Ik trek maandag met m'n broer richting Mont Ventoux. Allebei hebben we Continental Sportcontact banden geplaatst. Bij mijn broer 26 x 1,6 en bij mij 26 x 1,3. Voor beide banden wordt 4,5 - 5 bar geadviseerd. Maar wat adviseren jullie mij?
Hoeveel pomp ik er best in om de klim te maken?
Bandenspanning Mont ventoux
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
fietsertjeAnn
- Mountainbiker
Post by fietsertjeAnn »
Ik vertrek morgenavond voor 6 dagen naar de Ventoux met een groep.
We zouden met 2 of 4 zijn die de mtb meeneemt, anderen allemaal koersfiets.
Waar verblijven jullie en voor hoelang ?
Maken jullie de klim via het mountainbikepad of via de baan ?
Wij zitten aan de voet van de Ventoux in Bedoin.
Een leuke reis en misschien zien we mekaar tijdens de klim.
-
RoelVTT
- Mountainbiker
Wij verblijven 4 dagen in Malaucène, maar maken de klim via de baan vanaf Bédoin. Dinsdagochtend beginnen we eraan.fietsertjeAnn wrote:Ik vertrek morgenavond voor 6 dagen naar de Ventoux met een groep.
Rijd jij met gewone mountainbikebanden of heb je slicks gestoken?
-
fietsertjeAnn
- Mountainbiker
Post by fietsertjeAnn »
RoelVTT : ik heb nu GEAX buitenbanden 1.9
'k Kan via het mtb-pad zeker met geen slicks rijden en wij gaan de andere dagen ook de omgeving nog verder verkennen via mtb-parcours.
Bij ons is de woensdag de VENTOUX-dag tenzij de weersvoorspellingen niet goed zijn dan wordt het dinsdag of donderdag.
Indien je een dame ziet rijden (nogal klein van gestalte) met een Scott Scale 20, dan is de kans groot dat ik dat ben.
Mijn koersfiets (ook Scott) neem ik ook mee en misschien rijd ik de kale berg ook wel eens via de baan. Heb die al meerdere keren gedaan maar nog nooit via mtb-pad.
'k Kan via het mtb-pad zeker met geen slicks rijden en wij gaan de andere dagen ook de omgeving nog verder verkennen via mtb-parcours.
Bij ons is de woensdag de VENTOUX-dag tenzij de weersvoorspellingen niet goed zijn dan wordt het dinsdag of donderdag.
Indien je een dame ziet rijden (nogal klein van gestalte) met een Scott Scale 20, dan is de kans groot dat ik dat ben.
Mijn koersfiets (ook Scott) neem ik ook mee en misschien rijd ik de kale berg ook wel eens via de baan. Heb die al meerdere keren gedaan maar nog nooit via mtb-pad.
Trek niet alleen op de onverharde wegen naar de top van mont vantoux. en wees aandachtig voor de watous . Dat zijn niet zo vriendelijke bewaakende hondjes zie nauwlettend een oogje int zeil houden op de geitjes en de schaapjes. Het is niet de eerste maal dat ze iemand bedreigen of aanvallen.
Ik heb ze daar tegengekomen en dat was niet zo een leuke ontmoeting.
Ah, nu weet ik eindelijk hoe die wilde honden noemen. Ben ze, samen met mijn broer, ook al tegengekomen. Ze hebben ons toen niet aangevallen, maar begonnen wel agressief te blaffen van zodra we in hun zicht kwamen. We zijn dan maar rustig teruggekeerd; spijtig omdat we een mooie rit gepland hadden, maar we hadden ook niet veel zin om die honden (waren er toen drie of vier) te gaan uitdagen...bergrat wrote:Trek niet alleen op de onverharde wegen naar de top van mont vantoux. en wees aandachtig voor de watous . Dat zijn niet zo vriendelijke bewaakende hondjes zie nauwlettend een oogje int zeil houden op de geitjes en de schaapjes. Het is niet de eerste maal dat ze iemand bedreigen of aanvallen.
Opmerking aan de topicstarter: ik weet dat het in de vorige topics van de Mont Ventoux niet over de bandenspanning ging, maar misschien is het toch overzichtelijker om de vraag daar te stellen. Zo zien mensen die al in dat topic gereageerd hebben jouw vraag ook en krijg je dus misschien sneller antwoord van "ervaren Ventoux-rotten"