon 400T samen met een Edge 500 en de HR en cadans gegevens waren verschillend. Deze test dateert van april 2010, en misschien heeft Garmin het ondertussen wel mogelijk gemaakt om via de Dakota, Oregon en GPSMap 62 de data wel correct in te lezen (wat theoretisch perfect mogelijk is) in Garmin Connect. Als dat zo is stijgt Garmin in mijn gratie 
Kan wel zijn, maar toch niet voor de etrex-reeks ... ? Deze gps heeft nl. geen HR-functie ...RigolleM wrote:Het GPX bestand slaat wel degelijk de HR en cadans op, maar wordt (of werd) niet weergegeven als je deze importeerde in Garmin Connect. Via TCX convertor kon je de GPX converteren naar TCX incl. HR en cadans gegevens, maar dan moest je wel het GPX bestand van de Garmin halen en niet via Mapsource of Basecamp. Na het importeren kreeg je wel degelijk de gegevens in Garmin Connect, maar deze waren niet accuraat. Ik heb de test uitgevoerd met een Oregon 400T samen met een Edge 500 en de HR en cadans gegevens waren verschillend. Deze test dateert van april 2010, en misschien heeft Garmin het ondertussen wel mogelijk gemaakt om via de Dakota, Oregon en GPSMap 62 de data wel correct in te lezen (wat theoretisch perfect mogelijk is) in Garmin Connect. Als dat zo is stijgt Garmin in mijn gratie
Neen klopt, enkel de Colorado, Oregon, Dakota (20) en GPSMap 62 hebben HR functie.zanneis wrote: Kan wel zijn, maar toch niet voor de etrex-reeks ... ? Deze gps heeft nl. geen HR-functie ...
Sinds december 2009 is Garmin Connect compatible met GPX bestanden, maar ik lees geen verbeteringen qua HR en cadans functies.