Beste bikers,
Binnenkort koop ik een nieuwe bike. Mijn voorkeur gaat uit naar Trek - maar welke... ik twijfel tussen 8500 of 9.8 --> twijfelpunten:
- Carbonkader of alukader (maakt een carbonframe écht een verschil in zake stijfheid, gewicht? Wat met de veiligheid bij vallen - voor het kader...)
- Bontrager RXL of RL (wielen zijn voor mij uitermate belangrijk - is RL goed genoeg?)
- Waar aankopen. Ik ging even kijken bij Chamizo (uitstekende uitleg en denk goede dienst na verkoop) tgo. Math Salden - 22.5% goedkoper maar wat met de service - is die er?
- Maat van de fiets - ik check eens bij wrenchscience. Maar denk ook te kunnen vertrouwen op dienst Chamizo - wat is jullie advies
Heeft er iemand van jullie ook voor zulk een dilemma gestaan? Share your experiences!
Thanks, Pieter
Trek 8500 of Trek 9.8
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Als je twijfelt zou ik bij je LBS kopen. Meestal geeft die ook wel korting, al zal het geen 22,5% percent zijn. De korting zal alleszins al de kloof kleiner maken met de prijzen van Salden. Iedereen content!
Qua fiets zal je zelf je keuze moeten bepalen. Vraag een testrit, dit zou normaal geen probleem mogen zijn als je je LBS overtuigt dat je één van de 2 fietsen bij hem zal kopen.
Qua fiets zal je zelf je keuze moeten bepalen. Vraag een testrit, dit zou normaal geen probleem mogen zijn als je je LBS overtuigt dat je één van de 2 fietsen bij hem zal kopen.
En met uw remleidingen?BASSMAN wrote:Salden????? Prima geholpen met mijn zadelpen.
Kijk eerst eens hoever uw LBS wil gaan met korting... laat hem weten wat je bij Salden kan krijgen...
Service naverkoop bij Salden zal nooit het niveau halen van een degelijke LBS.
Keuze tussen de 9.8 en 8500, persoonlijk zou ik voor de 8500 gaan, heb het (nog) niet zo voor carbon.
- BASSMAN
- Mountainbiker
- Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Aha,heb mijn carbon zadelpen gebroken.Fototje gemaakt,gemaild,en een spik splinter nieuwe opgestuurd gekregen en dat alles ZONDER kosten,en zonder dat hij hem had gezien,aangeraakt.Probeer dat maar ergens anders.kawa wrote:En met uw remleidingen?BASSMAN wrote:Salden????? Prima geholpen met mijn zadelpen.
Kijk eerst eens hoever uw LBS wil gaan met korting... laat hem weten wat je bij Salden kan krijgen...
Service naverkoop bij Salden zal nooit het niveau halen van een degelijke LBS.
Keuze tussen de 9.8 en 8500, persoonlijk zou ik voor de 8500 gaan, heb het (nog) niet zo voor carbon.
- BASSMAN
- Mountainbiker
- Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Heb u deestijds geschreven dat,als ik de fiets zou binnen brengen,de remleiding kostenloos en voor niks zou gemaakt worden.U heeft wel gelijk,en dat schreef hij zelf ook,dat de fiets zo niet zou mogen afgeleverd worden.Zijn nu wel een beetje off topic en aant "bekvechten".kawa wrote:
Zou ook bij een LBS gelukt zijn, maar het ging me om uw remleidingen... hebben ze dat ook kostenloos opgelost?
Vond het toen van weinig proffessionaliteit getuigen als ik zag hoe ze uw fiets afleverden...
Off topic is het nu ook weer niet he... topicstarter vraagt naar de service naverkoop..... en fietsen met zo'n remleidingen afleveren is zelfs geen service bij aankoop.BASSMAN wrote:Zijn nu wel een beetje off topic en aant "bekvechten".
offtopic: is je remleiding ondertussen ingekort dan? Zag in je topic dat je laatste foto nog steeds die takkenvanger heeft.
- G-m@n.
- Mountainbiker
dat is om service na verkoop te gevenkawa wrote:Off topic is het nu ook weer niet he... topicstarter vraagt naar de service naverkoop..... en fietsen met zo'n remleidingen afleveren is zelfs geen service bij aankoop.BASSMAN wrote:Zijn nu wel een beetje off topic en aant "bekvechten".![]()
offtopic: is je remleiding ondertussen ingekort dan? Zag in je topic dat je laatste foto nog steeds die takkenvanger heeft.