14/06/09 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
14/06/09 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy
iemand al de marathon Raid des Hautes Fagnes gereden in Malmedy?ga deze voor eerste maal op 14/06/2009 eens rijden.ga de 65 km doen met 1700 hoogtemeters.wat mag ik verwachten.
Last edited by ndcbiker on Tue 28 Apr 2009 21:07, edited 1 time in total.
Re: raid des houtes fagnes malmedy 14/06/2009
Zware kost.bullsbike wrote:iemand al de marathon raid des houtes fagnes gereden in malmedy?ga deze voor eerste maal op 14/06/2009 eens rijden.ga de 65 km doen met 1700 hoogtemeters.wat mag ik verwachten.
Hopelijk al voldoende Ardennen-ervaring.
Anders zeker vantevoren nog wat TT's in die buurt meenemen, die qua pittigheid al in die richting gaan. Zoals bvb nu zondag Sart-lez-Spa >> kijk eens bij dat topic.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
2 jaar terug de lange afstand gereden (bij het binnenkomen 110km op de teller). Het zwaarste wat ik tot nog toe gereden heb, zwaarder dan de Cristalp.
Parcours is werkelijk prachtig, een absolute aanrader!
Parcours is werkelijk prachtig, een absolute aanrader!
Enige rit waar ik na 15km de handdoek in de ring heb gegooid, wegens te veel onderschat! De eerste klim heeft mij compleet van de kaart geveegd en niet meer kunnen van recuperen, na de tweede klim zag ik sterretjes en heb ik mij 10' opzij gezet, maar het was duidelijk dat het mijn dagje niet was.
Als toeschouwer genoten aan het kasteel Reinhardstein, en daar toch een paar lijken zien toekomen, vanaf daar was het voor sommigen nog 30km zwaar afzien.
Dit jaar met een betere voorbereiding terug aan de start om deze (65 km) uit te rijden.
Als toeschouwer genoten aan het kasteel Reinhardstein, en daar toch een paar lijken zien toekomen, vanaf daar was het voor sommigen nog 30km zwaar afzien.
Dit jaar met een betere voorbereiding terug aan de start om deze (65 km) uit te rijden.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Dé zaaaaligste marathon in België (op plaats 2 de Herdermarathon ...
), nee serieus, de RDHF wordt ook wel "De Hel van Malmedy" genoemd. Twee jaar geleden een zeer natte 65 gedaan, vorig jaar de 90km, genieten van 't begin tot het einde, afzien vanaf halfweg tot het einde (de laatste 10km zaten er nog 3 klimmetjes van 20% in). Malmedy is technisch, en de meeste afdalingen geven je geen kans om te recupereren!
Dat (die 65km) was mijn allereerste marathon in de Ardennen (met de bedoeling mij voor te bereiden op de 90km Houffamarathon. Was dat lichtjes omgekeerd!
Niet onderschatten dus!
Dat (die 65km) was mijn allereerste marathon in de Ardennen (met de bedoeling mij voor te bereiden op de 90km Houffamarathon. Was dat lichtjes omgekeerd!
Niet onderschatten dus!
- Ivanhoe el biker loco
- Mountainbiker
Post by Ivanhoe el biker loco »
Ik ga de deze ook voor de eerste keer rijden! Aan de commentaren te zien gaat het genieten( Afzien) worden!