Op de website van http://www.filipsport.com/dutch/ staat er een beschrijving van een een nieuwe MTB route in het Zoniënwoud: de NERO route.
Lijkt me een interessante MTB route om nekeer te doen. Totale afstand is 27 km, is niet heel zwaar, dus vooral om eens goed door te vlammen.
Heeft iemand deze route al eens gefietst ?
Hoe is het met de bepijling van deze route, zijn het de gekende bloso tekens of iets anders ?
Hoeilaart- Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- A d r i
- Mountainbiker
Zo, dat hebben we ook weer gehad. Na een 30-tal km elders in het Zonienwoud begonnen aan de 29km lange NERO route. Met de kaart en het roadbook van op de site van Filip SPort is het heel goed te volgen. Enkel aan de Duboislaan even moeten zoeken naar die singletrack en na het kruisen van de oefenrenbaan te snel naar rechts zodat ik aan het bosmuseum uitkwam zonder die 'toffe ' singletrack naast de spoorweg gedaan te hebben. Terug naar boven dus en die singletrack toch maar gedaan. Was wel op de limiet daar voor mijn Racing Ralph banden die mij wel toelieten overal naar boven te rijden, zelfs met m'n 32/32 kleinste vesnelling , maar op sommige stukken natte kassei zwieberden ze alle kanten uit (ik had ze op 3 bar gezet, misschien was 2.5 bar beter geweest). Wat Fiets dus beweerd van modderbanden mag je met een grove korrel zout nemen. Ze lopen idd wel niet vol, maar echt veel vertrouwen bieden ze toch niet, zeker vooraan heb ik toch liever iets met hogere noppen.
De technische stukken in dit parkoers zijn echt wel de moeite, en doordat ze doorweekt lagen (dat is eens wat anders dan de grote grint-autostrades in het Zonienwoud
) waren ze best leuk en een goede oefening, zeker met semi-slick banden. Dat stuk aan de spoorweg is dus echt rotslecht met dit soort weer, maar een goede evenwichtsoefening. Sommige stukken kassei waren hard voor de rug en omdat ze nat waren oppassen geblazen, zeker als het wat bergaf ging. Ik telde terug in Hoeilaart 30km en 266 hoogtemeters (even verkeerd geredendus pakweg 29k en 260 hoogtemeters.
EDIT : Een verslagje , aangepast roadbook en de kaart vind je HIER
Shit, JFK zijn bollekes heb ik vergeten te bezien
Zal voor overmorgen zijn.
De technische stukken in dit parkoers zijn echt wel de moeite, en doordat ze doorweekt lagen (dat is eens wat anders dan de grote grint-autostrades in het Zonienwoud
EDIT : Een verslagje , aangepast roadbook en de kaart vind je HIER
Shit, JFK zijn bollekes heb ik vergeten te bezien
- A d r i
- Mountainbiker
Geen kabouterkes gezien. Maandag was het stuk naast de spoorweg nogal vettig... maar alles was te doen, al rijdende zelfs
Hier zie je BeamMeUpScottie NA DE RIT en NA z'n poetsbeurt maandag.
Maar vandaag was het weer 2 dagen verder en zelfs na twee keer de route was m'n fiets praktisch proper..
Die opening op 10 oktober, zou daar wel graag zijn, zal nog kijken want wil ook El Botroul nog eens fietsen.
@viper: een romantische ziel, spaar me, als de vrouwen dat te weten komen
Hier zie je BeamMeUpScottie NA DE RIT en NA z'n poetsbeurt maandag.
Maar vandaag was het weer 2 dagen verder en zelfs na twee keer de route was m'n fiets praktisch proper..
Die opening op 10 oktober, zou daar wel graag zijn, zal nog kijken want wil ook El Botroul nog eens fietsen.
@viper: een romantische ziel, spaar me, als de vrouwen dat te weten komen
Last edited by A d r i on Thu 30 Sep 2004 23:04, edited 1 time in total.
- LuckyIron
- Mountainbiker
niet vergeten mensen. Zondag om 9u30 aan de sporthal in Hoeilaart.
