Zo 26/09/2010 Zutendaal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
genk76
Mountainbiker

zo 26/09/2010 TT Zutendaal - Nationaal Park Hoge Kempen

Post by genk76 »

toertocht Nationaal Park Hoge Kempen
26/09/2010
vertrek: 8u-11u
start: Militair Domein Wiemesmeer - Zutendaal - E314, afrit 23 (Genk-Oost)
afstand: 45 km + bevoorrading
3 euro
organisatie: Bloso
info: www.nationaalparkinbeweging.be
Fiets-Am@teurke
Mountainbiker

Post by Fiets-Am@teurke »

Was dit vorig jaar geen "asfalt tocht"??
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Blijkbaar dit jaar niet......

Mountainbike:

onvergetelijke omloop van 45 km (+ bevoorrading)

Voor het mountainbiketraject werd dit jaar geen gebruik gemaakt van het permanente routenetwerk, maar werd een afzonderlijke lus uitgestippeld. Rekening houdend met de natuurgevoelige zones werd getracht een attractieve lus te weerhouden met de nodige variatie in reliëf, landschap en ondergrond. Halverwege wordt een bevoorradingspost voorzien.
Na het traject krijgt iedereen de kans om zijn/haar fiets af te spuiten en om te douchen (het aantal douches is echter beperkt).

http://www.nationaalparkinbeweging.be/
smeerske
Mountainbiker

Post by smeerske »

hallo, heeft er nog iemand info over deze tocht. gaat deze nog door en zou het de moeite zijn om deze te gaan rijden? grtz
SLOME BIKER
Mountainbiker

Post by SLOME BIKER »

vandaag een stukje gaan rijden :-D komt ook stukje terril waterschei bij =D> over het algemeen denk ik wel fijne tocht :-D
learn2fly
Mountainbiker

Zutendaal

Post by learn2fly »

Vandaag om kwart over zeven met de fiets richting Zutendaal vertrokken (zo'n 17km tot aan het vertrek). De bedoeling was de toer van 45km te doen en dan nog 17km's terug naar huis. Rekensommetje : 17+45+17=79km. Dankzij de verschrikkelijke organisatie (hebben die ooit wel aan een TT deelgenomen???) heb ik er 98km op de teller staan en die waren alles behalve plezierig. Wie hangt er nu in de herfst GELE pijltjes in een bos ? En dan liefst zo weinig mogelijk. Heel op het begin van de toer was er een kilometerslange bosweg met verschillende kruispunten + zijwegen : niet 1 pijltje te zien. Terug gereden naar het vertrek en met de organisatie gepraat :" Als er niks hangt dan is het rechtdoor." was het antwoord. Een kaart met de uitgestippelde toer : nergens te bekennen. Onderweg verschillende zoekende en grommende bikers gezien. Een keer de pijlen goed gevolgd totdat ik andere bikers in tegengestelde richting tegenkwam : een rondje van 5km ter plaatse getrappeld. Het was ook echt zoeken naar wat technische passages, kortom, het was drie keer niks. Enige positieve van de dag was mijn gemiddelde snelheid op het tellertje : 22,5km/uur. Maar zo'n gemiddelde wil meestal zeggen dat het saai was.Mij zien ze daar nooit meer terug.
moddercrosser
Mountainbiker

Re: Zutendaal

Post by moddercrosser »

