losse-steentjes-bochten
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- tafelpoot
- Mountainbiker
losse-steentjes-bochten
Als ik hier in de buurt aan biken ben en ik zie van ver dat den bocht vol ligt met steentjes of den bocht is zo zanderig, dan durf ik nooit echt snel (+20km/u) door dienen bocht gaan uit vrees onderuit te gaan
hoe best bochten aansnijden of voorkomen dat ge onderuit gaat ofzo...
greetzz...
TAFELPOOT
hoe best bochten aansnijden of voorkomen dat ge onderuit gaat ofzo...
greetzz...
TAFELPOOT
- FCB is the best
- Mountainbiker
Belangrijk in zo'n bocht is dat je de juiste bochttechniek nog nauwgezetter gaat uitvoeren.
Goed van buiten naar binnen en weer naar buiten rijden. M.a.w. de ideale lijn zoeken, dit terwijl je de verticale druk probeert te maximaliseren zodat je de volledige gripcapaciteit van je banden gebruikt. Dit doe je door hard met je buitenste been op je pedaal te drukken en een goeie houding op de fiets aan te nemen (dit is vooral door ervaring en is voor iedereen persoonlijk).
Goed van buiten naar binnen en weer naar buiten rijden. M.a.w. de ideale lijn zoeken, dit terwijl je de verticale druk probeert te maximaliseren zodat je de volledige gripcapaciteit van je banden gebruikt. Dit doe je door hard met je buitenste been op je pedaal te drukken en een goeie houding op de fiets aan te nemen (dit is vooral door ervaring en is voor iedereen persoonlijk).
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ofwel vollen bak door de bocht (uw wielen zullen af en toe wel schuiven, gewoon negeren, ge zult wel terug grip vinden).
ofwel op het gemakske erdoor.
In beide gevallen lukt het 99 keer op de honderd.
Op het gemakske gaat ge uit verveling fouten maken (alla meirhaege voor houffalize),
Volle cheez zal het eens niet (op tijd) lukken om grip te vinden, of ligt ge al te ver uit evenwicht.
In het eerste geval zult ge wel veel sneller zijn natuurlijk.
ps. In het 2' geval een pincetje, compresjes en zuurstofwater in auto leggen; de 1 op 100 wil zeggen steentjes en stukjes koersbroek uit uw billen prutsen
:D :)

ofwel op het gemakske erdoor.
In beide gevallen lukt het 99 keer op de honderd.
Op het gemakske gaat ge uit verveling fouten maken (alla meirhaege voor houffalize),
Volle cheez zal het eens niet (op tijd) lukken om grip te vinden, of ligt ge al te ver uit evenwicht.
In het eerste geval zult ge wel veel sneller zijn natuurlijk.
ps. In het 2' geval een pincetje, compresjes en zuurstofwater in auto leggen; de 1 op 100 wil zeggen steentjes en stukjes koersbroek uit uw billen prutsen
:D :)
Last edited by nothing 's impossible on Fri 11 May 2007 23:42, edited 1 time in total.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
toch effekes doorbijten hoor!
op de spoed maken ze tegenwoordig een wonde apmer nog proper, het zal er wel uit zweren meneer !
Vochtige wondverzorging, ja, veel minder last, minder litteken, maar eerst proper maken hé.
Anders kunt over vijf jaar nog stoefen met de steentjes van uw fameuze valpartij in 2004
op de spoed maken ze tegenwoordig een wonde apmer nog proper, het zal er wel uit zweren meneer !
Vochtige wondverzorging, ja, veel minder last, minder litteken, maar eerst proper maken hé.
Anders kunt over vijf jaar nog stoefen met de steentjes van uw fameuze valpartij in 2004
- tafelpoot
- Mountainbiker
Ja en dees litteken heb ik omdat der een of andere zot ophet mountainbike-forum vertelde da ge gewoon door nen bocht moest vliegen...nothing 's impossible wrote:toch effekes doorbijten hoor!
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
snif, snif,
ze vinden me een zot op het forum !!!
En dat hoewel ik ze een verantwoord alternatief heb gegeven !
Ps. Als ik niet weet wat er komt gaat het bij mij ook eerder langzaam, anders ...
- tafelpoot
- Mountainbiker
Ma manneke toch... ge moet u da nie aantrekken... das pas over 30 jaar da ik da ga zeggen hoor... nu ben ik zelf zot genoeg om da nie zot te vinden... snapte??nothing 's impossible wrote:![]()
![]()
snif, snif,
![]()
ze vinden me een zot op het forum !!!
![]()
En dat hoewel ik ze een verantwoord alternatief heb gegeven !![]()
Ps. Als ik niet weet wat er komt gaat het bij mij ook eerder langzaam, anders ...