11/10/2009 Zonnebeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wezze
Mountainbiker

11/10/2009 Zonnebeke

Post by wezze »

Op zondag 11 oktober 2009 richt "wtc.zonnebeke" uit Zonnebeke reeds voor de 14é maal de "NONNENBOSSEN VELDTOERTOCHT" in.
Er zijn voor de gelegeheid niet minder dan 3 afstanden uitgetekend namelijk 25km, 45km en 60km (voor de iets beter getrainden).

The place to be is de sporthal van Beselare, Geluwestraat Zonnebeke - Beselare en starten kan men tussen 8h00 en 10h00, voor de 60km tot 11h00 voor de 45km en tot 12h00 voor de 26km.

Het parcours loopt over heel wat landelijke onverharde wegen in en rond Groot Zonnebeke. Ook dit jaar wordt door het Gemeentebestuur doorgang verleend doorheen het Kasteeldomein van Zonnebeke, gekend door het cyclocross. Ook het Kortekeer domein wordt voor deze gelegeheid omgetoverd tot een mooie technische afsluiter. Dit jaar krijgen we opnieuw de medewerking van tal van privé personen die hun domein open stellen voor de deelnemers aan de Nonnebossentocht. En er zijn naar goede gewoonte meerdere bevoorradingen voorzien tijdens en na de rit.

Bij aankomst is er uiteraard wasgelegenheid voor mens en fiets.
Kuitenbijter
Mountainbiker

vtt zonnebeke

Post by Kuitenbijter »

Kan mij iemand een beetje meer uitleg geven over het parcours? Ik lees hierboven iets over cyclocross. Is dat dan een parcours waar de profs op crossen zoals ruddervoorde? Of zit ik hier al te ver?
Zijn er anders veel technische stukken of single tracks?
wezze
Mountainbiker

Re: vtt zonnebeke

Post by wezze »

Kuitenbijter wrote:Kan mij iemand een beetje meer uitleg geven over het parcours? Ik lees hierboven iets over cyclocross. Is dat dan een parcours waar de profs op crossen zoals ruddervoorde? Of zit ik hier al te ver?
Zijn er anders veel technische stukken of single tracks?
het parkoers gaat over landelijke wegen met prive stukken en single tracks. het cyclocrossparkoer kan je niet vergelijken met ruddervoorde maar idd de profs rijden er ook over in zonnebeke het is een leuk stukje door een beetje bos en met een put die redelijk snel naar beneden gaat met een paar boompjes als je beneden komt. verder is er een tecnisch gedeelte aan de kortekeer in beselare, een leuk speelbosje normaal zullen er twee zijn maar hier volgt later nog info over. weet zelf nog van nie veel en ga het morgen eens gaan verkennen. alles moet nog uitgepijld worden en we mogen er maar op zaterdag 10 oktober in om te bepijlen . maar meer info volgt nog.
Kuitenbijter
Mountainbiker

Post by Kuitenbijter »

Bedankt Wezze

Ik neem aan dat je een van de organisatoren bent. Ik zal aanwezig zijn op jullie tocht.
Groeten en tot dan
dvdm
Mountainbiker

Nonnebossentocht

Post by dvdm »

Op www.wtc-zonnebeke.be/nonnebossentocht kan je alvast de bijzonderste info vinden. Ik zal ook proberen deze week het parcours online te zetten.
wezze
Mountainbiker

Post by wezze »

Kuitenbijter wrote:Bedankt Wezze

Ik neem aan dat je een van de organisatoren bent. Ik zal aanwezig zijn op jullie tocht.
Groeten en tot dan
nee geen organisator ben lid van de club en help hun gewoon. hehe
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

Altijd de moeite om te rijden, mooi parcours, goede bevoorradingen, een "stute me gekapt" nadien,...

Bart
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

ligt nog in de weegschaal met waregem... #-o
leopard
Mountainbiker

Post by leopard »

wezze wrote:
Kuitenbijter wrote:Bedankt Wezze

Groeten en tot dan
nee geen organisator ben lid van de club en help hun gewoon. hehe
Ha de wezze
Zondagmorgen vroeg kom ik af, heb veel werk de laatste tijd, weinig tijd om te rijden maar ik doe toch mijn best.Zaterdag laatst nog gereden in Ieper voor de platte tube en ik moet zeggen er was véél wind. Maar ja een oude rot zoals ik heb het heel verstandig aangepakt tegen wind en dan met vleugels terug naar Ieper. We hebben de grote toer niet gedaan en ook niet de kleine maar een mix tussenin van 48 km aan 22 gemiddelde. De kemmelberg heb ik overwonnen dus er is nog niets verloren. Tot zondag. Leopard :-D
matn17
Mountainbiker

Post by matn17 »

Deze is naast de deur, ik twijfel echter nog ofwel zaterdag naar Staden ofwel dan toch zondag deze tocht..
Post Reply