Za 19/06/2010 Herzele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Severus
Mountainbiker

19/06/2010 - Herzele

Post by Severus »

Blijkbaar is de topic over deze mtb rit verdwenen. :(

Het was alleszins een knappe rit de 75 km. Op het einde waren wel de pijltjes verdwenen op dat baantje evenwijdig aan de Rijst...

800 hm op 93 km (vanuit Zottegem dan gerekend). 2 bevoorradingen die piccobello waren, op de laatste zelfs fondant chocoloade, mjam mjam.
Frankiebis
Mountainbiker

Post by Frankiebis »

De topic staat om een of andere duistere reden bij zele #-o
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Misschien beter om hier verder te doen over de TT van Herzele!
Ben ook terug uit de "far-west" rondom Herzele,deze TT is duidelijk gekenmerkt door;
het grote aantal stukken off-road waar het hoge gras,de netels,de doornen en de prikkeldraad in volle glorie te bewonderen zijn!
Boomwortels,stenen en greppels zijn niet altijd duidelijk zichtbaar onder de graswegels,soms was het opletten geblazen!!
Eigenlijk was het vandaag ideaal weertje om hier aan te treden met een lange broek en mouwen!
Maar het moet gezegd,het was alweer een mooie tt die wel dubbel zoveel uit de streek haalt dan de regioteur met zijn "bloso-snelwegen"
Bevooradingen ruim voldoende en je kon zelf 3 keer bijtanken als je wou!
De bepijling met die geel-zwarte kleur is niet echt mijn ding, ze waren soms goed verdoken en soms ietwat te laat geplaatst!
Beetje jammer dit jaar waren de wegenwerken bijna voor de TOYOTA-deur ,maar het weer viel nog redelijk goed mee met slechts enkele druppels,hier en daar!
jo63
Mountainbiker

Post by jo63 »

Heb de 50 gedaan die er 55 waren.
Een afwisselend parcours; smal, breed, netels, 2 keer over kop gegaan in die boskes. Licht hellend.
Kom volgend jaar zeker terug.
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Ook ik ben een gelukkige deelneemster. Dit is één van de betere TT uit de streek; enorm veel offroad en zeer afwisselend parcours met misschien iets te gevaarlijke afdaling bij de 2de splitsing "gemakkelijk" en "moeilijk".
Ook hier over kop gegaan en bloedneus en zeer pijnlijke neus aan overgehouden maar voor de rest chapeau aan de parcoursbouwers.
Sommige pijltjes misschien wel iets te laat gezet.
Bevoorrading was in orde!
We komen volgend jaar zeker terug.
lowflyer
Mountainbiker

Post by lowflyer »

Mooie rit !

Mij zien ze hier zeker terug !
Xorty
Mountainbiker

Post by Xorty »

Ook ik ging overkop in de tweede moeilijke passage :-D. Maar dat is zeker geen reden om die afdaling eruit te halen! Was immers vrij om te kiezen :P. Mooie rit. Volgend jaar terug van de partij.
Koppenbiker
Mountainbiker

Post by Koppenbiker »

Een afwisselend parcours; smal, breed, netels, 2 keer over kop gegaan in die boskes.
Idd, Jo63, ik was daar live getuige van, maar viel wel mee, denk ik, aangezien je rap terug op je bike sprong.

Proficiat aan de parcoursbouwers! =D>
Wist niet dat deze streek zoveel mtb-plezier te bieden had.
Is voor herhaling vatbaar.

Enkel die smalle wegeltjes met prikkeldraad aan de zijkanten, daar hou ik zo niet van. :oops:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Vind wel dat ze op de 2 steile afdalingskes iemand hadden mogen zetten. Al was het maar om het juiste spoor aan te duiden. Veiligheid voor alles, of telt dat niet ?

Hoe is 't trouwens met die man die dacht z'n sleutelbeen gebroken te hebben een paar km na een bevoorrading ?

Vandaag 118 km offroad op de teller, was dood na 100 km.
MC'rage
Mountainbiker

Post by MC'rage »

Die 2de moeilijke afdaling is indd een harde.. Ik had het geluk dat Gold daarnet stond en me tips gaf, daarmee slaagde ik goed beneden te komen.
Post Reply