DT Swiss velgen
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
-
Philippe Van Geel
- Mountainbiker
DT Swiss velgen
Post by Philippe Van Geel »
Ik zoek een goede voor- en achtervelg geschikt voor Hope Pro 2. Ik had mijn keuze bijna laten vallen op de DT Swiss 4.2 maar de reacties die ik heb gelezen over dit type zijn nogal negatief. Ze zouden enorm gevoelig zijn voor deuken. Heeft iemand een beter alternatief? Het mag ook een ander, sterker type van DT Swiss zijn.
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
Waar heb je die negatieve reacties gelezen?
Ik heb een paar gekocht en na de eerste rit zat er al een slag in. Nu vind ik dat sommige spaken nogal los zitten, dus ik ga ze eens aan Arno geven om ze volledig in orde te zetten.
Ik zou toch denken dat voor deze prijs die wielen goed zijn. Waar ik ze gekocht heb, hebben ze me gegarandeerd dat er geen gewichtsbeperking is.
Arno, here I come!!
Ik heb een paar gekocht en na de eerste rit zat er al een slag in. Nu vind ik dat sommige spaken nogal los zitten, dus ik ga ze eens aan Arno geven om ze volledig in orde te zetten.
Ik zou toch denken dat voor deze prijs die wielen goed zijn. Waar ik ze gekocht heb, hebben ze me gegarandeerd dat er geen gewichtsbeperking is.
Arno, here I come!!
-
Philippe Van Geel
- Mountainbiker
Post by Philippe Van Geel »
Kan iemand mij zeggen welke velgen nog compatibel zijn met Hope Pro 2? Ze moeten uiteraard wel sterker zijn dan de DT Swiss 4.2 en ze mogen gerust wat meer wegen. Op 100, 200 gram zal het niet aankomen. Ik zoek dus een velg met een zéér goede verhouding sterkte/gewicht.
De negatieve reacties heb ik gelezen op het mountainbikeforum van onze noorderburen.
De negatieve reacties heb ik gelezen op het mountainbikeforum van onze noorderburen.
- Treg
- Mountainbiker
Re: DT Swiss velgen
Yép... vorig jaar op 8 dagen tijd een 4.2 velg voor de vuilbak gereden. Yippiekayee! Met ZTR Olympics voorlopig nog geen gelijkaardige grappen tegengekomen...Philippe Van Geel wrote:.... Ze zouden enorm gevoelig zijn voor deuken. Heeft iemand een beter alternatief? ....
- Ruben S.
- Mountainbiker
Laat u wielen bij ne bekwame spaker ineen steken en je hebt normaal geen problemen met DT velgen.
Ik vind het ook straf dat sommigen die van hun zo snel in de prak rijden. Maandagochtenmodelletjes? Slecht gespaakt?
Slechte ervaringen zijn er van elk product.
Het is wel zo dat het aluminium zacht is waardoor als je (heel) hard op een boomwortel knalt, een deukje in komt te zitten, maar dat geeft geen probleem.
Mavic XC717 zijn misschien iets beter.
Ik vind het ook straf dat sommigen die van hun zo snel in de prak rijden. Maandagochtenmodelletjes? Slecht gespaakt?
Slechte ervaringen zijn er van elk product.
Het is wel zo dat het aluminium zacht is waardoor als je (heel) hard op een boomwortel knalt, een deukje in komt te zitten, maar dat geeft geen probleem.
Mavic XC717 zijn misschien iets beter.
-
HILSeT
- Mountainbiker
- Location: Vanalles, als het maar grote wielen zijn met dikke banden en liefst ne SingleSpeed
Zeer zeker, DT is nog altijd heel degelijk materiaal, en vergeet niet dat onze importeur GURU zeer goed werk levert naar garanties toe (zou misschien ook aan mij kunnen liggen;-) !Laat u wielen bij ne bekwame spaker ineen steken en je hebt normaal geen problemen met DT velgen.
4.2 of XR400 is een gelaste velg wat nog altijd meerwaarde tov een gepinde velg van de goedkopere klasse.
Wanneer je een sterke velg wil neem dan een EX500.
MVG, Luc
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
DT Swiss 4.2D velgen zijn dikke brol : zo zacht als boter. Een kiezelsteentje is al voldoende om ze te verbuigen. Al verschillende sets gehad (ja, waaronder ook een setje van bij Hilset), zowel de 4.1D als 4.2D. Verder viel op, toen ik destijds mijn Michelin XCR Dry²'s of XCR AT's demonteerde, dat de velg wel gezandstraald leek. Overal putjes ed over de ganse omtrek. Nog nooit bij een ander merk meegemaakt. Er is beter op de markt.
Nog meer negatieve commenteren hier : DT swiss 4.2D velg
Nog meer negatieve commenteren hier : DT swiss 4.2D velg