Scott Spark Team - Nieuw stuur gemonteerd ( pag 7 )

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Post Reply
SCRene
Mountainbiker

Scott Spark Team - Nieuw stuur gemonteerd ( pag 7 )

Post by SCRene »

Hier mijn "nieuwe" Bike en ik ga proberen onder 10 kg uit te komen - en hoop dat het gaat lukken. Laatste update geeft een gewicht aan van 9,4 kg rijklaar gewicht !

Speclist wordt als volgt:

Frame: Scott Spark team Size: M
Vork: FOX RL100 ( Rock Shox SID Worldcup met Scott twinlock )
Demper: Scott DT Nude met twinlock
Balhoofd: Ritchey WCS semi geïntegreerd 1 1/8"
Stuur: Ritchey WCS Flatbar met Richey WCS barends ( Ritchey Superlogic UD lowriser )
Stuurpen: Ritchey WCS Wet black
Crankset: Truvativ Noir
Pedalen: Shimano XT ( Shimano XTR )
Achter-derailleur: Sram XO
Voor-derailleur: Shimano Deore XT FD-M771
Ketting: Shimano XTR ( KMC X9SL )
Cassette: Shimano XTR
Shifters: Sram XO op matchmakers
Zadel: Selle Italia SLR Flow XC ( Selle Italia SLR Carbonio Flow )
Remmen: Avid Elixir CR Carbon 160mm/160mm

Wielset 1: DT Swiss XRC 1250 Full carbon
Banden: Rocket Ron 2.1 - Maxiss Superlite biba's

Wielset 2: DT Swiss 240S naven DT-Swiss 4.1D velgen
Banden: Rocket Ron 2.25 - Michelin latex biba's.

Image

Nieuwe Lowriser gemonteerd.

Image

Foto in het veld op Pag. 7
Last edited by SCRene on Sun 12 May 2013 10:24, edited 23 times in total.
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Kheb zo een lichtjes vermoeden dat dat een heel schoon bikeske wordt
koenvools
Mountainbiker

Post by koenvools »

Mooi hoor ! :drunk:
Ik zat met mijn Scott Spark 20 op 10,3 kg dus onder de 10 zal wel lukken. Succes ermee!
SCRene
Mountainbiker

Post by SCRene »

Het zal misschien wel gaan lukken om onder de 10 kg te duiken - en wie weet waar ik nog wat gewicht kan besparen - zonder al te veel extreem dure toeren uit te gaan halen ? En zijn de Rocket Ron EVO een beetje goed luchtdicht te krijgen met latex ??

Rest mij nog de keuze tussen 2.25 of de 2.1 maar persoonlijk zou ik liever de 2.25 kiezen voor de winter. Anders lijkt me de X-King ook wel een mooi alternatief voor de winter in 2.4 breed alleen is die zo zwaaaarrrr :(
robin
Mountainbiker

Post by robin »

moest ik van jou zijn zou ik toch uitzien voor een andere crank, ik denk dat er betere en lichtere cranks zijn dan die Noir cranks :-D
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

mooie bike

maar met deze specs ga je niet onder de 10 kilo geraken, je mag blij zijn moest je onder de 11 komen
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

ook mijn gedacht. Met die betonblokken van wielen, no way onder de 10Kg. Zwaar stuur, zwaar crank, zwaar pedalen...
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

interesse in een DTswiss xr100 van 2008????????
niet teveel km's
'k laat die volgende week onderhouden bij invoerder
1380gr (fabrieksopgave)
SCRene
Mountainbiker

Post by SCRene »

Swannie wrote:ook mijn gedacht. Met die betonblokken van wielen, no way onder de 10Kg. Zwaar stuur, zwaar crank, zwaar pedalen...
Wielen zijn 1640 gram incl. de rimstrips en tubeless ventielen dus zo zwaar is dat niet. Ik heb veel onderdelen los gewogen en kom uit op een gewicht van 10.3 kg. Frame weegt incl. seatpost stubby - zadel - balhoofd en de demper dus maar 2215 gram en dat is echt licht 8) . Crank - zadel en pedalen kunnen zeker een stuk lichter - maar ook op de banden en ketting [ KMC X9SL ] is te winnen. Ketting is nu een XTR / Dura ace 9 speed van 290 gram :-?
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

SCRene wrote:Het zal misschien wel gaan lukken om onder de 10 kg te duiken - en wie weet waar ik nog wat gewicht kan besparen - zonder al te veel extreem dure toeren uit te gaan halen ? En zijn de Rocket Ron EVO een beetje goed luchtdicht te krijgen met latex ??

Rest mij nog de keuze tussen 2.25 of de 2.1 maar persoonlijk zou ik liever de 2.25 kiezen voor de winter. Anders lijkt me de X-King ook wel een mooi alternatief voor de winter in 2.4 breed alleen is die zo zwaaaarrrr :(
Ik zou wachte op de Rocket Ron's Pacestar http://www.bike-components.de/products/ ... -2011.html de evo's zijn kwa "wangen" iets te soft en ademen wa te veel vloeistof . Voor een 26er zou ik naar de 2.25 gaan,
De Mountainking heeft een collega in 2.2 en hij is daar vree over te spreken,2.4 is wa te,als je niet kontinu downhil doet. :-)
X-king zou super zijn..in de magazines.
Post Reply