Zo 20/12/2009 Helchteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
DriesH
Mountainbiker

20/12/2009 TT Helchteren

Post by DriesH »

Beste bikers,

Bij deze wil ik jullie graag uitnodigen voor onze jaarlijkse MTB-tocht.
Deze tocht wordt georganiseerd door Cycling4Helchteren (C4H), een enthousiaste groep bikers welke elk jaar opnieuw een mooie tocht trachten te serveren.
Ook dit jaar zijn er weer enkele nieuwe single-tracks en pittige heuvels in het traject opgenomen, zo trachten wij ieder jaar weer wat nieuws aan te bieden.
Onze uitgebreide bevoorrading (2x) bleef ongewijzigd, jullie zullen dus zeker niet met een lege maag naar huis gaan!
Er zal keuze zijn uit 3 afstanden: 25km, 45km en 54km.
De 2 langste afstanden zijn inclusief terril van Winterslag.

Wegens de vele regenval ligt het parcours er momenteel behoorlijk nat en zwaar bij, de echte modderstroken zullen in de mate van het mogelijk vermeden worden.

Tot slot, ieder jaar opnieuw zijn er opmerkingen ivm de koude douches. Ook dit jaar hebben wij deze klacht doorgespeeld aan de school (startlocatie), ook voor ons wordt het afwachten wat zij met deze klacht gedaan hebben.

Tot op zondag 20-12 te Helchteren

start en aankomst:
T.I. Don Bosco
technische schoolstraat
Helchteren
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Is deze TT te vergelijken met die in augustus ?
DriesH
Mountainbiker

Post by DriesH »

@supernaut: in grote lijnen zal dit dezelfde tocht zijn. Waar het mogelijk is, trekken wij wel wat extra lussen om zo ieder bergje te benutten.
Af en toe een nieuw padje in de tocht, waardoor het toch net weer iets anders is.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

DriesH wrote:@supernaut: in grote lijnen zal dit dezelfde tocht zijn. Waar het mogelijk is, trekken wij wel wat extra lussen om zo ieder bergje te benutten.
Af en toe een nieuw padje in de tocht, waardoor het toch net weer iets anders is.
Mooi , want ik was bijzonder aangenaam verrast door deze tt .
Zal dus aanwezig zijn .
DriesH
Mountainbiker

Post by DriesH »

Ja, leuk om te horen!
denk persoonlijk dat er wel eens heel veel volk aangenaam verrast kan worden, zelfs de lokale fietsers ;-)

De tocht in Eisden zal niet doorgaan, dus iedereen welkom in Helchteren! :bounce:
Tim FCB
Mountainbiker

Post by Tim FCB »

wij komen ook af met 2 of 3 man
het is veertien dagen geleden dat ik nog gereden heb
dus het zal een zwaar tochtje worden voor mij denk ik.

vorig jaar ook gereden en het was een mooie tocht.

tot dan,
witte
Mountainbiker

Post by witte »

(o) Hoi allemaal, (o)
vandaag het laatste gedeelte vanaf de bevoorrading tot einde rit nog eens gaan verkennen (d.i. ong. een 14tal km) en moet zeggen dat het parcour beter is dan vorige week. Dit wil niet zeggen dat het kurkdroog is maar met een beetje stuurwerk omzeil je toch zo goed als alle vettigheid. Er is nog 1 enkel gedeelte op dit stuk dat nog redelijk vettig is, maar daar zullen we proberen nog om te rijden maar zoals de voorspellingen eruit zien ben ik bijna zeker van dat als het droog blijft we een prima berijdbaar parcour kunnen aanbieden.
Ghostrider 1
Mountainbiker

Post by Ghostrider 1 »

Ge moogt ons verwachten,hopelijk blijft het droog en enkele
friesdagen erbij moet het wel in orde komen :bounce:
witte
Mountainbiker

Post by witte »

Wat zeker is, is dat je het parcour niet mag onderschatten. [-X
Met al het draai en keerwerk :roll: , technische passages =P~ , kort maar stevige kuitenbijters :lol: , volle gaas op Ten Haagdorenheide #-o , hopen singletracks =D> , en natuurlijk ook de mijnterril :bounce: ,hopen we dat iedereen wel aan zijn trekken zal komen.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Lekkere rit hier idd, altijd van kunnen genieten .
Voor mij mag het feitelijk nog eens goed vettig zijn , ik hoop dan ook dat het eens goed gaat regenen ! [-o<
Hoe vettiger , hoe prettiger! :lol:
Post Reply