Nieuwe mtb Bloso route doorheen het Zonienwoud.
info alhier
hoe meer volk, hoe beter
Nieuwe mtb Bloso route doorheen het Zonienwoud.
info alhier
hoe meer volk, hoe beter
- LuckyIron
- Mountainbiker
Eerste foto's:
http://www.dehertoghdavid4626.fotopic.net/c309411.html
met dank aan Ivan De Hertogh en zoon!
http://www.dehertoghdavid4626.fotopic.net/c309411.html
met dank aan Ivan De Hertogh en zoon!
- A d r i
- Mountainbiker
He Lucky, blij dat ik je eindelijk eens ontmoette !
Die Seven Duo , wel dat is een trein hee, je stuurt waar je wil naartoe gaan en dendert erover , die vering voor (150mm) en achter (100mm) slikt gewoon alles. Dat stuur was wel VEEL te breed naar mijn goesting en ik zat ook een beetje kort, maar ja..
Spijtig dat ik hem moest teruggeven..maar het was toch niet helemaal m'n ding.. vooraan kon ik de soepele maar progressieve vering wel apprecieren, maar achteraan merkte ik er niet veel van (is misschien een eigenschap van een goede vering ? ) behalve dat het ding op het einde begon te piepen, scharnieren moesten dringend gevet vermoed ik..
Ik heb erna de toer nomaals gedaan met m'n ongeveerde Scott, en dat verschil merk je dus wel degelijk
Prachtig weer en een mooie opkomst voor toch wel een initiatief dat zeker verdient om in de bloemetjes gezet te worden... Ook Serge, Ivan en Jekas nog gezien.
Die Seven Duo , wel dat is een trein hee, je stuurt waar je wil naartoe gaan en dendert erover , die vering voor (150mm) en achter (100mm) slikt gewoon alles. Dat stuur was wel VEEL te breed naar mijn goesting en ik zat ook een beetje kort, maar ja..
Spijtig dat ik hem moest teruggeven..maar het was toch niet helemaal m'n ding.. vooraan kon ik de soepele maar progressieve vering wel apprecieren, maar achteraan merkte ik er niet veel van (is misschien een eigenschap van een goede vering ? ) behalve dat het ding op het einde begon te piepen, scharnieren moesten dringend gevet vermoed ik..
Ik heb erna de toer nomaals gedaan met m'n ongeveerde Scott, en dat verschil merk je dus wel degelijk
Prachtig weer en een mooie opkomst voor toch wel een initiatief dat zeker verdient om in de bloemetjes gezet te worden... Ook Serge, Ivan en Jekas nog gezien.
Last edited by A d r i on Sun 10 Oct 2004 20:03, edited 2 times in total.
't is en blijft het zonienwoud,
leuke stukjes worden afgewisseld met vele 'bossnelwegen',
en een hardtail is dan meer dan voldoende,
dat stukje naast de spoorweg ligt op dit moment erg droog
trouwens, meestal is het erger en kan je absoluut niet boven geraken
zonder voetje te zetten,
als je het woud een beetje kent kan je in het begin ook een zeer
leuk stukje bijvoegen door het paardenpad verder af te rijden,
dan richting Ch. de la Hulpe en vervolgens terug aanpikken
aan het tunneltje onder de snelweg
in de week en bij slecht weer kom je zowiezo niet veel paarden tegen...
en wat die seven betreft ; wat zou die kosten ; een klein fortuin vrees ik
leuke stukjes worden afgewisseld met vele 'bossnelwegen',
en een hardtail is dan meer dan voldoende,
dat stukje naast de spoorweg ligt op dit moment erg droog
trouwens, meestal is het erger en kan je absoluut niet boven geraken
zonder voetje te zetten,
als je het woud een beetje kent kan je in het begin ook een zeer
leuk stukje bijvoegen door het paardenpad verder af te rijden,
dan richting Ch. de la Hulpe en vervolgens terug aanpikken
aan het tunneltje onder de snelweg
in de week en bij slecht weer kom je zowiezo niet veel paarden tegen...
en wat die seven betreft ; wat zou die kosten ; een klein fortuin vrees ik
-
Skippy-K
- Mountainbiker
Gisteren de Nero route gereden.
