Hallo,
ik heb me zojuist een nieuwe zadelpen gekocht voor mijn Scott Scale 50, een Thompson Masterpiece.
Kunnen jullie me raad geven wat ik moet doen bij installatie van deze zadelpen? Of zijn er algemene raadgevingen?
Thanks!
Installeren Thompson Masterpiece zadelpen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Tacx (of een ander merk) carbon montagepasta aan de zadelpen doen vooraleer je ze in het frame schuift. Op die manier kan je het aanhaalmoment verlagen en zal ze niet afzakken tijdens het rijden. Je hebt nu wel een alu frame, maar kan ook daar perfect gebruikt worden.
Thomson is een alu zadelpen, dus ik denk dat gewoon montage vet eraan doen wel zal volstaan. Alu heeft nu toch zo geen last van te grote klemspanning? Natuurlijk je kan altijd overdrijven, maar het zal alleszins nie breken.madskatingcow wrote:Tacx (of een ander merk) carbon montagepasta aan de zadelpen doen vooraleer je ze in het frame schuift. Op die manier kan je het aanhaalmoment verlagen en zal ze niet afzakken tijdens het rijden. Je hebt nu wel een alu frame, maar kan ook daar perfect gebruikt worden.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Ah ok dat weet ik dan ook weer, maar als je een fiets koopt is er toch ook geen carbonvet aan? De bedoeling van het vet is toch om zo min mogelijk krassen te maken en ervoor te zorgen dat de zadelpen niet klem komt te zitten.SD2E wrote:Idd en om dat vet uit de zadelbuis van uw frame te halen is ook leuk achteraf... been there done thatRigolleM wrote:Ofwel doe je carbon vet aan uw zadelpen of niks, montagevet voor het plaatsen van zadelpennen zorgt alleen maar voor problemen (inzakken zadelpen)
- SD2E
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005
Ja ze komt niet definitief vast te zitten maar ze zit wel vast doordat er een "korrel" in die carbonpasta zit.Yeco wrote:Ah ok dat weet ik dan ook weer, maar als je een fiets koopt is er toch ook geen carbonvet aan? De bedoeling van het vet is toch om zo min mogelijk krassen te maken en ervoor te zorgen dat de zadelpen niet klem komt te zitten.SD2E wrote:Idd en om dat vet uit de zadelbuis van uw frame te halen is ook leuk achteraf... been there done thatRigolleM wrote:Ofwel doe je carbon vet aan uw zadelpen of niks, montagevet voor het plaatsen van zadelpennen zorgt alleen maar voor problemen (inzakken zadelpen)