Wellen 'Bokkerijders' - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Wellen 'Bokkerijders' - Bloso

Post by Justin »

Vandaag, 11/08, voor de x-ste keer de Bokkerijders gereden. Eigenlijk is er niets veranderd behalve in Vrolingen.
Waar het spaarbekken is kan je niet meer omhoog rijden om dan een 100-tal meter over de "dijk" naast dit spaarbekken te rijden. Het pijltje geeft echter nog steeds aan dat je omhoog moet, maar gezien er nu een omheining staat is dit niet echt mogelijk... tenzij je een crack bent in jumps natuurlijk. :D *LOL* :D
In plaats daarvan dien je gewoon rechtdoor te rijden : eerst een 20-tal meter 'kinderkopjes', en daarna kom je vanzelf terug op de originele route terecht.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Ben deze route vandaag ook voor het eerst gaan rijden. Wegens tijdsgebrek wel enkel de rode. Met het naar daar fietsen en terug toch nog bijna 90 km op de teller.

Alles staat goed aangeduid, de enkele keren waar ik iets te ver ben gereden was het mijn eigen fout. Zoals je in deze streek kan verwachten is er redelijk veel beton en komt het off-roadplezier enkel van de onverharde veldwegen. Het lag er droog bij en bijgevolg is alles goed te doen op de grote plateau.

In mijn geval vandaag ook nog een beetje animo door een losgebroken rotweiler die blijkbaar een nieuwe MTB van doen had.
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

Ik heb deze route gisteren ook gereden! Khad de langste afstand genomen! Twas de tweede keer dat ik hem reed! Eigenlijk vind ik deze route niet zo veel! Er is geen enkel spectaculair stuk bij, overal vlak en dan nog veel beton erbij ook! In Borgloon zijn er veel plezanter stukken om te doen!

Greetings, Steven
MTBker Goby
Mountainbiker
Location: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221

Post by MTBker Goby »

ik heb deze route ook eens gereden het is een up tempo ritje
zit eigenlijk niets spectaculair in ofzo maar kan wel eens leuke training zijn eh :-D

grtzzzzz
Xaus
Mountainbiker

Post by Xaus »

Gezien deze route thuis letterlijk voor de deur langsloopt gebruik ik ze regelmatig om te trainen. Idd. niet spectaculair en bij mooi droog- of na vriesweer is het een zeer snelle route. Pas op wanneer het serieus geregend heeft want dan zou je je er wel eens in kunnen verslikken : stoepen stoempen en nog eens stoempen. Voor de rest : een mooie tocht door een mooie streek, maar verwacht er ook niet meer van.

Tot slot nog een tip : Bij regenweer zéér voorzichtig zijn wanneer je het houten brugje oversteekt aan zwembad Maupertuus. Ben daar ook al een paar keer op mijn snikkel gegaan !!
Jan B.
Mountainbiker

Post by Jan B. »

Voor een interessant verslagje over mijn belevenissen op dit bloso-parcours, zie mijn persoonlijk mtb-site door te surfen naar http://www.janbailleul.be/mtb/ .

Opzoeken kan in de verslagendatabank ("(Nacht)training", "2006", "bloso route Wellen").
Corsa
Mountainbiker

Post by Corsa »

Derjuist ook deze route gereden, moet zeggen da ge der heel vlot doorrijdt, alleen spijtig dat er veel (te veel , maar da is mijn mening :d) stukken met asfalt in zitten.

greetsss
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

Corsa wrote:Derjuist ook deze route gereden, moet zeggen da ge der heel vlot doorrijdt, alleen spijtig dat er veel (te veel , maar da is mijn mening :d) stukken met asfalt in zitten.

greetsss
De route rijdt idd vlot, zeker als het redelijk droog ligt. En er zit idd veel asfalt in.
Feit is wel dat er veel meer mogelijkheden zijn in de regio om een groter off road gedeelte te hebben. Voor iemand die de streek een beetje kent, is het perfect mogelijk om mooie stukken aan de vaste route te koppelen : vb. beklimming naar Kasteel de Klee, regio Nerem, Kasteel Hulsberg enz.

Vandaag via Yannick ook nog mooie stukjes ontdekt in de regio van Vechmaal en Heks.
sammy14
Mountainbiker

Post by sammy14 »

Wat is jullie gemiddelde in deze toch ? ( om te weten hoe mijn conditie is) :lol:

greetz
bbuck
Mountainbiker

Post by bbuck »

Beginner veteraan:
Heb gisteren route voor de 3° keer gereden.
Algemene opmerking: 1 paal afgebroken / verschillende pijltjes verborgen in het struikgewas. Dus opletten !
Nogal veel op harde weg. Volgens mij moeten er alternatieven zijn.
Parkoer is nu droog en vlot bereidbaar op de grootste plaat (80 minuten).
[/img][/list]
Post Reply