Again : zadelpijn

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
MTBS
Mountainbiker

Again : zadelpijn

Post by MTBS »

Door de zoekfunctie te gebruiken heb ik echt al honderden posts gelezen over zadelpijn, maar nergens vind ik een oplossing voor "mijn" probleem... :-)

Ik heb echt snel zadelpijn door te veel druk op de zitbeentjes. Geen last van schuren of wondjes dus. Al na 25km begin ik last te hebben van een pijnlijk poepke.

Ik dus een broekske van ASSOS gekocht in de hoop dat dat al iets zou helpen, maar niets is minder waar.

"Zitvlees" kweken hoor ik dan ook constant. Maar als ge na 25 à 35 km al zo ne pijn hebt da ge een hele week (of soms langer !) geen zadel kunt zien, is da nogal moeilijk vol te houden.

Ik rij nu op een "Fizik Aliante Sport", maar iets in mij zegt dat ik een breder en vooral zachter (gel?) zadel nodig heb.

Tips? Merken, prijzen,...?
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Anders eens een specialized zadel proberen?

Ze zijn beschikbaar in 3 breedtes naar gelang de afstand tussen de zitbeenderen.

In de winkel hebben ze daarvoor een soort schuim waar je moet opzitten, er blijven twee 'putjes' achter waarna je de afstand kan meten tussen je zitbeenderen en in functie daarvan de breedte van zadel kiezen.
Magnum_
Mountainbiker

Post by Magnum_ »

Veel kan ook afhangen van je houding op de fiets denk ik. Meer rechtop zitten = veel gewicht naar achter, meer voorover leunen = minder gewicht naar achter, en dus minder "stress" voor uw achterste :-)
MTBS
Mountainbiker

Post by MTBS »

Heinz wrote:Anders eens een specialized zadel proberen?

Ze zijn beschikbaar in 3 breedtes naar gelang de afstand tussen de zitbeenderen.

In de winkel hebben ze daarvoor een soort schuim waar je moet opzitten, er blijven twee 'putjes' achter waarna je de afstand kan meten tussen je zitbeenderen en in functie daarvan de breedte van zadel kiezen.
Klinkt aanlokkelijk... :-) Iemand een winkel in de buurt van het Waasland of Gent?
Magnum_ wrote:Veel kan ook afhangen van je houding op de fiets denk ik. Meer rechtop zitten = veel gewicht naar achter, meer voorover leunen = minder gewicht naar achter, en dus minder "stress" voor uw achterste :-)
Ja, heb ik ook al gelezen. Ik denk dat ik misschien nogal recht zit in vergelijking met anderen, maar je fietshouding zomaar veranderen is niet zo eenvoudig. Van zadel wisselen wel zeker? :-)
siemenmoens
Mountainbiker

Post by siemenmoens »

kheb zowa hetzelfde probleem me mijn tundra zadel.

ik ga binne een maand naar de lbs daar hebben ze ook zo een meetsysteem.
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

maar je fietshouding zomaar veranderen is niet zo eenvoudig. Van zadel wisselen wel zeker? :-)
van zadel wisselen is makkelijk, het goeie zadel vinden is dan weer heel wat anders... [-o<
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

ik heb verschillende zadel gehad voor ik een goei vond. ga eens naar de betere LBS , tegenwoordig zijn er al veel die " testzadels " hebben. je probeert ze gewoon tot je er 1 van koopt. . probeer ook te experimenteren met de hoek waaronder je zadel staat. ze zeggen meestal waterpas maar de mijne staat met zijn tip serieus omhoog , zit voor mij perfect. nu ik eindelijk de perfecte combinatie heb ga ik een bijkomende zadelpen kopen om zo mijn Gobi Xm ( fisik ) die ik nog liggen heb , op dezelfde manier proberen af te stellen ( tip dus serieus ophoog ).

veel geluk , ik weet wat het is om zadelpijn te hebben en geloof mij , een confortabele rit is een langere en snellere rit.
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

MTBS wrote:
Heinz wrote:Anders eens een specialized zadel proberen?

Klinkt aanlokkelijk... :-) Iemand een winkel in de buurt van het Waasland of Gent?.
In Gent: Moving Store aan de Antwerpsesteenweg op 500m van Dampoort station
Biebabeloela
Mountainbiker

Post by Biebabeloela »

Ik weet niet of dit je veel kan helpen, maar een SDG Bel Air RL is een geweldig zadel, en dan vooral wat comfort betreft eigenlijk :wink: ...
siemenmoens
Mountainbiker

Post by siemenmoens »

ik had dus hetzelfde probleem (na 25 km echt ongelofelijke pijn, en na een pauze niemeer op mijn zadel kunne zitte :evil: )

nu heb ik mijn tundra geruild voor een slr xc gelflow, en ik moet zeggen na enkele tochtjes van 30 km, heb ik geen last meer.

nu komende week volgen enkele langere ritten en dan zullen we zien wat da geeft
Post Reply