hallo allemaal,
nu ik wel deftig beginnen trainen, om volgend jaar te starten met deel te nemen aan de funklasses,
en kheb zo wel al richtlijnen uit verschillende boeken gehaald,
maar nu twijfel ik nog over één ding,
zou ik een koersfiets bij kope, om op de baan te trainen ( want met de mtb, dat gaat maar met een koersfiets is toch net iets beter op de baan) of ... ?
hoe trainen jullie ?
mvg sonny
hoe trainen jullie ? mtb en koersfiets, of ... ??
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
SoundLeSs
- Mountainbiker
- Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra
In ieder geval op de baan trainen voor uw basis. Slicks is een goedkoop alternatief. Koersfiets geeft betere aerodynamica en dus ga je sneller kunnen fietsen, maar je zit wel in een volledig andere positie als op de MTB en dus raak je misschien je optimale positie op de MTB kwijt.
Zeker ni alleen op kracht trainen. Eerst uithouding opbouwen en als je goede basis hebt, kan je aan kracht en snelheid beginnen denken.
Koersfiets kopen is trouwens ook extreem duur he :)
Zeker ni alleen op kracht trainen. Eerst uithouding opbouwen en als je goede basis hebt, kan je aan kracht en snelheid beginnen denken.
Koersfiets kopen is trouwens ook extreem duur he :)
Inderdaad, stevige basis voor het terrein op de weg leggen. Het type fiets op zich is van ondergeschikt belang. Wat telt is de inspanning, maw
of je nu 37 rijdt met de koersfiets of aan dezelfde inspanning 30 met de mtb, de opbouw/training is hetzelfde. Wel zijn slickjes confortabeler en op het asfalt heb je betere stuureigenschappen dan met noppen.
of je nu 37 rijdt met de koersfiets of aan dezelfde inspanning 30 met de mtb, de opbouw/training is hetzelfde. Wel zijn slickjes confortabeler en op het asfalt heb je betere stuureigenschappen dan met noppen.
Tiagra ok, maar voor een full 105 fiets zal je toch goed moeten zoeken om er ene aan 800€ te vinden.sik wrote: Een racer heb je al vanaf 800 euro met een 105 groep genoeg om wat kilometers te malen.
Ontopic, ik doe m'n wegritjes gewoon met de MTB.
Gisteren nog 85km afgehaspeld met MTB banden...
Heb een paar jaar geleden eens een koersfiets in huis gehaald, maar reed toch liever op de MTB dus heb ik dat ding terug verkocht.
Met een koersfiets gaat het allemaal net iets vlotter en ga je sneller kunnen rijden met dezelfde inspanning.
Maar trainen doe je even goed op een MTB, 't is niet de snelheid die bepalend is voor een goede training.
- sik
- Mountainbiker
Net nagezien een bulls harrier1 met 105 800 euro en de bulls desert falcon 1 voor 1000 euro ik rij hier nu een jaar mee rond en nog geen seconde spijt van gehad.
En net als zovelen ben ik ook begonnen met slicks op de mtb voor de wegtraining .Het is ook lekker om is door te knallen met je handen onderin het stuur.
En net als zovelen ben ik ook begonnen met slicks op de mtb voor de wegtraining .Het is ook lekker om is door te knallen met je handen onderin het stuur.
- LuckyIron
- Mountainbiker
alleen voor-, achterderailleur en shifters zijn 105sik wrote:Net nagezien een bulls harrier1 met 105 800 euro en de bulls desert falcon 1 voor 1000 euro ik rij hier nu een jaar mee rond en nog geen seconde spijt van gehad.