[Onderdelen]Nieuwe pedalen?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Tommie
Mountainbiker
Location: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva

[Onderdelen]Nieuwe pedalen?

Post by Tommie »

K ben van plan nieuwe pedalen op m'n fiets te steken. Maar heb der geen idee van welke prijs/kwaliteit nu aan te raden zijn. Der is ook zoveel keuze en zoveel verschillende merken die ze aanbieden.

Iemand een idee wat der dees dagen zoal goed is????

THX
pr023473
Mountainbiker

Post by pr023473 »

Shimano spd 540 +/- 50 euro
Shimano spd 520 +/- 25 euro

Heb ze allebei en zeer tevreden over zeker de 540

Groetjes,

Patrick
m-joosen
Mountainbiker

Post by m-joosen »

Het heeft er natuurlijk allemaal mee te maken waarvoor je je fiets gebruikt. Als je dat weet kun je vanuit dat idee je verder gaan orienteren op wat er allemaal op de markt is voor pendalen.
Tommie
Mountainbiker
Location: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva

Post by Tommie »

Voor wat ik hem gebruik hmmmm

tuurlijk cross country

toertochten en open wedstrijden meestal
m-joosen
Mountainbiker

Post by m-joosen »

Worden het je eerste klikpendalen of zitten die er nu ook al op.
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Er vanuit gaande dat je SPD systeem wilt.
Shimano spd 540 uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. De SPD 959 zijn beter, maar ook duurder.
Tommie
Mountainbiker

Post by Tommie »

m-joosen wrote:Worden het je eerste klikpendalen of zitten die er nu ook al op.
K rij der al lang mee zene. Maar nu zitten der van cannondale zelf op. Die vind k niet zo geweldig. Dus ga k der maar nieuwe steken
m-joosen
Mountainbiker

Post by m-joosen »

De SPD pendalen waar Gomez het over heeft zijn inderdaad goede pendalen, het belangrijkste is nu gewoon van voor schoenen heb je (hardheid van de zool) en wat wil je besteden. Wil je nieuwe of volstaat ok een tweedehandspendaal ?????
Hansje
Mountainbiker

SPD

Post by Hansje »

Ik rij sinds enkele maanden met Shimano PD-M520 pedalen. Ik ben er zeer tevreden over, en het is overigens een zeer goed pedaal prijs/kwaliteit vergeleken. De prijs zal ongeveer 36 euro zijn dacht ik en grootste troef is het open ontwerp van het pedaal.

De PD-M515 is zeker ook een goed pedaal, ik heb er nog nooit last mee gehad. Deze zijn iets duurder, een euro of 8, maar is een gesloten pedaal.

En dan zijn er ook nog de duurdere Shimano-pedalen, waar ik zelf geen ervaring mee heb, maar ik twijfel zeker niet aan de kwaliteit ervan. De prijs is dan natuurlijk ook een stukje hoger.

Nog veel fietsgenot met de nieuwe pedalen

Hansje
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Zelf ben ik een heel tevreden gebruiker van de time attac pedalen.
Zeer goede werking, wel wat aan de zware kant, tenzij je de heel dure neemt, maar dan zou ik ook eens aan de eggbeaters durven denken.
Post Reply