Wintertenen - remedie
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Wintertenen - remedie
Post by Motorbiker »
Heeft er iemand ervaring met wintertenen (opgezwollen, beenhard, blauwe plekken, onbeweeglijk, uitermate pijnlijk).
Koud of niet, ze zijn er.
Zijn er adequate remedies?
Koud of niet, ze zijn er.
Zijn er adequate remedies?
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
Winterschoenen
Getest met -17° en slechts 1paar thermosokjes aan.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=
Getest met -17° en slechts 1paar thermosokjes aan.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
Oeps foutjeKameel^ wrote:vroeger had ik daar veel last van, ik had vooral veel jeuk echt niet te doen
sinds ik ben beginnen mountainbiken (sporten -> betere doorbloeding) heb ik daar eigenlijk nog maar weinig of geen last meer van
en Serge, winterschoenen helpen niks tegen wintertenen
wintertenen ≠ koude tenen
Maar het is toch dat door te lang blootstellen aan koude de doorbloeding van de haarvaatjes in de huid verstoord wordt.
Het klinkt en beetje raar maar je gebruikt in de winter je eigen ochtenurine en gaat dus even met je wintertenen in je eigen plas staan.
hierin zitten bepaalde stoffen en hormonen en je wintertenen zijn in een wip genezen. daarna geen knellende schoenen meer aandoen als het koud is.
succes
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
En plast die ook op haar voeten 's ochtends? (als ze 't ni wil toegeven moet je er is aan ruiken)WOLF! wrote:Wisselbaden schijnen een goede oplossing te zijn. Dat verteld de experte hier die naast me in de zetel zit.
koude voeten
Ja lees hier vanalles maar ik heb ook al één en ander uitgetest
nog niet in plasje gaan staan s'morgens
maar wel al winterschoen van sidi gekocht (diabolo)met wollen sokken !!
resultaat koude voeten,
deze morgen gaan biken en sealskin kousen water en winddicht geprobeert !! resultaat kouden tenen !! hadden zelfs licht blauwe kleur !
nu weet ik niet wat nog te doen denk verder koude voeten hebben tijdens het biken zeker
iemand ander idee
nog niet in plasje gaan staan s'morgens
maar wel al winterschoen van sidi gekocht (diabolo)met wollen sokken !!
resultaat koude voeten,
deze morgen gaan biken en sealskin kousen water en winddicht geprobeert !! resultaat kouden tenen !! hadden zelfs licht blauwe kleur !
nu weet ik niet wat nog te doen denk verder koude voeten hebben tijdens het biken zeker
iemand ander idee
- King of the Hill
- Mountainbiker
Post by King of the Hill »
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
met peper... een fabeltje uit de duizend.
wintertenen... moeilijk iets aan te doen. Er zijn wel remedies om het te verzachten op plantaardige basis.. maar om de kwakzalverij te gaan onderscheiden van het effectieve werk.. niet simpel (dik 90% van die dingen is kwakzalverij)
het is alvast zaak de doorbloeding te stimuleren. Magnesium is er een van... maar nog geen oplossing.
wintertenen... moeilijk iets aan te doen. Er zijn wel remedies om het te verzachten op plantaardige basis.. maar om de kwakzalverij te gaan onderscheiden van het effectieve werk.. niet simpel (dik 90% van die dingen is kwakzalverij)
het is alvast zaak de doorbloeding te stimuleren. Magnesium is er een van... maar nog geen oplossing.