ik heb het volgende probleem:
ik verwarm op aardgas en ook mijn warm water dus.
ik heb een wandketel ARISTON.
en als ik ergens warm water aftap dan is dat ook echt warm tot zelfs heet dus zoals het hoort maar als ik mijn badkraan open zet en da's een thermostatische ( Ideal standarde Ceratherm 200) die ik voorbij de "veiligheid" open zet tot max °C komt daar lauw tot koud water uit...
Ik vermoed dus dat het de badkraan is die stuk is ...
Ik wil die dus vervangen OF reinigen...
Reinigen daarvoor heb ik een schema gevonden hoe de kraan uit elkaar te halen
Demonteren echter daar zit ik wat krap mee want als ik de muuraansluiting ga losdraaien komt het water er gewoon uitgestroomt en das ni de bedoeling. En op mijn collector staat geen kraantje tussen collector en buis om dat circuit af te sluiten dus wat moet ik nu doen? Alles afsluiten? Hoofdtoevoer water afsluiten?
Graag raad of advies of wat dan ook.
Ik ga intussen ook op zoek via GOOGLE of ik iets vind...
tenk joe !!
Vraag voor een Loodgieter of handige Harry
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
indien je geen ontkalker hebt is dat zeker de oorzaak. Thermostatische kranen zijn zeer gevoelig voor kalk en dat is het probleem dat je water eerst lauw word en na een tijdje zelf kouder dan lauw. Oplossing: reinigen kan je doen maar is maar een oplossing voor even of nieuwe kraan kopen maar dat is ook maar voor enkele maanden of jaren of een gewone mengkraan kopen (zonder thermostaat) of de dure oplossing is een ontklaker aanschaffen.
inderdaad om je water toe te zetten moet je je hoofdkraan dicht draaien
kevinvt wrote:indien je geen ontkalker hebt is dat zeker de oorzaak. Thermostatische kranen zijn zeer gevoelig voor kalk en dat is het probleem dat je water eerst lauw word en na een tijdje zelf kouder dan lauw. Oplossing: reinigen kan je doen maar is maar een oplossing voor even of nieuwe kraan kopen maar dat is ook maar voor enkele maanden of jaren of een gewone mengkraan kopen (zonder thermostaat) of de dure oplossing is een ontklaker aanschaffen.
+1
Altijd probleem op middellange termijn die thermostatische kranen. Ofwel ga je voor regelmatige demontage en ontkalking ofwel heb je problemen. Een gewone mengkraan werkt dmv een bimetaal en daar heb je eigenlijk nooit last mee, behoudens de perlator op het uiteinde, maar dat is dan bij elke kraan idem dito.
Je kan proberen met ze nog te demonteren en uit mekaar te halen en alles is in azijn te leggen, maar of het een 100% oplossing voor je probleem zal zijn .......
En zoals hierbiven kevinvt al zegt, hoofdkraan toe als je geen service-kraan hebt ergens
Als je de kraan zou vervangen is dit misschien ook ineens te voorzien als je nog ergens aan een stuk buis kan.
Je kan proberen met ze nog te demonteren en uit mekaar te halen en alles is in azijn te leggen, maar of het een 100% oplossing voor je probleem zal zijn .......
En zoals hierbiven kevinvt al zegt, hoofdkraan toe als je geen service-kraan hebt ergens
-
Stefan | Trek 8000
- Mountainbiker
Post by Stefan | Trek 8000 »
Hoi,
Let wel op dat je je bij een gewone mengkraan makkelijker kunt verbranden. Vooral als je kinderen hebt is een thermostaat kraan veel
veiliger. Succes.
Let wel op dat je je bij een gewone mengkraan makkelijker kunt verbranden. Vooral als je kinderen hebt is een thermostaat kraan veel
veiliger. Succes.