Garmin Heart Rate Monitor

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Enfant terrible
Mountainbiker

Garmin Heart Rate Monitor

Post by Enfant terrible »

Yip,

Mijn hartslagmeter heeft het begeven. Gezien ik reeds enkele jaren met een Colorado 300 rondrijd (die hartslag kan weegeven), overweeg ik om
de 'zenderband' voor hartslag van Garmin aan te schaffen.

Iemand van jullie hier positieve/negatieve ervaringen mee, op een Colorado, Oregon, Edge, Dakota... ?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

enkel met edge kan je via het standaard garmin programma trainingcenter of on-line via garminconnect je hr analyseren

alle outdoor toestellen kunnen standaard enkel hr weergeven op het toestel, maar niet zichtbaar in mapsource, basecamp of garminconnect
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

Beny wrote:enkel met edge kan je via het standaard garmin programma trainingcenter of on-line via garminconnect je hr analyseren

alle outdoor toestellen kunnen standaard enkel hr weergeven op het toestel, maar niet zichtbaar in mapsource, basecamp of garminconnect
Is de bedoeling om enkel HR te zien tijdens het fietsen.
Dit werkt goed mag ik veronderstellen ? Connectie met GPS valt niet
weg, of interferenties met andere hartslagmeters of dergelijke...?
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Ik gebruik een Dakota 20 met de hartslagband en dat werkt altijd perfect.
blackscott
Mountainbiker

Post by blackscott »

Beny wrote:enkel met edge kan je via het standaard garmin programma trainingcenter of on-line via garminconnect je hr analyseren

tsien,ik zie nochtans via garmin connect mijn gegevens van een dakota
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

blackscott wrote:

tsien,ik zie nochtans via garmin connect mijn gegevens van een dakota
Ja?
Dan moet ik dat ne keer checken, in het begin ging dat niet...
Goed nieuws :-D
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Denk niet dat alle outdoor toestellen dit kunnen, mijn etrex toch niet ...
In garminconnect kun je wel manueel je HR invoeren, maar niet gelinkt aan de gereden track ...
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Het GPX bestand slaat wel degelijk de HR en cadans op, maar wordt (of werd) niet weergegeven als je deze importeerde in Garmin Connect. Via TCX convertor kon je de GPX converteren naar TCX incl. HR en cadans gegevens, maar dan moest je wel het GPX bestand van de Garmin halen en niet via Mapsource of Basecamp. Na het importeren kreeg je wel degelijk de gegevens in Garmin Connect, maar deze waren niet accuraat. Ik heb de test uitgevoerd met een Oregon 400T samen met een Edge 500 en de HR en cadans gegevens waren verschillend. Deze test dateert van april 2010, en misschien heeft Garmin het ondertussen wel mogelijk gemaakt om via de Dakota, Oregon en GPSMap 62 de data wel correct in te lezen (wat theoretisch perfect mogelijk is) in Garmin Connect. Als dat zo is stijgt Garmin in mijn gratie =D>
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

RigolleM wrote:Het GPX bestand slaat wel degelijk de HR en cadans op, maar wordt (of werd) niet weergegeven als je deze importeerde in Garmin Connect. Via TCX convertor kon je de GPX converteren naar TCX incl. HR en cadans gegevens, maar dan moest je wel het GPX bestand van de Garmin halen en niet via Mapsource of Basecamp. Na het importeren kreeg je wel degelijk de gegevens in Garmin Connect, maar deze waren niet accuraat. Ik heb de test uitgevoerd met een Oregon 400T samen met een Edge 500 en de HR en cadans gegevens waren verschillend. Deze test dateert van april 2010, en misschien heeft Garmin het ondertussen wel mogelijk gemaakt om via de Dakota, Oregon en GPSMap 62 de data wel correct in te lezen (wat theoretisch perfect mogelijk is) in Garmin Connect. Als dat zo is stijgt Garmin in mijn gratie =D>
Kan wel zijn, maar toch niet voor de etrex-reeks ... ? Deze gps heeft nl. geen HR-functie ...
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

zanneis wrote: Kan wel zijn, maar toch niet voor de etrex-reeks ... ? Deze gps heeft nl. geen HR-functie ...
Neen klopt, enkel de Colorado, Oregon, Dakota (20) en GPSMap 62 hebben HR functie.

Sinds december 2009 is Garmin Connect compatible met GPX bestanden, maar ik lees geen verbeteringen qua HR en cadans functies.
Post Reply