Marathon Fully

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Terre
Mountainbiker

Marathon Fully

Post by Terre »

Het kon niet blijven duren... ben uiteindelijk ook bezweken voor een full suspension :roll:
Nee, mijn pa wil een mountainbike kopen, maar sukkelt een beetje met zijn rug, dus het moet een fully zijn. En dat is mooi meegenomen voor mij natuurlijk 8)

Ik ga hem zelf opbouwen, en de meeste onderdelen staan al vast.

Het frame is al binnen:
Image

De vork is reeds besteld (Marzocchi Marathon SL 105mm).
En is vandaag toegekomen 8)
Stond vorige week bij H&S aan 349euro, kon ik niet laten liggen eh :roll:
Image

De rest wordt:
FSA stuur, stuurpen, zadelpen en headset.
Versnellingen een combinatie van LX en XT met SRAM ketting.
Ik heb nog een 2004 LX crank liggen waarvan het buitenste blad versleten is. Dit ga ik vervangen door een TA Spécialités. Goede keuze? En is dit compatibel (44T, 4-arm, 104mm)?

Wielen en remmen ben ik nog niet uit :-?
Voorstellen? Prijs speelt niet zo veel rol (pa betaalt), maar ook niet overdreven natuurlijk :roll:
Wielen moeten tubeless, sterk, licht en voor schijfremmen zijn (Xmax, XM819,...?).
Schijfremmen zo licht mogelijk, maar ook zeer betrouwbaar (Marta, B4 Pro,...?).

greetz!
Last edited by Terre on Mon 30 Aug 2004 14:57, edited 1 time in total.
Guest

Post by Guest »

Momenteel kan je een paar Marta's krijgen bij Barracuda aan 300 euro, als het perse schijfremmen moeten zijn. Maar in Belgie voldoen een paar XTR V-brakes uitstekend. Heb je daar al voor 1/3 van die prijs.
Terre
Mountainbiker

Post by Terre »

Die XTR V-brakes zijn ook wel verleidelijk... Ze staan op hun site voor 155 euro, iets duurder dan jij beweert. Of zijn ze in de winkel zelf nog goedkoper?
Guest

Post by Guest »

Dan zijn ze intussen weer opgeslagen, wat bij Barracuda wel meer voorkomt. Het was ook een tijdelijke aanbieding.
Nu beter voor mij want ik bied momenteel 1 set (nieuw) aan voor 50 euro (voor- of achterrem voor alle duidelijkheid). :D
Opgepast want die Marta's aan 300 euro zijn ook maar een tijdelijke aanbieding.
Ik kan je ook de site www.egle-parts.de aanbevelen. Beperkte aanbiedingen maar wat ze hebben is wel zeer goedkoop.
Voor België rekenen ze 16 euro verzendkosten (incl. verzekering) aan.
Heb er een stel Marta SL en Fox Float 2004 besteld en binnen de week had ik ze (di verstuurd, donamiddag al aan de deur).
De zaakvoerder Ralf Egle antwoordt ook persoonlijk op al je vragen wat ook al uitzonderlijk is in dat wereldje. Zo heeft hij mij die vork nog verstuurd aan de lanceerprijs toen ze op de site eerst al opgeslagen was en nadien zelfs uitverkocht .
Terre
Mountainbiker

Post by Terre »

Thanx, ik houd het in gedachten...
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

TA bladen zullen geen problemen geven.

Vergeet ook niet dat je met keramische velgen en XTR v-brakes ook een heel goed alternatief hebt voor schijven!
Terre
Mountainbiker

Post by Terre »

Epic wrote:TA bladen zullen geen problemen geven.

Vergeet ook niet dat je met keramische velgen en XTR v-brakes ook een heel goed alternatief hebt voor schijven!
Thanx for the info.
Ik overweeg keramische velgen (Xmax XL) met XT v-brakes.
Of is XTR een must in combinatie met keramische velgrand?
Guest

Post by Guest »

Het is geen must maar wel een wereld van verschil.
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Een wereld van verschil? In de portomonnee inderdaad. Qua prestaties totaal niet, een beetje gewicht minder das al.
Terre
Mountainbiker

Post by Terre »

tbfkai wrote:Het is geen must maar wel een wereld van verschil.
I see...
Ik heb echter XTR altijd al een beetje als "waste of money" aanzien in vergelijking met XT.
Rap uitgerekend, komt een setje XT remmen + shifters + remgrepen op 140 euro (model 2003). Hetzelfde van XTR (2002) kost 330 euro #-o
Dat is meer dan het dubbele. De vraag is, zijn ze ook (meer dan) dubbel zo goed?
Post Reply