Na de zware regenval van woensdagnacht lag het grootste deel er nog vrij goed bij, alleen het technische stuk naast de spoorweg was heschapen tot één groot modderpad.
De andere technische stukken waren ook serieus vettig met al die natte bladeren. Twee keer onderuit gegaan wegens geen grip meer met Skinny Jimmys.
Best parkeren op de parking van station Groenendaal, dan heb je maar een kort stukje openbare weg te doen. Onder de spoorweg door, grote baan over en je bent al in het bos.
Na de zware regenval van woensdagnacht lag het grootste deel er nog vrij goed bij, alleen het technische stuk naast de spoorweg was heschapen tot één groot modderpad.
De andere technische stukken waren ook serieus vettig met al die natte bladeren. Twee keer onderuit gegaan wegens geen grip meer met Skinny Jimmys.
Best parkeren op de parking van station Groenendaal, dan heb je maar een kort stukje openbare weg te doen. Onder de spoorweg door, grote baan over en je bent al in het bos.
-
Rolla
- Mountainbiker
Hey iedereen. Net terug uit 't Zoniënwoud, vandaag de eerste keer de Nero-route gereden. Prachtige route, prachtige natuur zo vlak bij Brussel.
Voor vertrek thuis voor alle zekerheid het aangepast roadboek van Adri's
website geplukt en afgedrukt. (@Adri: Thankx !
Je bijkomende opmerkingen kwamen goed van pas! )
Vandaag dus na griepperiode rustig het tochtje begonnen vanaf station Groenendaal. Na de regen van gisteren waren de meeste stukken toch goed bereidbaar, enkel op de technische delen was't bij momenten goed uitkijken. Eén keertje wisten m'n Conti Vapor's het ook niet meer en had ik het gevoel dat m'n achterwiel mij langs rechts wou voorbijsteken: op het stukje bergaf voor de laatste MODDERIGE ! klim langs de spoorweg moest ik uit 't zadel.... en uit m'n klikkers + terug rechtkrabbelen nadat m'n Scott dwars schoof.
Op 't laatste stukje terug richting station nog een babbeltje gedaan met een sympathieke boswachter. Deze wist me te vertellen dat er in de toekomst nog verbindingspijltjes komen naar de route van Overijse & er nog extra lussen rond deze route zouden bijkomen !
Of 't klopt weet ik natuurlijk niet, maar die man zal dat zomaar niet vertellen hé ! Ik ben in ieder geval benieuwd naar meer.
Nog één opmerking: goed op de pijltjes letten ! Want ze zijn toch niet altijd even opvallend geplaatst. Toegegeven, hoog tijd dat ik me een
fietsbril op sterkte aanschaf...
Greetzzz,
Rolla
Voor vertrek thuis voor alle zekerheid het aangepast roadboek van Adri's
website geplukt en afgedrukt. (@Adri: Thankx !
Vandaag dus na griepperiode rustig het tochtje begonnen vanaf station Groenendaal. Na de regen van gisteren waren de meeste stukken toch goed bereidbaar, enkel op de technische delen was't bij momenten goed uitkijken. Eén keertje wisten m'n Conti Vapor's het ook niet meer en had ik het gevoel dat m'n achterwiel mij langs rechts wou voorbijsteken: op het stukje bergaf voor de laatste MODDERIGE ! klim langs de spoorweg moest ik uit 't zadel.... en uit m'n klikkers + terug rechtkrabbelen nadat m'n Scott dwars schoof.
Op 't laatste stukje terug richting station nog een babbeltje gedaan met een sympathieke boswachter. Deze wist me te vertellen dat er in de toekomst nog verbindingspijltjes komen naar de route van Overijse & er nog extra lussen rond deze route zouden bijkomen !
Of 't klopt weet ik natuurlijk niet, maar die man zal dat zomaar niet vertellen hé ! Ik ben in ieder geval benieuwd naar meer.
Nog één opmerking: goed op de pijltjes letten ! Want ze zijn toch niet altijd even opvallend geplaatst. Toegegeven, hoog tijd dat ik me een
fietsbril op sterkte aanschaf...
Greetzzz,
Rolla