learn2fly wrote:Vandaag om kwart over zeven met de fiets richting Zutendaal vertrokken (zo'n 17km tot aan het vertrek). De bedoeling was de toer van 45km te doen en dan nog 17km's terug naar huis. Rekensommetje : 17+45+17=79km. Dankzij de verschrikkelijke organisatie (hebben die ooit wel aan een TT deelgenomen???) heb ik er 98km op de teller staan en die waren alles behalve plezierig. Wie hangt er nu in de herfst GELE pijltjes in een bos ? En dan liefst zo weinig mogelijk. Heel op het begin van de toer was er een kilometerslange bosweg met verschillende kruispunten + zijwegen : niet 1 pijltje te zien. Terug gereden naar het vertrek en met de organisatie gepraat :" Als er niks hangt dan is het rechtdoor." was het antwoord. Een kaart met de uitgestippelde toer : nergens te bekennen. Onderweg verschillende zoekende en grommende bikers gezien. Een keer de pijlen goed gevolgd totdat ik andere bikers in tegengestelde richting tegenkwam : een rondje van 5km ter plaatse getrappeld. Het was ook echt zoeken naar wat technische passages, kortom, het was drie keer niks. Enige positieve van de dag was mijn gemiddelde snelheid op het tellertje : 22,5km/uur. Maar zo'n gemiddelde wil meestal zeggen dat het saai was.Mij zien ze daar nooit meer terug.
Als ik dit lees ben ik blij hier dicht bij huis gereden te hebben, heb deze nog even betwijfeld (stond onvergetelijk parkoers, nu weet ik waarom #-)o
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Ik vind het spijtig om negatieve dingen te zeggen, maar had toch wat meer verwacht van het parkoer. Ik vreesde er al voor omdat BLOSO het organiseerde....
Veel saaie stukken. Nogal raar om zoiets te zeggen over deze toch leuke bikestreek.
Vooral de laatste dikke 5km (of meer) verharde weg, (het leken in elk geval meer). Er leek geen einde aan te komen...
Ik had ook 58km op mijn teller staan voor een tocht van 45km. Ben éénmaal fout gereden, maar dat was geen omweg van 13km volgens mij..
Of staat mijn tellerke fout ingesteld ?
Last edited by flipp on Sun 26 Sep 2010 21:55, edited 1 time in total.
Fiets-Am@teurke
Mountainbiker

Post by Fiets-Am@teurke »

Dus toch een goed idee om in Stein te gaan fietsen, vorig jaar was Zutendaal al niet goed.....
Flappy1983
Mountainbiker
Location: Kona Honzo CR (2020) & Kona HeiHei Trail Deluxe (2016)

Post by Flappy1983 »

Dit was de verschrikkelijkste toertocht ooit! Veelvuldig verkeerd gereden om wille van de GELE pijltjes met een witte achtergrond. Daarbij hing hier en daar een pijltje, al dan niet verstopt achter een paal of blaadje. Hoe kun je dan juist rijden? Vorig jaar al niet goed en dit jaar weer zo'n ramp. Gebruik zoals in Wallonië kalklijnen. Dat werkt altijd en zorgt voor weinig opschudding.

De bevoorrading was ook niet naar behoren ingericht. Wie plaatst nu zo'n bevoorrading op 31 km? Terwijl je tocht maar 45 km zou zijn! Over de streek, dat ze hebben gebruikt om te biken, kan ik ook kort en bondig zijn! SAAI met alleen op het einde wat leuke stukjes. Die al dan niet verpest worden door amateurs. Er staat zelfs een bordje met "gevaarlijke afdaling". Stap als beginneling dan af en maak wat plaats voor meer geroutineerden. Dat maakt het voor iedereen veiliger en aangenamer.

Tijdens de tocht moest wij als biker over een houten latje laveren. Spekglad was dit, met alle gevolgen van dien. Veelvuldig heb ik daar mensen op de grond zien kletsen. Awel!!! Dat stukje mocht aangeduidt worden als gevaarlijk. Maar goed dat al die gevallen bikers nog terecht kwamen op houten snippers.

Globale beoordeling: zwak en weinig actie, bijna geen singeltrack, weinig uit de streek gehaald, beloven een mijnterril, maar krijgen een stumpke van terril Winterslag te zien, slecht bepijling, geen aanrader voor een technische biker die wat actie zoekt. Het postieve was de afspuitstand!

Schandalig niet? [-X
Post Reply