Zo 11/04/2010 Olne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cube biker ;-)
Mountainbiker

11/04/10 Olne

Post by cube biker ;-) »

Iemand info over deze tocht, 2 weken de tt in St.Martens-Voeren gedaan, is deze te vergelijken met Olne of is deze toch nog een stuk zwaarder.

Heb de topic van 2009 gelezen, zal het parcour van 2010 hetzelfde zijn?
Parkeerprobleem opgelost?

grtz
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Heb vorig jaar deze tocht gaan rijden (als recreant want je kunt hem ook tegen de chrono rijden) en was zeker en vast een mooie tocht. Ideaal om je klaar te stomen voor de komende marathons. wat de parkeerproblemen betreft daar ben ik niet van op de hoogte.
Bergpallieters zullen zeker en vast naar Olne afzakken om van de eerste Ardeense zon te genieten....

Zondag 9 mei eerste Bergpallieters mountainbike tocht !!! Afstanden 37 - 48 - 55 en 65 km (omgeving Buggenhout - Merchtem - Meise...) Mogelijkheid tot bbq en vanaf 14h00 gratis hindernissenparcours - death ride en klimmen
Valley
Mountainbiker

Post by Valley »

Opgelet met parkeren op de openbare weg.
Vorig jaar boete opgelopen en ik was niet alleen.
Deze tocht is echt de moeite.
See you
|Benz|
Mountainbiker

Post by |Benz| »

Er was vorig jaar wel parking genoeg, maar niet goed aangeduid. Gewoon tot boven aan de voetbalkantine rijden en daar de wei in.
Frankyspec
Mountainbiker

Post by Frankyspec »

Mooie tocht,wel jammer van de 2 stukken die niet te doen waren al fietsend :-? ook door het vele volk.Voor het overige vrij zwaar :oops: maar goed voor de opbouw van de conditie
in totaal 53 km en 1400 hm.
bevoorradingen en afpijlen was dik in orde =D>
Roger*
Mountainbiker

Post by Roger* »

Een heel mooie tocht en zwaar genoeg, want het was alweer een tijd geleden, wel ontsiert door een lelijke valpartij
met een zwaar hoofdletsel tot gevolg.
MUG en brandweer ter plaatse om hem af te voeren.
Ik hoop dat hij er bovenop komt :-?
Mica
Mountainbiker

Post by Mica »

Iemand een idee van de hoogtemeters op de 70 km ?
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Jawadda... Vandaag gestart (en uitgereden) aan de 70 na een week een beetje ziek te zijn geweest. Prachtige tocht. Het was wel zeer druk de eerste km's. Bevoorradingen konden wel iets beter. Zeker de laatste. Maarja, het was de laatste dus... Stijle klimmekes en spectaculaire afdalingen. Qua hm's de zwaarste dat ik tot nu toe heb gereden denk ik. Ik heb er 1825 volgens mijne Polar. Volgend jaar zeker terug.
Last edited by Trekkie 800 on Sun 11 Apr 2010 20:15, edited 1 time in total.
piranna
Mountainbiker

Post by piranna »

Samen met Stefan van de Megabikers de 50 gereden. Bangelijke tocht. Wat een uitdaging. We waren duidelijk niet alleen om van deze omgeving te genieten. Het enige min puntje kwam van enkele opdringerige bikers die geen aandacht hadden voor de andere parkoer toeristen. [-X
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

Vind het raar dat hier zo weinig reactie is op deze tocht. Het was er anders druk genoeg en het was een Toptocht.

Vandaag met Trekkie 800 de 70 komen doen en ook uitgereden. Voor mezelf heb ik volgende commentaar genoteerd:
Behoorlijk zware TT, veel technische klims over rotsen, keien, wortels, modder en mini riviertjes, technische afdalingen waarvan sommige behoorlijk eng en enkele lange snelle afdalingen om te freewheelen. Af en toe wat asfalt maar niet storent. Meest uitdagende en technische tocht tot nu toe. Was toch vrij leeg op het einde. Bevoorradingen waren idd wel ondermaats, had gelukkig zelf nog wat peperkoek op zak.

Ik had 2004 HM (gemeten met een sigma HR2006, lijkt me iets te veel maar scheelt toch maar ± 170 hm met trekkie 800, op dit terrein scheelt dat anderhalve klim)
Post Reply