hallo,
ik heb mij vorige week een colnago cross prestige gekocht en krijg hem te donderdag.
vb: http://www.tcrbikelab.com/images/colnago_prestige.jpg
heb ook 'n tijdje met de mtb gereden. maar heb 'n beetje twijfel over de fiets is dat net hetzefde als een mtb kun je dezelfde dingen doen zoals door 't bos te rijden en met mtb tochten te kunne meedoen? buiten springen dan xD
en vertel aub u mening,
alvast bedankt !!!
Cyclo lijkt op mtb'n of niet?
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Een cyclocrossfiets vraagt meer techniek. Met een MTB kan je soms botweg over obstakels heen rijden, met een crossfiets resulteert zo iets dikwijls in een valpartij. Het stuur van een crosser hou je 95% van de tijd bij de shifters vast. Ook afdalingen kunnen in het begin al eens aardig tegenvallen, vooral door de smalle banden maar ook door de remmen die op een crosser doorgaans heel beperkt zijn. Ik gebruik de mijne enkel voor TT's waarvan ik weet dat er geen steile hellingen inzitten. Voor ritjes in de Vlaamse Ardennen blijft ie dus dikwijls op stal staan. Maar voor ritten genre Hertsberge, Beernem, vlakke bosritten is het zalig om met een crosser te rijden.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
hij bedoelt waarschijnlijk dat je met een cyclocrossfiets veel sneller moet corrigeren, je dus ook makkelijker onderuit schuift bij een stuurfoutje (wat inderdaad ook het geval is) de reflex op corrigeer-reactie verbeterd er inderdaad van.
Op vlakkere tochten gelijk Lommel,hechtel,balen ... neem ik de cyclocross al eens mee,is altijd wel eens plezant om mee over zanderige singletracks e.d. te rijden,voor het steilere klim-en daal werk en streken waar veel stenen enz liggen denk ik dat je met de MTB wel beter af zijt!! Maar het zijn uiteindelijk allebei leuke speelgoedjes!!! 
Re: Cyclo lijkt op mtb'n of niet?
euh,Bjorn_AMS wrote:hallo,
ik heb mij vorige week een colnago cross prestige gekocht en krijg hem te donderdag.
vb: http://www.tcrbikelab.com/images/colnago_prestige.jpg
heb ook 'n tijdje met de mtb gereden. maar heb 'n beetje twijfel over de fiets is dat net hetzefde als een mtb kun je dezelfde dingen doen zoals door 't bos te rijden en met mtb tochten te kunne meedoen? buiten springen dan xD
en vertel aub u mening,
alvast bedankt !!!
voetbal gelijkt ook op basketbal
ik vind niet dat je beide fiets taken met elkaar kan vergelijken
je zal met een cx bike zeker niet de dingen kunnen doen die je met een mtb kan doen en omgekeerd
ik wil je eens met een cx bike bezig zien op een echt mountainbike parkoers (geen veredelde cx toertocht )