Zo 26/09/2010 Sinaai

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Jokke84
Mountainbiker

Zo 26/09/2010 Sinaai

Post by Jokke84 »

Start Ronde Van Het Waasland Wintereditie

Vertrekplaats : Vleeshouwerstraat 4 9112 Sinaai t.v.v. Kom op tegen kanker Mezenstraatcomitéé
Uur : 8u tot 10u30
Aantal Km : 30/50/65 km (gezinstocht 31 km)
DasKonzept
Mountainbiker

Post by DasKonzept »

Alvast bij het stukje verkenning heeft de regen zijn ding gedaan. Wist niet dat meter-hoge netels niet prikken als ze nat zijn. Na een doucheke voel ik ze al te wel ... :oops:

Zijn die grote fluo-gele vlakken de 'Ronde vh Waasland'-pijlen voor dit seizoen ... Oh my God ... !? [-X horizontaal opgesteld en rond een buis gewikkeld is er niet veel van te maken [-o<
Hallo,
Mountainbiker

Post by Hallo, »

Was weer dik in orde =D>
Onder het motto hoe vettiger hoe prettiger (na de vele regen)
Enkel de pijlen #-o
En het jenevertje ging vlot naar binnen aan de aankomst, MERCI
Wel goed moeten poetsen om alles weer te laten blinken
Feel Lucky Punk
Mountainbiker

Post by Feel Lucky Punk »

Bij dat ik mijn oude bike (= nieuwe 'mud'bike) van stal heb gehaald !
Moet een zondvloed geweest zijn afgelopen nacht: grachten en vaarten tot aan de rand gevuld ! Het was ploeteren van plas tot plas !

Pijlen waren idd wel funny, maar een beetje extra uitkijken en dat leverde niet al teveel problemen op ! Want liever deze pijlen dan geen pijlen ! #-o Gekozen voor de 65 km ... na ongeveer 50 km, aan de moervaart met pompgemaal, waren de pijlen plots verdwenen, ook de eerste twee bikers die na mij kwamen waren het noorden kwijt ... dan maar samen eventjes teruggekeerd maar dit mocht niet baten ... dan maar aan twee vissers de weg naar Sinaai gevraagd ...
toegekomen met 10 km minder op de teller en slechts 1 bevoorrading gezien. Wat bleek: de organisatie was al bezig met de pijlen te verwijderen (en de tweede bevoorrading was al opgedoekt). We waren nochtans om 10 u gestart (half uur voor deadline). Omdat het voor het goede doel was (kom op tegen kanker) en omdat het toch één grote modderbrij was heb ik me er niet aan geërgerd ... Ik snap dat er weinig moedigen waren om de 65 te doen en dat het vermoedelijk niet echt gezellig druk was aan de tweede bevoorrading. Maar toch een tip voor de organisatie: ofwel geen 65 km aanbieden ofwel vermelden dat je voor 9u moet vertrekken voor de langste afstand! [-o<

sportieve groeten
Peter#21
Mountainbiker

Post by Peter#21 »

Ja het was wel een modderboeltje daar de velo hing echt vol van het slijk de bike wash eens goed gebruikt en het meeste vuil was ervan.Ik ben zelf ook maar om 10 uur vertrokken en heb alle pijlen wel nog gezien heb de 50 km gedaan .
Simber
Mountainbiker

Post by Simber »

M'n WW SS nog eens van stal gehaald om voor het goede doel in de modder te gaan wroeten. Sjans dat ik zaterdag de snelle Fred's heb geruild voor een racende Ralph en een dikke Jim.
Begonnen aan de 65 maar enkele keren verkeerd gereden(wss een spatje modder in m'n ogen). 48 km en 3 bevoorradingen later stond ik terug waar 'k was gestart. 'k zat er niet mee in want had me toch volledig choco gereden.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Lang geleden dat ik nog zo'n dabtocht onder de wielen kreeg.
Nergens verkeerd gereden, met een singlespeed gaat het ook iets trager op de asfalt en op de 65km was het erug roestig :lol: .
In de 'zandbak' was het serieus stoempen geblazen als je van het kantje moest.
Gelukkig gingen de hemelsluizen niet te veel open, soms kwam er zelfs een lichter plekje piepen tss de wolken.
Onderweg een 3-tal keren de remblokjes moeten dichter zetten.
De bikewash was ook uitgebreider dan anders, nodig ook, de prut spoelde er makkelijk af .
Het bikeske heeft wel een grote kuis van doen, de lagers hebben allemaal een krakske gekregen.
Zoals de 2de bevoorrading voorzien was met cake, appelcake en 'Lokerse vlaai', fruit, enz.. zelfs koffie, dat kom je nergens tegen :drunk:
Nog een paar donkere gedronken op de aprés met 'Nameeb'.
Hopelijk volgend keer beter weer...
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

@simber;allé proficiat man,ik wist niet dat ge nog nen velo had waar ge nog mee reed? :lol:
En dan nog bijna 50 km modderploeteren voor het goede doel,chapeaux!! =D> :lol:
t'Vrouwke zal ook content geweest zijn met al dienen "choco" aan uwen outfit,zeker?? #-o :lol:
Post Reply