Fox of Sid ????

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Fox 80 rl(t) of Rockshox Sid

Fox
54
65%
Sid
29
35%

Total votes: 83

scott racer
Mountainbiker

Fox of Sid ????

Post by scott racer »

:lol: Ik ben van plan mij een anders vorkske aan te schaffen .
Liefst een fox maar dan moet ik nog wa sparen hé :wink: .
80mm veerweg en met lock out dus ik dacht een f80rl of rlt.
Waar kan ik deze het goedkoopste kopen ???
Of is er iemand die zo een vork liggen heeft en ni content van is :-? :wink: .
Als het ni anders kan wil ik ook een Sid overwegen maar ik lees hier veel negatieve reacties van.
Thx anyway
ToM5
Mountainbiker

Post by ToM5 »

Voor mij een ding zeker, ik heb het vergelijk kunnen maken tussen mijn SID team en een Fox Terra Logic en de verschillen zijn veel te groot om de vorken te vergelijken:
De Fox is stukken stijver dan de SID en de werking van de vork is zelfs meer dan zeer goed, ik denk ook zeker dan de 80RLT zeker dit niveau evenaart 8)
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

De Fox Forx hebben de laatste jaren inderdaad een stevige reputatie opgebouwd, en het is dan ook daarom dat ik er mij deze zomer eentje heb aangeschaft. Ze zijn echter ook bekend om hun zeer hoge prijzen en ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nog niet zo snel de volle pot voor zie betalen...

Ik zie ook dat je met een scott expert racing rijdt? Als ik me niet vergis is dat een bike van de prijsklasse rond de 1000 euro? Als ik er dan rekening mee hou dat het bikebudget ongetwijfeld in verhouding staat tot het vorkbudget, dan kan ik niet anders dan je afraden om zoveel geld te spenderen aan je vork alleen.

Natuurlijk zal ik je niet tegenhouden, maar ik wil enkel aangeven dat de extra prestatiewinst die een Fox biedt tov andere goeie vorken het relatief gezien niet waard is om je portefeuille volledig leeg te plunderen...

Just my two cents...
Guest

Post by Guest »

Is de Terralogic zijn meerprijs waard tov de Float?

Een Float 100 kan je volgens Fox (laten) instellen naar een Float 80. Werkt de vork dan nog even goed?

Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met de lock out van een Fox vork 2004 of zijn het enkele alleenstaande gevallen?
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

tbfkai wrote:Is de Terralogic zijn meerprijs waard tov de Float?

Een Float 100 kan je volgens Fox (laten) instellen naar een Float 80. Werkt de vork dan nog even goed?

Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met de lock out van een Fox vork 2004 of zijn het enkele alleenstaande gevallen?
Keuze tussen Terralogic vs Float is volgens mij eerder een kwestie van rijstijl en -doelen. De Terralogic is volgens mij vooral geschikt voor de veel sportievere rijder (hoewel de vork, eens ze unlocked is, naar verluidt ook zeer zacht zou werken), de float is in dat opzicht eerder een keuze van comfort. Al is dat natuurlijk allemaal heel relatief, want met beide vorken kan je ongetwijfeld heel hard gaan...

Een Float 100 kan idd naar 80 en omgekeerd. Ik heb wel geen ervaring met dit procédé...

Het mooiste overzicht van de Foxjes vond ik DIT. Ik heb er onder andere van geleerd dat mijn F 80 RL wel dégelijk een blow-off op de lock-out heeft, maar dat die schijnbaar niet instelbaar is... Het zich laten aanpassen op verschillende veerlengtes noemen ze ginds "multi-travel capable".
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Ik zal weer de uitzondering zijn :-? Ik stel me vragen bij die multi-travel. Zelf heb ik de 80RLT. Wijsneusen vertelden me dat die ook multi-travel is. Mijn fietsenboer, een prof. wijsneus dus, vertelde me dat het volstaat een spacer te verwijderen die boven de zuiger van de "luchtpiston" zit. Nieuwgierig als ik ben heb ik gepoogd die spacer te verwijderen, niet dat het nodig was, maar voor de sport :roll:

Kijk maar efkes op mijn fotosite onder fietstechniek en zoek de spacer. Waar??? En de winnaar is...

En de veerweg is GEEN 100mm [-X
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

viper wrote:Ik zal weer de uitzondering zijn :-? Ik stel me vragen bij die multi-travel. Zelf heb ik de 80RLT. ......

......

En de veerweg is GEEN 100mm [-X
Als ik mee ben: de F100RLT kan dus ook niet op 80 mm gezet worden ??
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Helaas, als je mijn link ff van naderbij bekijkt, zal je merken dat bij de F80 RLT de vermelding "multi-travel capable" niet opgenomen is...

Zou het dan toch kunnen dat je geen uitzondering bent? :wink:
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Ja, zal zo wel zijn. IK ben maar een gewone, wat je van de RLT niet kan zeggen. Vermoedelijk hebben ze bij de RLT de vorkpoten iets korter gemaakt om gewicht te winnen, waardoor er geen plaats was voor een plug van 2 cm.

Soit, zo werkt ze ook voortreffelijk.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

viper wrote:Vermoedelijk hebben ze bij de RLT de vorkpoten iets korter gemaakt om gewicht te winnen, waardoor er geen plaats was voor een plug van 2 cm.
Idd. Mijn RL zat (met starfangled nut) toch op een volwassen 1730 gram...
Post Reply