Handschoenen voor vriestemperaturen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Mick
Mountainbiker

Handschoenen voor vriestemperaturen

Post by Mick »

Beste forumlezers,
Ik wil mij een paar handschoenen aanschaffen want de winter staat immers voor de deur, maar ik weet nog niet goed welke ik moet nemen.
Welke handschoenen gebruiken jullie om bij vriestemperaturen te gaan biken, door oma gemaakte wollen wanten of speciale MTB-handschoenen? Laat het me weten!
Greetz Mick :D
H-rock
Mountainbiker
Location: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue

Post by H-rock »

Als ik je een tip mag geven: neem er met gore tex windstopper. Had die ook vroeger en heel content van geweest. Spijtig genoeg ergens één verloren. Nu rij ik met Roeckl handschoenen die ook winddicht zouden moeten zijn, maar dat zijn ze dus niet, je voelt de koude binnenstromen (en ik ben een koukleum :-? , dus das niet aangenaam)
woutvc
Mountainbiker

Gore-Tex windstopper

Post by woutvc »

Zelf heb ik er met Windstopper. Deze zijn subliem. Enig nadeel, de binnenkant is een beetje glad op de bar-ends. Maar daar schijf ik in de winter grips over zodat dit probleem opgelost is.
CRAZY D
Mountainbiker

Post by CRAZY D »

Heb al jaren handschoenen van Trek. Nu het moet al echt koud zijn alvorens ik handschoenen aandoe, maar als het er dan echt weer voor is heb ik van die dingen toch veel plezier, zijn winddicht, lange tijd waterdicht en geven goede grip ! :wink:
GeeTee
Mountainbiker

Post by GeeTee »

of misschien een beetje "kinky" :o

Image
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Zelf heb ik nu lobsters van Bio-racer die voldoen bij vriestemperaturen.

Mijn vrouw heeft het bioracer model met vingers die voldoen ook (mijn vrouw is nochthans een tere voor koude handen.

gore-tex handschoenen zullen ook steeds voldoen, ik heb er gehad maar heb ze naar de kloten geholpen door ze in de was te steken.
Goretex kan daar niet tegen opletten dus en enkel afspoelen met water zonder wasmiddel.

koop zeker geen neoprene handschoenen die heb ik ook gehad en een medebiker ook, die helpen tegen koude temperaturen maar niet tegen vorst.
Pascal Geerts
Mountainbiker

Post by Pascal Geerts »

Ik heb er van Chiba: Ultra Performer...

Ik ben normaal toch ook wel serieuzen koukleum aan men vingers, maar met deze handschoenen heb ik geen last meer.

Ook niet echt duur (hoewel ik niet goed weet wat de andere merken kosten...)
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

davy wrote: koop zeker geen neoprene handschoenen die heb ik ook gehad en een medebiker ook, die helpen tegen koude temperaturen maar niet tegen vorst.
Goed dat je dit vermeld want ik had daar wel al eens aan gedacht om neoprene handschoenen te kopen, we zullen dan maar eens voor Gore-tex gaan zien.

THX iedereen voor de info :D
nedake
Mountainbiker

Post by nedake »

hi ben ook van plan zo handschoenies te kopn mn handn zijn binne soms al zo ijskou, iemand idee hoeveel da kost? vrlopig ga ik me wel beredderen met mn winterhandschoenen:) mar kwestie van op de hoogte te zijn, 50euro max of zo?
tx
sebbe
Mountainbiker

kost?

Post by sebbe »

ja dat wil ik ook wel is weten .
Hoevee kosten die Gore-tex's eigenlijk ongeveer???
:-?
thx sebbe
Post Reply