wat denken jullie?
http://sporza.be/cm/sporza.be/wielrenne ... os_ontkent
Theo Bos moeten ze levenslang schorsen
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Wat er voorafgaand ook mag gebeurd zijn, niets verantwoord het gedrag van Bos! Ik was echt verbouwereerd toen ik deze beelden de eerste maal zag. Degoutant!
- Kameel^
- Mountainbiker
langs de andere kant, ge moet al redelijk suicidaal zijn om iemand express tegen zo'n snelheid voor uw eigen voorwiel te gooien 
ik las op een ander forum deze verklaring, lijkt me al een stuk plausibeler:
Ik denk dat iedereen hier de bal wat mislaat. Theo moet uiteraard zijn handen aan zijn stuur houden, maar omdat Impey dicht komt, pakt hij zijn truitje vast om hem duidelijk te maken dat Theo ingesloten wordt.
Doordat manouvre raakt hij volgens mij een pootje van de nadar en komt zijn wiel dwars te staan (zoals Theo beweert), zijn hand gaat over in een reflex om iets vast te klampen en laat dat nu de ongelukkige Impey zijn. Dat is volgens mij de enige logische en juiste verklaring.
Ge gaat toch geen renner tegen de grond trekken (naar uw eigen kant notabene) die VOOR je rijdt! Dan ben je wel ongelooflijk dom en lijkt me dus niet plausibel dat het met opzet is. Hoe kunde nu iemand doen laten vallen als je weet dat je dan zelf zeker valt, dat durft niemand niet.
Wat wel is dat hij tijdens de sprint zijn twee handen aan zijn stuur moet houden, maar dat doen duizend en één renners tijdens een sprint.
Edit: Tis ook logisch dat hij een ogenschijnlijke trekbeweging maakt hé, hij wordt immers naar links gecatapulteerd.
Edit: In die vertraagde weergave zie je duidelijk dat hij eerst duwt, daarna maakt hij idd een grijpbeweging (volgens mij een reflex) omdat hij dat nadarpootje raakt en zichzelf wil rechthouden. Don't blame the boy dus. (Spijtige zaak van het VRT nieuws)
- GBFelPresidente
- Mountainbiker
Post by GBFelPresidente »
Iemand die nog goed bij zijn hoofd is gaat toch niet in volle sprint iemand omver trekken? Wat kun je nu eigenlijk opmaken uit die beelden? Totaal niks.
- Dummy
- Mountainbiker
En al zeker niet een heel ervaren sprinter als Theo Bos (op de piste weliswaar). Hij is zelf al een paar keer serieus gecrasht dus ik denk dat die wel 2 keer nadenkt vooraleer hij iemand voor zijn eigen voorwiel trekt.
Wat niet wegneemt dat hij, zoals als dikwijls gezegd, zijn handen aan zijn stuur moet houden.
Wat niet wegneemt dat hij, zoals als dikwijls gezegd, zijn handen aan zijn stuur moet houden.
de beelden werden daarnet uitvergroot op tv gegegen (het zijn dezelfde, dus vanuit de helicopter) en daaruit blijkt volgens mij toch dat Impey niet van zijn lijn afwijkt, Bos de trui te pakken heeft en dan trekt.
De foto op Sporza ondersteunt alleen maar het vermoeden (en waarom zou Impey daar over liegen).
De foto op Sporza ondersteunt alleen maar het vermoeden (en waarom zou Impey daar over liegen).
Kameel^ wrote:langs de andere kant, ge moet al redelijk suicidaal zijn om iemand express tegen zo'n snelheid voor uw eigen voorwiel te gooien
Ik denk dat iedereen hier de bal wat mislaat. Theo moet uiteraard zijn handen aan zijn stuur houden, maar omdat Impey dicht komt, pakt hij zijn truitje vast om hem duidelijk te maken dat Theo ingesloten wordt.
Doordat manouvre raakt hij volgens mij een pootje van de nadar en komt zijn wiel dwars te staan (zoals Theo beweert), zijn hand gaat over in een reflex om iets vast te klampen en laat dat nu de ongelukkige Impey zijn. Dat is volgens mij de enige logische en juiste verklaring.
Ge gaat toch geen renner tegen de grond trekken (naar uw eigen kant notabene) die VOOR je rijdt! Dan ben je wel ongelooflijk dom en lijkt me dus niet plausibel dat het met opzet is. Hoe kunde nu iemand doen laten vallen als je weet dat je dan zelf zeker valt, dat durft niemand niet.
Wat wel is dat hij tijdens de sprint zijn twee handen aan zijn stuur moet houden, maar dat doen duizend en één renners tijdens een sprint.
Edit: Tis ook logisch dat hij een ogenschijnlijke trekbeweging maakt hé, hij wordt immers naar links gecatapulteerd.
Edit: In die vertraagde weergave zie je duidelijk dat hij eerst duwt, daarna maakt hij idd een grijpbeweging (volgens mij een reflex) omdat hij dat nadarpootje raakt en zichzelf wil rechthouden. Don't blame the boy dus. (Spijtige zaak van het VRT nieuws)
nu, dit dacht ik ook toen ik de beelden zondag live aan het volgen was.
zomaar doe je dit niet.